اخبار داغ

نماینده باشگاه کشاورزان جوان رشتخوار:

برداشت محصول زعفران، در رشتخوار صرفه اقتصادی ندارد

برداشت محصول زعفران، در رشتخوار صرفه اقتصادی ندارد
حسن غلامی گفت: با توجه به بالا رفتن مخارج برداشت محصول زعفران، نداشتن صرفه اقتصادی و نبود حمایت جدی مسئولان در این بخش، کشاورزان چاره‌ای جزء شخم زدن مزارع زعفران خود نخواهد داشت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسن غلامی نماینده باشگاه کشاورزان جوان رشتخوار در گفت و گو با خبرنگار صبح توس؛ گفت: با توجه به بالا رفتن مخارج برداشت محصول زعفران، نداشتن صرفه اقتصادی و نبود حمایت جدی مسئولان در این بخش، کشاورزان چاره‌ای جزء شخم زدن مزارع زعفران خود نخواهد داشت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی در ادامه، افزود: از ابتدای بحران کرونا و به تبع آن قرنطینه اکثر کشورها زعفران با دلار ۱۵ الی ۱۶ هزار تومان، محصولی همچون پوشال در محدوده 6 میلیون و 500 هزار تومان الی ۷ میلیون تومان معامله شده است.

غلامی کریم آباد در ادامه یادآور شد: اکنون قیمت هر دلار ۶ هزارتومان افزایش یافته است و به 20 هزار تومان رسیده در حالی که قیمت زعفران باز هم هیچ تغییری نکرده است، در صورتیکه اگر در این چندماه قیمت دلار از ۱۵ هزارتومان به ۱۳ هزارتومان می رسید، به همین بهانه ی کاهش قیمت دلار، مدام مصاحبه می کردند و زعفران ۷ میلیونی را به ۴ میلیون می رساندند، ولی اکنون این افزایش ها حتی ریالی باعث تکان خوردن بازار نشده است.

نماینده باشگاه کشاورزان جوان رشتخوار گفت: ناگفته نماند که زعفران در سال گذشته با دلار ۱۲ هزار تومانی به قیمت ۱۰ الی ۱۱ میلیون تومان معامله می شد و با کمال تعجب امسال شاهد آن هستیم، که کاهش قیمت زیادی این محصول داشته است.

وی در رابطه با ادامه دار بودن و ثبات در قیمت زعفران، گفت: با هزینه های سرسام آور کارگری، زعفرانکاران زیان زیادی خواهند کرد و مجبورند مزارع زعفران خود را رها کرده و یا شخم بزنند، چرا که هزینه های کارگری و قیمت تمام شده محصول، خیلی بیشتر از قیمت محصول نهابی خواهد بود.

نماینده دهیاران شهرستان رشتخوار با اشاره به اینکه در بازار از کشاوران  زعفران 7 میلیون خریداری و همان زعفران را در بورس 12 میلیون می‌فروشند، گفت: جناب آقای وزیر این کشاورزانی که در روستا مانده‌اند، نه سواد این را دارند و نه مافیاهای زعفرانی که وجود دارد می‌گذارند، که این کشاورزان بتوانند زعفران خود را وارد بورس کنند، در بورس طوری برای این محصول برنامه ریزی کرده‌اید، که باز هم فقط همان مافیای زعفران می‌توانند زعفران خود را وارد بورس کنند.

انتهای پیام/

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه