اخبار داغ

سرپرست سازمان حمل و نقل ریلی کرمانشاه مطرح کرد:

پیشرفت 33 درصدی فاز اول پروژه قطار شهری کرمانشاه

پیشرفت 33 درصدی فاز اول پروژه قطار شهری کرمانشاه
امین سرتیپ نیا, سرپرست سازمان حمل و نقل ریلی کرمانشاه از پیشرفت 33 درصدی فاز اول پروژه قطار شهری خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شبکه اطلاع رسانی مرصاد ، امین سرتیپ نیا امروز چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن ارائه گزارشی از آخرین پیشرفت پروژه قطار شهری کرمانشاه، اظهار داشت: این پروژه در مجموع به طول ۱۳ کیلومتر در محدوده میدان معلم تا میدان فردوسی است که به دو فاز تقسیم بندی شده است.

سرپرست سازمان حمل و نقل ریلی کرمانشاه افزود: فاز اول پروژه به طول ۸.۶ کیلومتر از میدان معلم تا میدان آزادی و فاز دوم ۴.۳ کیلومتر از میدان آزادی تا میدان فردوسی است.

وی خاطر نشان کرد: در این مسیر ۱۳ ایستگاه وجود دارد که ۶ ایستگاه آن روزمینی و ۷ ایستگاه زیرزمینی است و یک محل پارکینگ قطارها در پشت پارک شاهد دارد.

این مسئول بیان داشت: ایستگاه اول آن به دلیل معارضی که با میراث فرهنگی دارد متوقف شده است چرا که قوانین داخلی میراث این اجازه را نمی دهد که تجهیزات مدرن از کنار میراث عبور کند البته این امر توسط مشاور طرح در ۴ بعد در حال بررسی است که به زودی نتیجه آن اعلام خواهد شد.

سرتیپ نیا ادامه داد: اگر چه این مشکل فقط ۵ درصد فیزیکی پروژه را متوقف می کند اما چون ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار نفر جمعیت از این‌منطقه عبور می کنند از نظر بار حمل و نقلی بیش از ۵۰ تا ۶۰ درصد با مشکل مواجه می شویم لذا امیدواریم چون این پروژه یک پروژه ملی است باید ملی فکر کنیم و مدیر میراث با دید مثبت به این پروژه نگاه کند.

سرپرست سازمان حمل و نقل ریلی کرمانشاه گفت: جهت تسریع در بهره برداری از پروژه، تمرکز ما بر اتمام فاز اول است تا مردم بتوانند هرچه سریعتر از آن استفاده کنند.

این مسئول از پیشرفت ۹۶ درصدی بخش عمرانی فاز اول پروژه خبر داد و افزود: در تونل قطعه اول نیز از میدان آزادی تا فردوسی ۴۱ درصد پیشرفت داریم.

وی خاطر نشان کرد: در بخش های روگذر این فاز از پروژه، فقط کار چند ستون باقی مانده و تونل پروژه نیز عملا آماده ریل گذاری است و هیچ مشکلی در ریل گذاری نداریم.

سرتیپ نیا گفت: با احتساب بخش ریل گذاری و خرید تجهیزات و... به طور کلی پیشرفت پروژه در فاز اول حدود ۳۳ درصد است.

سرپرست سازمان حمل و نقل ریلی کرمانشاه ادامه داد: ایستگاه M8 یعنی ایستگاه پایانی فاز اول که د وسط میدان آزادی قرار دارد حدود ۲۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و از ماه آینده نیز استارت ایستگاه M7 نیز زده خواهد شد و ظرف یکسال و نیم تا دوسال آینده به اتمام خواهد رسید.

این مسئول با بیان اینکه اگر بتوانیم ۴ ایستگاه را به مناقصه ببریم سال آینده مسیر آماده ریل گذاری خواهد شد، اظهار داشت: در حال حاضر هیچ قطاری خریداری نشده البته اعتباراتی برای این موضوع دیده شده است و در صورت تخصیص اعتبار تا اواخر سال ۱۴۰۰ فاز اول آن به اتمام خواهد رسید.

وی در خصوص جابجایی مدیران نیز گفت: این جابجایی به دلیل ناتوانی مدیران نبوده بلکه به علت عدم تخصیص صحیح بودجه و عدم‌حمایت لازم مسئولین مربوطه بوده است.

سرتیپ نیا با بیان اینکه کرمانشاه جزء ۹ کلانشهری است که سازمان قطار شهری دارند، افزود: با توجه به شناختی که از پروژه دارم این پتانسیل را دارد که در کوتاهترین زمان ممکن فاز اول و دوم آن عملیاتی شود، البته در این مسیر حمایت استاندار و شهردار از این پروژه می تواند بسیار راهگشای باشد.

احسان مهرابی معاون فنی سازمان قطار شهری کرمانشاه نیز در این نشست اظهار داشت: عملیات اجرایی تونل در فاز اول پروژه قطار شهری حدود ۹۷ درصد پیشرفت دارد و آماده بهره برداری است.

وی افزود: در سفر هیات دولت به استان در کنار تصویب اعتبار ۷۵۰۰ میلیارد ریالی، افتتاح فاز اول پروژه در سال ۱۴۰۰ تعیین‌شده است.

معاون فنی سازمان قطار شهری کرمانشاه خاطر نشان‌کرد: تاکنون مناقصات متعددی انجام شده که با پیگیری اعتبارات فاز اول پروژه در سال ۱۴۰۰ به اتمام خواهد رسید.

این مسئول با بیان اینکه برای اولین بار در شهرداری کرمانشاه ۱۵۰۰ میلیارد ریال اوراق مشارکت برای تکمیل فاز اول پروژه قطار شهری اختصاص داده شد، ادامه داد: امسال دولت ۷۰۰ میلیارد ریال برای قطار شهری در نظر گرفته است که تا کنون ۵۰ درصد آن تزریق شده است.

وی گفت: همچنین ۱۵۰۰ میلیارد ریال هم از اوراق مشارکت و ۲۲۰۰ میلیارد ریال هم از بانک های رفاه و سپه تسهیلات به این پروژه اختصاص داده شده است.

مهرابی گفت: با توجه به پیگیریهای به عمل آمده مشکل اعتبار برای فاز اول پروژه قطار شهری نداریم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه اطلاع رسانی مرصاد,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه