اخبار داغ

فوق تخصص بیماری‌های ریه در گفت وگو با دانا؛

بیماران تنفسی در بحران کرونا باید از ماسک استفاده کنند/ دیابتی‌ها برای مقابله با کرونا چه ویتامین‌هایی مصرف کنند؟

بیماران تنفسی در بحران کرونا باید از ماسک استفاده کنند/ دیابتی‌ها برای مقابله با کرونا چه ویتامین‌هایی مصرف کنند؟
دکتر زاهدی انارکی به دانا گفت: بیماران تنفسی به‌رغم مشکلاتی که دارند باید برای مقابله با کرونا و آسیب‌های این ویروس استفاده از ماسک را در دستور کار خود قرار دهند.
[

دکتر محمدرضا زاهدی انارکی در گفت وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با اشاره به برخی آسیب‌های وارد شده به ریه بیماران تنفسی در پی ابتلا به کرونا اظهار کرد: بیماران تنفسی به‌رغم مشکلاتی که دارند باید برای مقابله با کرونا و آسیب‌های این ویروس استفاده از ماسک را در دستور کار خود قرار دهند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,


فوق تخصص بیماری های ریه در ادامه تأکید کرد: بیماران تنفسی باید سعی کنند از منازل خود خارج نشوند و در ایام حضور در خانه کمتر از ماسک استفاده کنند.

,
,


وی در پاسخ به سوال دانا مبنی بر اینکه بیماران تنفسی باید به لحاظ تغذیه چه موادی را در سبد غذایی خود قرار دهند، گفت: مصرف مایعات، میوه‌جات و پروتئین‌ها، باید مورد استفاده بیشتری قرار گیرد، از طرفی سالمندان جامعه باید تمامی ویتامین های بدن را تأمین کنند تا خطر ابتلا به کرونا آنها را کمتر تهدید کند. بیماران دیابتی نیز در ایام شیوع کرونا از ویتامین ب کمپلکس، ویتامین ب1 و استراحت و نرفتن به محل های پرتردد را در دستور کار خود قرار دهند.

,
,

جوانان فکر نکنند از ابتلای به کرونا در امان هستند

, جوانان فکر نکنند از ابتلای به کرونا در امان هستند, جوانان فکر نکنند از ابتلای به کرونا در امان هستند,


این پزشک متخصص با اشاره میزان بالای قدرت ویروس کرونا، ابراز کرد: قدرت ویروس کرونا آنقدر بالاست که در برخی افراد منجر به فیبروز ریه یعنی ضخیم و سخت شدن بافت ریه و از بین رفتن عملکرد طبیعی ریه‌ها می شود و اثرات دائمی را بر این بخش از بدن می گذارد که در این صورت افراد مبتلا تا پایان عمر خود نیازمند تنفس با اکسیژن هستند.

,
,


دکتر زاهدپور با هشدار به جوانان برای استفاده از ماسک، ادامه داد: متاسفانه ابتلای افراد جامعه به کرونا، په یپایین‌ترین حد خود یعنی ببن 20 تا 40 سال رسیده است و حتی افراد ورزشکار و بدون هیچ پیشینه بیماری قبلی و یا اعتیاد به مواد مخدر را درگیر کرده است که این نشان دهنده خطرناک بودن سطح این بیماری است، در حقیقت باید گفت هیچ سنی از افراد جامعه مصون از بیماری کرونا نیست و همه در معرض تهدید این ویروس کشنده هستند.

,
,

انتهای پیام/ا

 

,
,
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه