اخبار داغ

برگزاری متفاوت جشنواره هنرهای تجسمی جوانان

برگزاری متفاوت جشنواره هنرهای تجسمی جوانان
صادق‌زاده، دبیر بیست و هفتمین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان گفت که این دوره از جشنواره به دلیل شیوع ویروس کرونا به صورت غیرحضوری برگزاری می‌شود و داوری آثار آنلاین خواهد بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ امسال بیست و هفتمین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان به دبیری رضوان صادق‌زاده (نقاش و استاد دانشگاه) در تهران و به شیوه‌ای متفاوت برگزار خواهد شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

صادق زاده در این باره توضیح داد: برای دوره بیست و هفتم هم مانند دوره‌های پیشین جلساتی را با اعضای شورای سیاستگذاری (الهه پنجه‌باشی، نرگس حریریان، سید امیر سقراطی و جمال عرب‌زاده) برگزار کردیم و قرار شد فراخوان را مانند هر سال آماده و منتشر کنیم اما همه روی این موضوع اتفاق‌نظر داشتند که با توجه به شیوع ویروس کرونا، معلوم نیست بشود جشنواره را مانند هر سال برگزار کرد یا نه.

,

وی افزود: از طرفی، هر سال پیشنهادی مطرح بود مبنی براین‌که چرا جشنواره در تهران برگزار نمی شود؟ بنابراین فکر کردیم امسال فرصت خوبی است که هم از خطرات کرونا دوری کنیم و هم میزبانی را بعد از سال‌ها به تهران آوریم. البته همان زمان هم پیش‌بینی می‌شد که کرونا کوتاه نمی‌آید، بنابراین برگزاری جشنواره به شیوه‌ای متفاوت هم مطرح بود. مثلاً پیشنهاد شد در سه هفته مختلف، هر هفته هنرجویان فقط سه رشته به تهران بیایند تا شاهد تجمع کمتری در جشنواره باشیم.

,

صادق‌زاده گفت: بدون شک مهم‌ترین هدف برگزاری جشنواره هنرهای تجسمی جوانان، گردهم‌آمدن هنرجویان جوان و استفاده از تجربیات یکدیگر و آموختن از استادها است، اما با توجه به شیوع ویروس کرونا، مجازی‌شدن جشنواره یکی از معدود راهکارهای برگزاری آن است. از آنجا که یکی از اهداف اصلی جشنواره جوانان کشف استعدادهاست، از همین طریق مجازی نیز این امر صورت می گیرد.

,

دبیر بیست و هفتمین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان درباره شیوه برگزاری این دوره از جشنواره به صورت مجازی گفت: دریافت آثار اولیه طی سال‌های قبل به صورت آنلاین بود که امسال هم این روند ادامه خواهد داشت. منتها پس از انتخاب هنرجویان منتخب، آن‌ها در جشنواره حضور فیزیکی ندارند و به صورت آنلاین با اساتید کارگاه‌ها در ارتباط خواهند بود. استادان موضوعی به شرکت‌کننده‌ها خواهند داد و سه روز به صورت مجازی آن‌ها را راهنمایی می‌کنند و خروجی را از آن‌ها تحویل می‌‌گیرند و داوری از روی این خروجی‌ها و به صورت آنلاین خواهد بود.

,

وی درباره دیگر تفاوت‌های این دوره جشنواره با دوره‌های پیشین گفت: امسال به راه یافتگان جشنواره ورودی پرداخت نمی‌کنیم، اما هزینه مواد اولیه برای خلق اثر به حساب ایشان واریز خواهد شد و تلاش خواهیم کرد میزان جوایز را افزایش دهم.

,

صادق‌زاده در پاسخ به این پرسش که با توجه به غیرحضوری بودن جشنواره، آیا تعداد پذیرفته‌شدگان افزایش خواهد داشت، گفت: طبق روال سال‌های قبل عمل می‌شود و در هر رشته حداکثر ۲۵ نفر را پذیرا خواهیم بود. نقاشی و عکاسی رشته‌های پرطرفدار هستند اما در رشته‌های خاص‌تر مانند نگارگری و خوشنویسی، معمولاً بین ۸ تا ۱۵ نفر انتخاب می‌شوند.

,

بر پایه این گزارش، بیست و هفتمین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان به منظور گسترش و پیشبرد سطح هنری هنرمندان جوان و ارتقاء توان تخصصی آنها، با هدف شناسایی و معرفی جوانان هنرمند کشور ۲۳ تا ۲۸ شهریور در تهران برگزار خواهد شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه