اخبار داغ

مدیر آموزش و پرورش رشتخوار خبر داد؛

احداث ٧ پروژه آموزشی با اعتبار ۶٠ میلیارد ریال در رشتخوار

احداث ٧ پروژه آموزشی با اعتبار ۶٠ میلیارد ریال در رشتخوار
مدیر آموزش و پرورش رشتخوار گفت: تا پایان سال جاری ٧ پروژه آموزشی، پرورشی با اعتبار بالغ بر ۶٠ میلیارد ریال در شهرستان رشتخوار آماده بهره‌برداری خواهد شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  محمود ذباح، مدیر آموزش و پرورش رشتخوار در گفت‌وگو با خبرنگار صبح توس؛ گفت: تا پایان سال جاری ٧ پروژه آموزشی و پرورشی با اعتبار ۶٠ میلیارد ریال در شهرستان رشتخوار آماده بهره‌برداری خواهد شد. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی در ادامه این مطلب گفت: آسفالت و زیرسازی مدارس، راه اندازی سیستم گرمایشی استاندارد مدارس روستایی، اختصاص مبلغ ۱۴ میلیون تومان به منظور تفکیک سرویس های بهداشتی در مدارس مختلط شهرستان، اختصاص مبلغ ۳۱ میلیون تومان جهت خرید انشعابات آب برق و گاز مدارس، واریز مبلغ ۶۰ میلیون تومان به حساب مدارس جهت آماده‌سازی فضاهای آموزشی و پرورشی از جمله اقدامات عمرانی دستگاه تعلیم و تربیت در این شهرستان می باشد.

ذباح با اشاره به اینکه نرخ پوشش تحصیلی شهرستان رشتخوار در مقطع ابتدایی ٩٨، متوسطه اول ٨٠ و در مقطع متوسطه دوم ٧۵ درصد می باشد، گفت: در سال تحصیلی گذشته ١٢ هزار و ٨٧٧ دانش‌آموز در مدارس سطح شهرستان ثبت نام شده اند و پیش‌بینی می‌کنیم در سال تحصیلی آینده رشدی ٢ درصدی در تعداد ثبت‌نام کننده‌ها داشته باشیم.

وی همچنین  با اشاره به اینکه در حال حاظر بیش از ٩٨ درصد جمعیت گروه هدف (١٠ تا ۴٩) سال در این شهرستان با سواد هستند، اظهار داشت: ٣۶ درصد دانش آموزان مقطع متوسطه دوم شهرستان رشتخوار در هنرستان های فنی و حرفه ای و کاردانش مشغول تحصیل هستند و پیش بینی می کنیم این رقم برای سال تحصیلی آینده به بیش از ۴١ درصد برسد.

مدیر آموزش و پرورش رشتخوار یادآور شد: افزایش یک نمره ای میانگین امتحانات نهایی، قبولی بیش از ٩٠ درصدی دانش آموزان شهرستان در سال تحصیلی گذشته و کسب ٢٠ رتبه برتر استانی در مسابقات قرآن و معارف اسلام از جمله توفیقات آموزش و پرورش شهرستان رشتخوار در سال تحصیلی ١٣٩٩-١٣٩٨ می باشد.

وی در پایان افزود: به منظور بهسازی و تعمیر فضاهای آموزشی و پرورشی شهرستان مبلغ ۵٠ میلیون تومان اعتبار از محل کمک خیرین نیک اندیش اختصاص یافت.

انتهای پیام/

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه