اخبار داغ

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی:

۱۵ میلیارد ریال تجهیزات اطفا حریق خریداری شد

۱۵ میلیارد ریال تجهیزات اطفا حریق خریداری شد
جواد نظری گفت: تعدادی از تجهیزات اطفا حریق مورد نیاز استان با صرف مبلغ 15 میلیارد ریال اعتبار خریداری شده اند که به زودی در اختیار ادارات کل منابع طبیعی، محیط زیست همچنین آتش نشانی ها و جمعیت هلال احمر استان قرار خواهند گرفت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ جواد نظری، مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار عصر اترک اظهار کرد: با توجه به اتفاق آتش سوزی های مرتعی که طی چهار ماه نخست امسال در سطح استان اتفاق افتادند و افزایش سطح مراتع آتش گرفته امسال در مقایسه با چهار ماه نخست سال گذشته، استانداری خراسان شمالی بابت اخذ اعتبار به منظور خرید تجهیزات اطفاء حریق برای استان پیگیری های بسیاری را انجام داد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر اترک,

نظری گفت: در همین راستا، موافقت شد از محل اعتبارات مدیریت بحران استان مبلغ یک میلیارد و 500 میلیون تومان اعتبار بابت خرید تجهیزات اطفاء حریق به خراسان شمالی هزینه شود.

,

وی اعلام کرد: با اختصاص این اعتبار 19 دستگاه دمنده، هزار عدد آتش کوب، هزار عدد بیل، 80 دست لباس ضد حریق برای نیروهای منابع طبیعی، 30 دست لباس ضد حریق برای آتش نشانان، 106 عدد کوله پشتی اطفا حریق، 30 رول شلنگ آتش نشانی همچنین چهار دستگاه پهباد فیلم برداری ( کوات کوپتر) برای ادارات کل منابع طبیعی، محیط زیست همچنین آتش نشانی ها و جمعیت هلال احمر استان خریداری شدند.

,

وی گفت: به جز چهار دستگاه پهباد اشاره شده، مابقی تجهیزات خریداری شده به استان ارسال شده اند.

,

نظری با بیان اینکه احتمال دارد چهار پهباد خریداری شده، هفته آینده به استان ارسال شوند، افزود: با ارسال این چهار دستگاه پهباد به استان، تمامی تجهیزات اطفا حریق خریداری شده، طی مراسمی به ادارات کل منابع طبیعی، محیط زیست، جمعیت هلال احمر و آتش نشانی های استان اعطا می شوند.

,

وی در بخش دیگری از سخن خود درباره خسارت مالی وارده ناشی از بروز سیل و آتش سوزی در سطح استان طی چهار ماه نخست امسال نیز اعلام کرد: خسارت وارده ناشی از بروز این دو اتفاق در استان بیش از هزار و 700 میلیارد تومان برآورد و به سازمان مدیریت بحران کشور به منظور جبران خسارت ارسال شدند.

,

وی افزود: هنوز هیچ اعتباری جهت جبران این خسارت ها به استان اختصاص نیافته است.

,

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی در ادامه یادآور شد: منازل و بناهایی که در بستر و حریم رودخانه ها ساخته شده بودند و این بناها بر اثر وقوع سیل امسال آسیب دیدند به علت اینکه این ساخت و سازهای در بستر رودخانه ها غیر مجاز و غیر قانونی بوده اند، مشمول دریافت اعتبارات جبران خسارت نمی شوند.

,

وی در خاتمه به اقدام سازمان برنامه و بودجه کشور در زمینه اختصاص 15 میلیارد تومان اعتبار به منظور خرید تجهیزات اطفا حریق به سازمان های منابع طبیعی و محیط زیست کشور در بهار امسال اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه این اعتبار ملی است، در همین راستا، ادارات کل منابع طبیعی و محیط زیست استان ها می بایست نسبت به دریافت این اعتبار اختصاص یافته، اقدام می کردند.

,

نظری افزود: از ادارات کل منابع طبیعی و محیط زیست استان درخواست کرده ایم که اعتبار جذب شده را به استانداری گزارش دهند که هنوز هیچ گزارشی را اعلام نکرده اند.

,

انتهای پیام/قهرمانی

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه