اخبار داغ

استاندار مرکزی مطرح کرد

لزوم ارائه مشوق‌های لازم به خانواده‌ها برای فرزند آوری بیشتر

لزوم ارائه مشوق‌های لازم به خانواده‌ها برای فرزند آوری بیشتر
استاندار مرکزی بابیان اینکه مشکلات اقتصادی را نمی‌توان برای فرزند آوری نادیده گرفت بیان کرد: دولت باید در این خصوص تشویق‌های لازم را داشته باشد چراکه متأسفانه هنوز مشکل یارانه فرزند سوم حل‌نشده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیارآفتاب؛ سید علی آقازاده استاندار مرکزی امروز در جلسه کارگروه امور اجتماعی ، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده استان مرکزی گفت: جلسات تحلیلی و تخصصی برای مسئولین یک امر مهم است چراکه آگاهی مسئولین از شرایط کشور به‌خصوص شرایط فرهنگی و اجتماعی می‌تواند در تصمیم‌گیری ها و امورات بسیار مؤثر باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیارآفتاب,

آقازاده اظهار کرد: در خصوص مسئله ناباروری در استان مرکزی با دو مسئله مهم هزینه‌های ناباروری و فرهنگ‌سازی روبه‌رو هستیم که راهکار این دو مسئله ابتدا حمایت‌ها و سیاست‌های حمایتی و دوم فرهنگ‌سازی بر روی مسئله ترویج باروری می‌تواند مؤثر باشد.

,

وی ادامه داد: متأسفانه استان مرکزی جزء استان‌های خطرناک در مسئله باروری و فرزند آوری است و حل این معضل نیازمند تلاش جدی و برنامه‌ریزی‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت دارد.

,

استاندار مرکزی بیان کرد: خوشبختانه در استان مرکزی دو مرکز درمان باروری توسط جهاد دانشگاهی و دانشگاه علوم پزشکی تجهیز شده‌اند و هزینه‌ها را به طور محسوسی کاهش داده اند و این نشان دهنده عزم دولت و حمایت دولت برای درمان ناباروری است.

,

آقازاده با اشاره به اینکه یکی از مهمترین دلایل کاهش نرخ باروری در جامعه و به تبع آن در استان مرکزی مشکلات اقتصادی است و امروز به یک مسئله جدی تبدیل شده است افزود: چراکه برخی از خانوارهایی که بارور هستند به دلیل مشکلات اقتصادی میلی به فرزند آوری ندارند و یا تک فرزند هستند.

,

وی اضافه کرد: یکی دیگر از مشکلاتی که در استان برای خانوارهای نابارور داریم و مراکز درمانی را با مشکل روبه‌رو کرده عدم استقبال خانواده‌ها به دلیل هزینه‌های زیاد است که باید در این خصوص حمایت‌های بیشتر شکل بگیرد.

,

استاندار مرکزی بیان کرد: مقام معظم رهبری در طول این سال‌ها تأکیدات زیادی بر روی مسئله جمعیت دارند و امروز لازم است این نگرانی مهم را برطرف کنیم و انتظار این است با یک برنامه‌ریزی کارشناسی شده در طی دو سال آینده بتوانیم نرخ باروری را تا حدودی افزایش دهیم.

,

وی بابیان اینکه متأسفانه آمار طلاق در استان و کشور وضعیت مطلوبیت ندارد بیان کرد: این نیازمند آموزش‌های قبل از ازدواج  زوجین است که اگر آموزش‌ها کاربردی باشند قطعاً در مسئله فرزند آوری هم مؤثر واقع می‌شوند.

,

آقازاده با اشاره به اینکه از ۲۵ میلیون خانواری که در کشور داریم همه شرایط باروری را ندارند بیان کرد: تنها ۹ میلیون خانوار شرایط باروری را دارند که از این میزان ۳ میلیون خانوار نابارور هستند.

,

استاندار مرکزی بیان کرد: اگر بتوانیم تمرکز خود را بر روی باروری این ۳۰ درصد بگذاریم و سیاست های حمایتی و تشویقی از آنها داشته باشیم قطعاً در نرخ باروری بسیار اقدام بزرگی انجام خواهیم داد و البته کار فرهنگی و فرهنگ ساری هم برای باقی خانوارها هم یک ضرورت مهم است.

,

وی گفت: امروز سرمایه‌گذاری بر روی ۳۰ درصد زوج نابارور باید به عنوان یکی از سیاست های جمعیتی در دستور کار باشد.

,

آقازاده ادامه داد: همچنین وزارت بهداشت و جهاد دانشگاهی باید اعتباراتی برای حمایت های بیشتر از زوج های نابارور اختصاص دهند و دستگاه های متولی هم در خصوص فرهنگ سازی تلاش جدی تر داشته باشند.

,

استاندار مرکزی بیان کرد: در اوایل دهه هفتاد با ایجاد مشوق ها و سیاست های حمایتی توانستیم نرخ باروری را به میزان قابل توجهی افزایش دهیم و این نشان دهنده این است که مشکل ناباروری و فرزند آوری قابل حل است اما باید عزم و اراده همگانی در آن وجود داشته باشد.

,

وی با بیان اینکه مشکلات اقتصادی را نمی توان برای فرزند آوری نادیده گرفت بیان کرد: دولت باید در این خصوص تشویق های لازم را داشته باشد چراکه متأسفانه هنوز مشکل یارانه فرزند سوم حل نشده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه