اخبار داغ

مسئول سازمان بسیج دانشجویی مازندران اعلام کرد

معرفی 29 اثر برتر در پنجمین جشنواره ققنوس مازندران

معرفی 29 اثر برتر در پنجمین جشنواره ققنوس مازندران
امیرسادات کرمی از معرفی 29 اثر برتر در پنجمین جشنواره ققنوس خبر داد و گفت: تمام برگزیدگان به جشنواره ققنوس کشوری معرفی خواهند شد که سال‌های گذشته بودند افرادی که در مرحله کشوری برگزیده شدند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از بلاغ، سید امیرسادات کرمی عصر امروز در  نشست خبری پنجمین جشنواره فرهنگی هنری ققنوس بسیج دانشجویی ضمن تبریک دهه امامت و ولایت و نیز فرا رسیدن روز خبرنگار، از ارسال 955 اثر دانشجویی به  پنجمین جشنواره ققنوس خبر داد و گفت: در این مرحله از جشنواره ما شاهد تنوع و جذب آثار هنری و فرهنگی عموم دانشجویان بودیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
 
,
سادات کرمی با اعلام اینکه قرار بود این جشنواره در اوایل سال ۹۹ برگزار شود، اما بخاطر شیوع ویروس کرونا قالب برگزاری اختتامیه جشنواره تغییر کرد، افزود: این جشنواره به صورت مجازی برگزار و در صداوسیما منعکس خواهد شد.

مسئول سازمان بسیج دانشجویی سپاه کربلا در ادامه با تاکید بر اینکه هدف جشنواره ققنوس  شناسایی دانشجویان مستعد در حوزه فرهنگی و هنری است، خاطرنشان کرد:‌ققنوس برای هنر متعهدانه به ارزش‌های اسلامی و انسانی تلاش کرده است. 

به گفته سادات کرمی سرفصل‌های جشنواره ققنوس ادبیات نمایش، شعر داستان، فیلم کوتاه، عکاسی صنایع دستی، خوشنویسی، نقاشی، پژوهش‌های هنری می‌باشد.

 این مسئول با اشاره به اینکه همه آثار جشنواره  راست آزمایی شدند، اضافه کرد: بعد از راست آزمایی، به کمیته داوری ارسال شد که با داوری کارشناسان و متخصصان هنری و فرهنگی، آثار برگزیده و برتر معرفی شدند.

سادات کرمی با اعلام اینکه ۲۹ اثر برتر و شایسته تقدیر شناخته شد، افزود: تمام برگزیدگان به جشنواره ققنوس کشوری  معرفی خواهند شد که سال‌های گذشته بودند افرادی که در مرحله کشوری برگزیده شدند.

مسئول سازمان بسیج دانشجویی سپاه کربلا در ادامه به بخش ویژه سردار دل‌ها  در این جشنواره هم خبر داد و گفت: در این بخش هم آثار قابل توجهی ارسال شد که افراد برتر در این حوزه معرفی شدند.

سادات کرمی در بخش دیگری از سخنان خود به ساخت لوگوی جشنواره که برگرفته از تمثال شهید آوینی است، گفت:شهید آوینی مصداق هنر متعهد است.

این مسئول در همین رابطه توضیح داد که متاسفانه حماسه مردمی در مواجهه با کرونا  را مثل روایتگری شهید آوینی به خوبی به دنیا نشان ندادیم و بسیج دانشجویی در هسته بین الملل مقایسه رفتار اجتماعی جامعه مسلمان ایران با رفتار اجتماعی جوامع غربی در مواجهه با بحران، را بصورت فیلم آماده و قرار است منتشر شود.

سادات کرمی با بیان اینکه هدف از برگزاری جشنواره ققنوس، ترویج هنرمتعدانه است، یادآور شد: در تلاش برای توسعه شبکه هنرمندان انقلابی و اسلامی در مازندران هستیم.
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
 
,
تهیه کننده رسانه ملی نیز با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب تصریح کرد: باید در عرصه هنر هم کار جهادی و انقلابی صورت بگیرد چرا که کشور دچار یک ولنگاری هنری شده و در این عرصه دانشجویان هنرمند بسیجی می‌توانند راه برون رفت از این مشکل باشند.
,

پرویز فارسیجانی با اشاره به اینکه اصلی‌ترین قشری که میتواند در خیزش هنر متعهد موثر باشد قشر دانشجو و دانشگاهی است، گفت:  حضور دانشجویان متعهد پرتلاش و پر انگیزه در هر جا باعث خیر و برکت شده است.

مدرس حوزه هنری با بیان این مطلب که نیاز به یک خیزش و جهش در حوزه هنری داریم، افزود: می‌بایست هنر انقلاب اسلامی را به عنوان یک هنر الگو به دنیا معرفی کرد چرا که هنر پیام رسان معارف انقلاب است.

فارسیجانی در ادامه با اشاره به اینکه امروزه  عرصه ارتباطات حرف اول دنیا را می‌زند، خاطرنشان کرد:  امروز رسا‌ترین  پیام در جنگ نرم، هنر بوده، که متاسفانه در این زمینه کم کاری صورت گرفته است.

این تهیه کننده رسانه ملی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب تصریح کرد: باید در عرصه هنر هم کار جهادی و انقلابی صورت بگیرد چرا که کشور دچار یک ولنگاری هنری شده و در این عرصه دانشجویان هنرمند بسیجی می‌توانند راه برون رفت از این مشکل باشند.

این مدرس حوزه هنری با اظهار به اینکه بسیج و سپاه در عرصه‌های مختلفی موفق عمل کردند، خواستار شد: در عرصه هنری هم که یک عرصه پرمخاطب و تاثیرگذار است، دانشجویان بسیجی بعنوان افسران و سربازان جنگ نرم ورود پیدا کنند.

انتهای پیام/

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه