اخبار داغ

پکن:

جنگ دیپلماتیک آمریکا علیه چین نشانه ضعف این کشور است

جنگ دیپلماتیک آمریکا علیه چین نشانه ضعف این کشور است
وزیر امور خارجه چین گفت، تلاش واشنگتن برای تقویت روابط با پکن هنوز با شکست مواجه نشده‌ است و به راه انداختن جنگ دیپلماتیک موجب تقویت این کشور نخواهد شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ «وانگ یی» وزیر امور خارجه چین روز چهارشنبه گفت، تلاش واشنگتن برای تقویت روابط با پکن، شکست نخورده است و دو طرف به‌دنبال تقویت این روابط هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
به نوشته پایگاه اینترنتی شبکه «سی‌جی‌تی‌اِن»، وانگ یی در مصاحبه‌ای گفت بیان کردن شکست سیاست‌های آمریکا در تعامل با چین، تکرار ذهنیت جنگ سرد و چشم‌پوشی از دستاوردهای دو طرف است.
,
 
,
وزیر امور خارجه چین افزود: «این یک ویروس سیاسی است که به‌طور قابل درکی توسط مردم آمریکا و جامعه جهانی زیر سوال برده شده و مورد سرزنش قرار گرفته است».
,
 
,
وانگ یی در ادامه گفت: «ظرف چهار دهه گذشته، رهبران آمریکا و چین از دو سوی اقیانوس آرام با یکدیگر دست داده‌اند. آنچه این کار را میسر کرده این است که هردو کشور ضمن کنار گذاشتن تفاوت‌های ایدئولوژیک، به اصول احترام متقابل و جستجوی زمینه‌های مشترک همکاری پایبند بوده‌اند».
,
 
,
وی تأکید کرد: «اینکه دو طرف بخواهند یکدیگر را تغییر دهند نه ضروری است و نه امکان آن وجود دارد. در عوض، هر طرف باید به انتخاب‌های مستقل طرف دیگر احترام بگذارد».
,
 
,
دیپلمات ارشد چین گفت دولت این کشور به توسعه و پیشرفت در راستای امیال مردمش ادامه خواهد داد و هر تلاشی برای خروج این روند از مسیر فعلی، محکوم به شکست خواهد بود.
,
 
,
وی در ادامه گفت به راه انداختن «جنگ دیپلماتیک» علیه چین، موجب تقویت آمریکا نشده و تنها عدم اعتماد به نفس دولتمردان این کشور را نشان می‌دهد. چین با این جنگ دیپلماتیک مخالف است زیرا به زیان منافع ملی هر دو طرف است.
,
 
,
وانگ یی با اشاره به بسته شدن کنسول‌گری چین در تگزاس گفت، چنین اقدامی موجب بسته شدن پنجره تبادل نظر و درک مشترک میان دو کشور خواهد شد.
,
 
,
از زمان روی کار آمدن «دونالد ترامپ» در آمریکا، روابط پکن و واشنگتن رو به تیرگی گراییده است. از یک سو ترامپ با اعمال تعرفه‌های سنگین بر روی کالاهای چینی دو کشور را وارد تقابل تجاری کرده و از سوی دیگر پکن را در شیوع ویروس کرونا در جهان مقصر دانسته است.
,
 
,
همچنین تحرکات نظامی آمریکا و متحدانش در دریای جنوب چین و مداخلات پی در پی واشنگتن در امور داخلی چین، به‌ویژه تصمیمات اتخاذ شده درباره هنگ‌کنگ بر شدت این تنش‌ها افزوده است.
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه