اخبار داغ

مدیر کل آموزش و پرورش البرز مطرح کرد؛

البرز زیر بار کمبود معلم ابتدایی کمر خم کرد

البرز زیر بار کمبود معلم ابتدایی کمر خم کرد
سالار قاسمی گفت: برای جبران عقب ماندگی فضاهای آموزشی و تک شیفت کردن مدارس، در حال حاضر 8 هزار و 200 کلاس کم داریم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تیتریک، مدیرکل آموزش و پرورش البرز امروز چهارشنبه با اشاره به اینکه استان در پایه پنجم ابتدایی با کمبود معلم مواجه است، در جمع خبرنگاران گفت: در سال تحصیلی پیش رو 890 نیرو در قالب سرباز معلم، آزمون های استخدامی و فارغ التحصیل های دانشگاه فرهنگیان جذب می شوند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک, تیتریک,
سالار قاسمی به کمبود نیروی انسانی در بخش خدمات اشاره کرد و افزود: 16 هزار کلاس درس موجود در استان البرز برای جمعیت نیم میلیونی دانش آموزان پاسخگو نیست.
,
 
,
وی با اشاره به اینکه 2 هزار و 500 نیروی آموزشی تازه نفس در البرز نیاز داریم، اظهار داشت: در حال حاضر 35 درصد فضاهای آموزشی استان فرسوده بوده و 2 هزار و 301 کلاس درس نیاز به ایمن سازی و بازسازی دارند.
,
 
,
قاسمی با تاکید بر اینکه برای جبران عقب ماندگی فضاهای آموزشی و تک شیفت کردن مدارس، در حال حاضر 8 هزار و 200 کلاس کم داریم، تصریح کرد: از محل اعتبارات دولتی و خیرین سالیانه 200 کلاس درس در البرز ساخت و آماده سازی می شود.
,
 
,
مدیر کل آموزش و پرورش استان البرز در خاتمه با اشاره به اینکه سالیانه 12 هزار نفر به جمعیت دانش آموزی البرز اضافه می شود که برای پوشش این آمار نیازمند افتتاح 400 کلاس درس طی هر سال هستیم، خاطرنشان داشت: البرز از نظر برخورداری از فضای آموزشی، آخرین استان کشوشر است و سرانه 5.21 متری که برای دانش آموزان کشور در نظر گرفته شده در استان ما 3.4 متر مربع است.
,
 
,
 
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه