اخبار داغ

تحلیل گر مسائل سیاسی غرب آسیا:

جدایی اقتصاد کشور از نفت به واسطه تحریم‌ها رقم خورد/شکستن هژمونی «دلار» راه برون رفت از تحریم‌ها

جدایی اقتصاد کشور از نفت به واسطه تحریم‌ها رقم خورد/شکستن هژمونی «دلار» راه برون رفت از تحریم‌ها
امیری، تئورسین و تحلیل گر مسائل سیاسی غرب آسیا گفت: برای اینکه اهداف کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت دشمن از تحریم ها حاصل نشود باید با عزم، اراده و انسجام ملی هژمونی دلار را از بین ببریم و دلار را از چرخه اقتصادی کشور خارج کنیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ امیرعلی حیدر امیری، در گفت‌وگو با خبرنگار سفیرافلاک، با اشاره به بازتاب جهانی بیانات رهبری در روز عید قربان اظهار داشت: مقام معظم رهبری ضمن بیان مباحثی با ابعاد و محوریت موضوعات داخلی، منطقه ای وبین المللی، با دسته بندی، توضیح، تشریح و تبیین نقشه های دشمنانِ بشریت، چراغ راه مسئولین، مردم، دولت و ملت های منطقه را روشن کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیرافلاک،,

وی با بیان این که رهبری از طرح سه مرحله ای دشمن در تحریم ها برای عقب افتادن و شکست ایران پرده برداشتند افزود: همانطوری که رهبری فرمودند یکی از اهداف کوتاه مدت دشمن از تحریم، خسته کردن مردم از ادامه راه مقدسشان است و با تحریم دیگر ملت ها همچون چین، روسیه، ونزوئلا و کره شمالی همین اهداف را دنبال کرده اند.

,

تئورسین و تحلیل گر مسائل سیاسی غرب آسیا عنوان کرد: دشمنان امروز تحصیل دانشمندان ما را در برخی از رشته ها ممنوع کرده اند، تا برتری علمی و هژمونی علمی غرب، اسراییل غاصب و کشورهای وابسته به آمریکا در آسیا همچون ژاپن و کره جنوبی حفظ شود، لذا همین ایجاد موانع در مسیر پیشرفت علمی کشور از اهداف میان مدت دشمنان دروضع تحریم ها علیه کشور ایران است.

,

وی با اشاره به اهداف بلند مدت دشمن برای به ورشکستگی کشاندن کشور و ممانعت از کمک های ایران به محور مقاومت خاطرنشان کرد: اگرچه دشمن در بسیاری ازاین موارد به اهدافش نرسیده است اما ضرورت دارد ضمن تشخیص جایگاهمان در حوزه منطقه ای و بین المللی نسبت به اهداف پنهان و آشکار دشمنان از فشار بر دولت ایران آگاه باشیم.

,

امیری تصریح کرد: برای این که اهداف کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت دشمن از تحریم ها، حاصل نشود باید با عزم و اراده و انسجام ملی هژمونی دلار را از بین ببریم یعنی دلار را از چرخه اقتصادی کشور خارج کنیم.

,

این استاد دانشگاه بیان کرد: گروه های معاندی که در داخل و خارج از کشور تحت فرمان سازمان های جاسوسی غربی مخصوصا سیا، ام آی سیکس و موساد اسراییل غاصب هستند باید از باندهای مخوف، وحشتناک و رانت خوار خارج شوند.

,

تئوریسین مسائل سیاسی غرب آسیا با اشاره به پیام مهم رهبری پیرامون صنعت هسته ای که نگاه آینده نگرانه حاکمیت را به نسل های آینده نشان دادند گفت: موافقان و مخالفان برجام بدانند اگرچه برجام نافرجام و بی فرجام بود، اما صنعت مهم هسته ای از مسیر منحرف نشده و زیرساخت ها به قوت خود برای احیای این صنعت مهم باقی است؛ برخی به دنبال حذف و از بین بردن برنامه هسته ای کشور هستند، اما مخالفان جمهوری اسلامی بدانند نه تنها جامعه امروز بلکه نسل آینده هم با قدرت در مسیر پیشرفت صنعت هسته ای ایستاده اند و ادامه دهنده این راه هستند. 

,

نویسنده اولین کتاب بیداری اسلامی عنوان کرد افرادی در درون کشور جاده صاف کن غرب شده و با قبول و تکرار حرف های دشمنان، تاریخ و اهداف انقلاب را تحریف می کنند، تحریفی که با ناامید کردن جوانان و سلب انگیزه از آن ها موجب اثرگذاری تحریم ها بر مردم می شود.

,

حیدرامیری اظهار داشت: جوانان با پویایی، نشاط، قدرت، تحرک و پیشتازی که دارند کلید راه آینده کشور برای حل مشکلات هستند و دشمنان داخلی و خارجی می خواهند مردم خصوصا جوانان را ناامید کنند و اگر تحریف شکست بخورد، تحریم هم شکست می خورد، چون عرصه، عرصه جنگ اراده هاست و قطعا مردم ما پیروز هستند.

,

وی افزود: ممکن است ما از تحریم ضررهایی را متحمل شویم اما در بلند مدت با اهداف عالیه انقلاب سود کردیم، چرا که ما در دوران تحریم ها، ضمن تجربه اقتصاد بدون نفت، رشد تولید بدون وابستگی ها را داشتیم، مخصوصا در صنایع نظامی که حتی برای وارد کردن الیاف های کربنی هم، ما را تحت فشار قرار دادند، ولی از نشدها شد ساختیم؛ شاید در کوتاه مدت، ملت ما را اذیت می کنند، اما در بلند مدت قطعا به نفع ما بوده و ما تولید کننده علم می شویم. 

,

کارشناس مسائل سیاسی با بیان این که برای خلق ثروت نیاز به منابع انسانی، سرمایه و تکنولوژی است و می شود تکنولوژی را از طریق چین و روسیه تامین کرد گفت: ما می توانم تکنولوژی دنیا را از کشورهایی غیر از آمریکا، اروپا و غرب به دست آوریم، همانطوریکه که در قرار داد ۲۵ ساله ایران و چین یکی از اهداف ما دست پیدا کردن به تکنولوژی چین است که با مهندسی معکوس به دست آورده است.

,

وی هدف اصلی آمریکا از تحریم ها علیه ملت ایران را نابودی کشور، از هم پاشاندن نظم و ساختار کشور دانست و خاطرنشان کرد: رژیم آمریکا در این مورد تنها عمل نمی کند، حتی برخی کشورهای نادان عربی، اروپایی و اسراییل غاصب، با تشکیل محور عربی ،عبری و غربی آمریکا را پشتیبانی و کمک می کنند.

,

حیدرامیری بیان کرد: راه برداشتن تحریم عقب نشینی نیست، بلکه تکیه بر توانایی داخلی و جهش و رونق تولید است. تحریم ۳۰ درصد بر اقتصاد تاثیر دارد و ۷۰ درصد ثأثیرات منفی، ناشی از عدم خودباوری و عدم تکیه به توان داخلی است.

,

وی با اشاره به این که ما در صنعت دفاعی پیشرفت داشتیم و دشمنان می خواهند امکانات دفاعی را به یک دهم تقلیل دهیم تصریح کرد: نباید ناامید شویم بلکه ضمن تکیه بر منابع و ظرفیت داخلی، باید با تحریف و تحریم مقابله کنیم و رشد و بالندگی علمی را ادامه و افزایش دهیم.

,

تئوریسین و تحلیلگر مسائل سیاسی غرب آسیا اظهار داشت: جدا کردن اقتصاد از نفت، پدیده مبارکی بود که تحریم برای ما رقم زد و ما به سمت تولیدات دانش بنیان رفتیم و باید همچنان روی پای خودمان بایستیم، آینده از آن ماست و ان شاءالله در جنگ اراده ها پیروزیم.

,

وی با اشاره به جمله ای از امام خمینی (ره) که فرمودند ما صدای شکستن استخوان های مارکسیست را می شنویم و بعد از چند سال این اتفاق افتاد عنوان کرد: رهبری در اکثر سخنرانی هایشان به افول و سقوط نئولیبرالیسم و لیبرال دموکراسی غرب اشاره دارند و خود غربی ها هم اعتراف دارند که تفکرلیبرال در حال از بین رفتن و شکسته شدن است و تنها راه نجات جوامع مادی، متریالیست، لیبرال دموکراسی غربی و اومانیسم، بازگشت به اسلام، دین، معنویت حقیقی و حفظ حرمت خانواده است، برخلاف اینکه در غرب نگرش اومانیسم و فردگرایی حاکم بوده و خانواده متلاشی است، دین ما توازن و تعادل و بالانسی بین فردی گردایی، جوامع و خانواده برقرار کرده است. 

,

حیدرامیری خاطرنشان کرد: تظاهرات در آمریکا به نوعی مبارزه با تفکر لیبرال دموکراسی، وال استریت، کارتل های نفتی، زرادخانه های هسته ای،بورس بازی  و بانک است، که مردم آمریکا را با مشکل جدی روبه رو کرده است، بسیاری از مردم آمریکا خانه هایشان در رهن بانک بوده و با عقب افتادن ۲ قسط باید خانه را تخلیه کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه