اخبار داغ

اهالی روستای اکبریه قاین از مشکلات زیرساختی مخابرات گلایه دارند؛

لزوم توسعه شبکه کابلی تلفن ثابت و آنتن‌دهی تلفن همراه در خراسان جنوبی

لزوم توسعه شبکه کابلی تلفن ثابت و آنتن‌دهی تلفن همراه در خراسان جنوبی
کمبود زیرساخت‌ها به خصوص در حوزه تلفن شهری و مخابرات، مشکلات زیادی برای روستای اکبریه در فاصله 6 کیلومتری شهر قاین به وجود آورد که لازم است مسئولان در این زمینه چاره‌اندیشی کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، این روزها فضای مجازی بخش زیادی از زندگی افراد را به خود اختصاص داده است به‌گونه‌ای که شهروندان روزانه ساعات زیادی از وقت خود را فقط  صرف حضور در شبکه‌های اجتماعی می‌کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان,

با گسترش خدمات فضای مجازی و حضور مردم در این محیط، توجه به توسعه زیرساخت‌های مخابراتی اهمیتی دوچندان یافت.

,

اهالی اکبریه نیز مانند دیگر افراد جامعه نیازمند توسعه زیرساخت‌ها برای استفاده بهینه و بی‌دردسر از اینترنت هستند.

,

روستای اکبریه  با 140 خانوار در فاصله 6 کیلومتری شهر قاین در حوزه زیرساخت مخابراتی راکد است.

,

یکی از اهالی روستای اکبریه با بیان این‌که مغازه دارم و نیازمند خط تلفن ثابت هستم، گفت: بارها برای درخواست تلفن به مرکز مخابرات شهرستان مراجعه کردم اما تنها پاسخشان این است که در حال رفع مشکلات هستیم.

,

اکبری عنوان کرد: متاسفانه شبکه تلفن ثابت WLL است که دارای شبکه فرسوده است در صورتی که تعداد زیادی از اهالی روستا نیازمند تلفن ثابت برای استفاده از خدمات دولت الکترونیک مانند اینترنت پرسرعت، دستگاه‌های کارتخوان و دیگر امکانات مخابراتی هستند.

,

خدادادزاده یکی دیگر از اهالی با گلایه از مشکلات تلفن ثابت و همراه در روستای اکبریه عنوان کرد: الان گوشی یک زنگ می‌خورد و قطع می‌شود و دچار اختلال است.

,

وی عنوان کرد: علاوه براین‌که تلفن ثابت در روستا دچار مشکل است، تلفن همراه نیز به دلیل قرارگیری در بین دو سایت قاین و روستای پهنایی، دچار اختلال است و آنتن‌دهی وجود ندارد.

,

علی‌پور با اشاره به ساخت‌وساز مسکن در روستای اکبریه گفت: متأسفانه ظرفیت واگذاری خطوط تلفن ثابت جدید ندارد و بازاریان در این زمینه گلایه‌مند هستند.

,

وی با بیان این‌که هر روز دچار مشکل هستیم و به مخابرات اعلام می‌کنیم و مسئولان مخابرات بعد از چند روز مشکل را موقتا برطرف می‌کنند افزود: بهترین راهکار برای رفع مشکلات موجود، درخواست مخابرات شهرستان برای توسعه زیرساخت‌های مخابراتی و شبکه کابلی دانست.

,

منتظر تأیید طرح در اداره کل هستیم

, منتظر تأیید طرح در اداره کل هستیم, منتظر تأیید طرح در اداره کل هستیم,

حیدرنژاد رئیس اداره مخابرات شهرستان قاین در گفت‌وگو با خبرنگار خاورستان اظهار کرد: روستای اکبریه دارای یک شبکه بی‌سیم است و هر وقت اعلام خرابی شده، بلافاصله همکاران برای رفع آن اقدام می‌کنند.

,

وی گفت: مشکل تلفن ثابت بررسی شده و درخواست تلفن کابلی و اینترنت شده است و اکنون طرح آماده شده و به استان جهت تایید ارسال شده است و ما منتظر توجیه اقتصادی طرح در شرکت مخابرات استان هستیم.

,

حیدرنژاد اظهار کرد: پوشش تلفن همراه به دلیل این‌که در بین دو سایت تلفن همراه قرار دارد، دچار اختلال است که در اداره کل فناوری ارتباطات استان در حال پیگیری هستیم.

,

پیگیری می‌شود

, پیگیری می‌شود, پیگیری می‌شود,

خبرنگار ما در ادامه این موضوع را از اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان پیگیر شد.

,

«بهی» مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی به خبرنگا ما گفت: روستای اکبریه دارای پوشش همراه اول و ایرانسل است و مشکل خاصی وجود ندارد.

,

وی افزود: مشکلات زیرساختی روستای اکبریه توسط کارشناسان اداره کل پیگیری و در صورت مشکل قطع، اقدامات لازم صورت خواهد گرفت.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه