اخبار داغ

جهنم رانندگان و بهشت مکانیک‌ها؛

بازگشت سرعت‌گیرهای نفسگیر به خیابان‌های شهر؛ چرا؟!

بازگشت سرعت‌گیرهای نفسگیر به خیابان‌های شهر؛ چرا؟!
باز هم خیابان‌های شهر کرمانشاه شاهد بازگشت سرعت‌گیرهای نفسگیر هستند که خیابان‌ها را به بهشت مکانیک‌ها و جهنم رانندگان تبدیل کرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شبکه اطلاع رسانی مرصادنیوز , زمانی در کلانشهر کرمانشاه مدیران شهری به این نتیجه رسیدند که سرعت‌گیرها در کاهش تصادفات تاثیری ندارد و برای همین سرعت گیر را نماد بی احترامی به شهروندان عنوان و آنها را اصلاح کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه اطلاع رسانی مرصادنیوز,

اصولا مدیریت سابق شهر کرمانشاه اعتقاد داشت که باید این سرعت‌گیرها برچیده شوند و به جای ان فرهنگ‌سازی کرد تا رفتار ترافیکی شهروندان اصلاح شود، اما ظاهرا فقط سرعت‌گیرها را برداشت و فکری به حال فرهنگسازی نکرد که آمار کشته‌های عابرین پیاده امروز در نقاط حادثه‌خیز شهر این گونه افزایش یافته است.

,

حالا باز هم خیابان‌های شهر شاهد بازگشت این دست‌اندازهای بی‌قواره‌ای هستند که خیابان‌ها را به بهشت مکانیک‌ها و جهنم رانندگان تبدیل کرده است. البته مدیران فعلی از بازگشت سرعت‌گیرها دفاع می‌کنند و آنرا به نوعی ضامن جان شهروندان و عابرین پیاده می‌دانند.

,

تصورش را بکنید که یک خودروی اورژانس که حداقل بودن زمان حضورش بر بالین بیمار حیاتی است برای خلاصی از شلوغی خیابان‌ها به بزرگراه‌ها پناه می‌برد و ولی همین سرعت گیرها در بزرگراه‌ها گاها باعث تاخیر در اجرای ماموریت های آنها می شود.

,

گلایه شهروندان از بازگشت سرعت‌گیرها

, گلایه شهروندان از بازگشت سرعت‌گیرها,

برخی شهروندان کرمانشاهی از این سرعت گیرها گلایه مند هستند و معتقدند که نصب  این سرعت گیر ها به فاصله کم در یک خیابان جای بحث دارد و به جای اینکه این سرعت گیرها  سرعت ماشین را بگیرد، نفس و جان آنها  را می گیرند.

,

عده ای از رانندگان نیز از استاندارد نبودن برخی از سرعت گیرها گلایه مند هستند و می گویند تعدادی از سرعت گیرهای سطح شهر پلاستیکی بوده و در حال حاضر خراب است که پیچ های آن باعث آسیب لاستیک های ماشین می شود.

,

برخی دیگر هم می‌گویند بسیاری از خیابان های شهر در حالت عادی پر از ناهمواری های گوناگون است، وقتی به این وضعیت سرعت‌گیرهای نفس گیر را هم اضافه کنیم چیزی جز خسارت عاید رانندگان نمی شود.

,

سال گذشته 120 کشته در نقاط حادثه‌خیز شهری داشتیم!

, سال گذشته 120 کشته در نقاط حادثه‌خیز شهری داشتیم!,

محسن ارجمندی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار مرصاد درباره علت نصب سرعت گیرها اظهار داشت: طی سال گدشته در کمربندی های کرمانشاه و نقاطی که اکنون انواع سرعت گیرهای چشم گربه ای و گل میخ به عنوان نقاط حادثه‌خیز نصب شده ۱۲۰ کشته داشته ایم.

,

وی افزود: با بررسی های انجام شده دریافتیم بخش عمده این تصادفات مربوط به عابران پیاده و همچنین اصلی ترین عامل بروز آنها سرعت غیرمجاز بوده است.

,

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرمانشاه بیان کرد: با تصمیم در شورای ترافیک شهرداری نسبت به آرام سازی از طریق نصب سرعت گیرهای متوسط و نه سخت که با سرعت 60 کیلومتر برای خودرو اتفاقی نمی افتد، اقدام شد.

,

ارجمندی تصریح کرد: بر همین مبنا 19 نقطه حادثه‌ خیز در سطح معابر کرمانشاه شناسایی شد که طی سال قبل عمدتا بیش از پنج کشته تصادفی داشته اند.

,

وی عنوان کرد: تا کنون 13 نقطه با نصب سرعت گیر آرام سازی شده و در فاز نخست تجهیزات ایمنی لازم نصب شده است.

,

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرمانشاه تصریح کرد: همچنین در فاز دوم اصلاحات هندسی و نصب دوربین در بزرگراه ها در دستور کار قرار دارد.ارجمندی بیان کرد: عمده فعالیت ها در بزرگراه شرقی (میدان امام خمینی)، بزرگراه غربی (میدان امام حسین) و بزرگراه شهید صیاد شیرازی متمرکز است.

,

انتهای پیام/

,

 

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه