اخبار داغ

وقتی طرح سبک‌سازی از آن طرف بام می‌افتد؛

چابک‌سازی دولت با ادارات تک ‌نفره/ رئیس‌های بدون کارمند!

چابک‌سازی دولت با ادارات تک ‌نفره/ رئیس‌های بدون کارمند!
چابکسازی دولت ظاهرا با روندی افراطی همراه بوده که ادارات تک نفره در شهرستان‌ها با تنها یک رییس و بدون کارمند اداره می‌شوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شبکه اطلاع رسانی مرصادنیوز, تصور اغلب افراد از سیستم فربه دولتی، یک سیستم با بورکراسی پیچیده و فعالیت شمار زیادی کارمند در ادارات عریض و طویل آن است، اما شاید جالب باشد اگر بدانید در برخی شهرستانها ادارات تنها با یک رییس و بدون کارمند اداره می‌شوند!

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه اطلاع رسانی مرصادنیو,

چابک‌سازی دولت برای بهبود اثر بخشی و کارایی سال‌هاست که مورد توجه مسئولان قرار گرفته و بارها اعلام شده که سیاست کلان کشور در مسائل اداری و استخدامی بر مبنای چابک سازی و سبک سازی دولت است، حالا ظاهرا این روند در شهرستانها اجرایی شده که ماحصل آن شکل گیری ادارات تک‌ نفره شده است.

,

تعیین استراتژی و خط مشی از مهمترین وظایف رئوسای سازمان‌ها و ادارات است که باید به وسیله کارمندان اجرایی شود، اما در ادارات تک نفره معلوم نیست دقیقا آن یک نفر رییس است یا کارمند، باید کار اجرایی انجام دهد یا ریاست کند. اصولا بازدهی این ادارات با یک علامت سوال بزرگ مواجه است.

,

وقتی تمام بار یک اداره بر دوش یک نفر باشد چطور می‌توان انتظار داشت کار خاص و تحول‌سازی در آن حوزه انجام شود.

,

یکی از ادارات کرمانشاه که به صورت تک‌نفره اداره می‌شوند میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است؛ دستگاهی که در استان کرمانشاه بسیار حائز اهمیت است و بارها از این حوزه به عنوان محور توسعه استان یاد شده است.

,

ادارات تک نفره یک واقعیت تلخ است

, ادارات تک نفره یک واقعیت تلخ است,

امید قادری، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار مرصاد اظهار داشت: در حال حاضر در تمام شهرستان‌های استان اعم از اسلام آبادغرب، دالاهو، سرپلذهاب، قصرشیرین، پاوه، جوانرود، ثلاث باباجانی، صحنه و هرسین یک نفر مجموعه میراث فرهنگی را اداره می‌کند.

,

وی افزود: متاسفانه امکانات سازمان میراث فرهنگی محدود است و نیروی انسانی نداریم و از قبل نیز جذب نیرو انجام نشده است.

,

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه تصریح کرد: در حال حاضر هم مجوز جدید جذب نیرو داده نمی شود.

,

قادری با بیان اینکه این موضوع واقعیت تلخی است، گفت: از روز نخست شهرستان‌ها این گونه بوده اند و حتی نیروی قراردادی هم کنار مدیران وجود نداشته بلکه ممکن است تنها یک سرباز یا امریه به آن ادارات اختصاص یابد.

,

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه این موضوع را یک نقص دانست و خاطرنشان کرد: با وجود اینکه میراث فرهنگی به وزارتخانه تبدیل شده اما همچنان از نظر چارت سازمانی ضعیف است و در برنامه ششم توسعه نیز امکان تغییر آن وجود ندارد.

,

قادری تصریح کرد: احتمال دارد بعد از پایان برنامه ششم توسعه، چارت سازمانی اضافه یا مجوز استخدامی جدید صادر شود.

,

وی با بیان اینکه میراث فرهنگی مظلوم واقع شده، افزود: انتظار می‌رود این سازمان همانند سازمان‌های بزرگ که نیروهای زیادی دارند در بحث اشتغال و سرمایه‌گذاری پیش رود.

,

قادری گفت: با وجود این مشکلات کاری بر روی زمین باقی نمی ماند اما اگر تعداد نیروها افزایش یابد قطعا کارها بهتر انجام می‌شود.

,

وی عنوان کرد: این یک موضوع کشوری است و در همه کشور چارت سازمانی میراث فرهنگی ضعیف است و پیگیری موضوع در اختیار سازمان امور استخدامی کشور و وزارتخانه است.

,

بر اساس این گزارش، ظاهرا دولت باید در چابک‌سازی بدنه فربه خود تجدیدنظر جدی داشته باشد چون با این رویه و وجود ادارات تک‌نفره کار به جایی نخواهد برد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه