اخبار داغ

استاندار قم خبر داد:

پروتکل‌های وضعیت قرمز در قم اجرا می‌شود/ نحوه برگزاری مراسم محرم در قم با ستاد ملی است

پروتکل‌های وضعیت قرمز در قم اجرا می‌شود/ نحوه برگزاری مراسم محرم در قم با ستاد ملی است
سرمست استاندار قم با اشاره به اینکه از روز گذشته قم وارد وضعیت قرمز کرونا شد گفت: برای کنترل شیوع ویروس کرونا تمامی پروتکل‌ها و دستورالعمل‌هایی وضعیت قرمز را در استان پیاده‌سازی می‌کنیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

بهرام سرمست استاندار قم ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در ستاد استانی مبارزه با کرونا با توجه به مناسبت های که پیش رو داریم تصمیماتی گرفته شد و مبنای تصمیمات هم شرایطی است که ما در آن قرار داریم و از دیروز وارد مرحله قرمز شدیم و با توجه به شیوع مجددی که بعد از کاهش بیماری صورت گرفته بود متأسفانه قم وازد وضعیت قرمز شده، برای کنترل شیوع ویروس کرونا تمامی پروتکل ها و دستورالعمل هایی وضعیت قرمز را در استان پیاده سازی می کنیم.

استاندار قم خاطرنشان کرد:  دستورالعمل های وضعیت قرمز را به کارگروه‌ها ارسال کردیم تا با همراهی مردم و اصناف و گروه‌های مختلف همکاری شود تا بتوانیم با بیماری مقابله کرده و شیوع آن را کنترل کنیم و از همه شهروندان عزیز خواهش می کنیم کما اینکه در گذشته همکاری داشتند و توانستیم وضعیت بیماری را کنترل کنیم کمک کنند تا به وضعیت مطلوب برسیم.

وی افزود: در خصوص ایام برگزاری مراسم امام حسین علیه‌السلام و مناسبت های پیش رو هم با توجه به جلسه مشورتی که با هیئت های مذهبی داشتیم ، سازمان تبلیغات موظف شد در این خصوص نظرات را پیگیری کند و برای اجرای پروتکل ها آمادگی داشته باشد و ما نظرات را به ستاد ملی مبارزه با کرونا منعکس می کنیم ستاد ملی هم با توجه به وضعیت هفته آینده دستورالعمل‌های لازم را برای برگزاری مراسم ایام محرم و صفر در قم را صادر کند.

استاندار قم تصریح کرد: سعی می کنیم دستورالعمل های ستاد ملی مبارزه با کرونا را در خصوص برگزاری مراسم ایام محرم و صفر را در قم پیاده سازی کنیم تا جایی که عزاداری بر اساس این پروتکل ها صورت بگیرد.

, .,
,
, .,
,
, .,
,
,

سرمست ادامه داد: در خصوص ساعت های کاری ادارات استان با توجه به درخواست که اداره کل برق و دانشگاه علوم پزشکی داشت هفته گذشته تصمیم گرفتیم برای کاهش میزان قطعی برق مشترکان مسکونی و صنعتی ساعات کاری ادارات را یک ساعت و نیم کاهش دهیم یعنی از هفت و نیم تا یک مقرر شد ادارات فعالیت کنند، امروز گزارشی در این خصوص ارائه شد که نشان می‌داد که این کاهش ساعت کاری ادارات برای جلوگیری از قطعی برق خانوادگی و صنعتی و بیمارستان ها بسیار مؤثر بوده به همین خاطر این مسئله به مدت یک هفته تمدید شد.

,

انحصار مواد اولیه تولید ماسک در اختیار دو شهر

, انحصار مواد اولیه تولید ماسک در اختیار دو شهر,

وی  در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران در خصوص وضعیت تولید ماسک در استان قم اظهار داشت: در خصوص ماسک در سه مرحله مشکلاتی داریم ابتدا در تأمین مواد اولیه که انحصار تولید این مواد در دو شهر کشور قرار دارد که نیازمند همکاری ها، همراهی ها و پیگیری ها است که دستور دادم این پیگیری‌ها صورت بگیرد تا رفع مشکل شود.

,

 

,

سرمست عنوان کرد: مشکل بعدی در خصوص تولید و استقرار واحدهای تولیدی و یا تغییر خط تولید به تولید ماسک است  که در این زمینه توفیقات خوبی در استان حاصل شده و امروز ظرفیت خوبی در تولید ماسک داریم و می توانیم نیاز استان را تا حدود زیادی تأمین کنیم این کارگاه ها حمایت می شوند اما حمایت در زمینه تأمین مواد اولیه با مشکلاتی روبرو است.

,

استاندار قم تأکید کرد: مشکل دیگر در بحث توزیع و نظارت بر توزیع ماسک در استان است کمیته ای تشکیل شده تا بر این مسئله نظارت کنند تا با سازوکار جدیدی که طراحی می کنند توزیع ماسک را مناسب کند.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه