اخبار داغ

عضو انجمن اقتصاددانان ایران:

یزدی‌ها در استفاده از خودرو شخصی اول هستند/ یزدی ها سالانه ۱/۷ برابر کل کشور برای حمل و نقل هزینه می کنند

یزدی‌ها در استفاده از خودرو شخصی اول هستند/ یزدی ها سالانه ۱/۷ برابر کل کشور برای حمل و نقل هزینه می کنند
علوی راد گفت: برآوردهای مرکز آمار ایران نشان می دهد خانوارهای یزدی در سال ۱۳۹۸ با فاصله رتبه اول استفاده از خودرو و موتورسیکلت شخصی در کشور را در اختیار دارند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزدرسا، عباس علوی راد عضو انجمن اقتصاددانان ایران با بیان ایکه جدیدترین گزارش مرکز آمار ایران (۱۳۹۸) نشان می دهد به طور متوسط در میان خانوارهای شهری استان یزد حدود ۱۱ درصد از کل هزینه سالانه زندگی صرف حمل و نقل می شود اظهار کرد: این سهم برای کل کشور و استان تهران به ترتیب ۶/۵ و ۵/۵ درصد می باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

وی افزود: در واقع یزدی ها سالانه ۱/۷ برابر کل کشور و حدود ۲ برابر پایتخت نشینان برای حمل و نقل هزینه می کنند.

,

علوی راد اذعان کرد: در همین حال برآوردهای مرکز آمار ایران نشان می دهد خانوارهای یزدی در سال ۱۳۹۸ با فاصله رتبه اول استفاده از خودرو و موتورسیکلت شخصی در کشور را در اختیار دارند.

,

عضو انجمن اقتصاددانان ایران ادامه داد: در این میان آمار تصادفات رانندگی درون شهری، آلودگی هوا، ترافیک های آزار دهنده علاوه بر هزینه های فردی، استان یزد را با هزینه اجتماعی سرسام آوری مواجه نموده است‌.

,

وی تصریح کرد: بعد از غفلت های ادامه دار تصمیم سازان استان یزد از دو دهه گذشته تا کنون و تبدیل استان به پناهگاه صنایع آلوده کننده محیط زیست و نامتناسب با اقلیم یزد نباید اجازه داد در محیط شهری نیز گرفتار آلودگی شد. این مطالبه گری ادامه خواهد داشت.

,

انتهای پیام/س*

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه