اخبار داغ

انفاق امید را در دل مردم زنده می کند؛

کمک مومنانه آن است که در همین شرایط سخت باشد

کمک مومنانه آن است که در همین شرایط سخت باشد
معصومه رمضانی فعال فرهنگی هرمزگان گفت: اکنون شرایط برای همه سخت اما برای یک عده سخت تر شده است رزمایش مواسات، همدلی و کمک مومنانه آن است که در همین شرایط دشوار باشد با وجود اینکه توان مالی زیادی نداری اما انفاق می کنی که این بخشش باعث می شود نظر خداوند نیز به تو جلب شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از هرمز؛ معصومه رمضانی فعال فرهنگی هرمزگان در گفت و گو با هرمز ضمن دعوت مردم به رزمایش مواسات همدلی و کمک مومنانه اظهار کرد: کمک مومنانه خصوصیاتی دارد از جمله این که منتی برای نیازمند نداشته باشد و برای رضای خدا و در حد توان فرد کمک کننده باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

این فعال فرهنگی افزود: اکنون شرایط برای همه سخت اما برای یک عده سخت تر شده است رزمایش مواسات، همدلی و کمک مومنانه آن است که در همین شرایط دشوار باشد با وجود اینکه توان مالی زیادی نداری اما انفاق می کنی که این بخشش باعث می شود نظر خداوند نیز به تو جلب شود.

,

رمضانی ادامه داد:انفاق کردن آثار مختلفی هم برای دنیا، آخرت و هم فردی و اجتماعی دارد، باعث می شود جامعه به سمت اصلاح پیش رود و امید در دل مردم زنده شود، دانشمندان نیز بر این واقف هستند وقتی کار خوبی انجام دهی به خودت بر می گردد واگر کمکی کرده ای جایی دیگر شخصی دست تورا خواهد گرفت بنابراین روحیه امید به وجود می آید و باعث می شود جامعه بتواند حرکت کند و پویا باشد.

,

وی اضافه کرد: زمانی که انسان با انفاق کردن جلب رضای خدا را طلب می کند طبیعتا با اثرات معنوی که دارد می تواند رشد کند همان گونه که خداوند در قرآن مثل می زند و می فرماید « کسانی که اموال خود را در راه خدا انفاق می‌کنند، همانند بذری هستند که هفت خوشه برویاند که در هر خوشه، یکصد دانه باشد».

,

این مربی طرح شهید بهنام محمدی تصریح کرد: مردم به فکر هم نوعان خود هستند اما لازم است در این شرایط سخت که برای بعضی ها از همان ابتدا نیز نیازمند بودند و توان مالی نداشند و اکنون در این اوضاع بد اقتصادی نمی توانند مایحتاج خود را تامین کنند و مناطقی که گرفتار سیل و زلزله و مشکلات شدند را بیشتر دریابیم.

,

رمضانی ادامه داد: لزومی ندارد حتما فردی هزینه های هنگفت کند او باید آنچه که در توان دارد را وارد عرصه انفاق کند برخی می توانند در دل جامعه رفته کار بزرگی انجام دهند برخی نیز با راه اندازی کمپین و بعضی از افراد نیز این روحیه را در دیگران به وجود می آورند تا آنها این کار را انجام دهند.

,

این فعال فرهنگی افزود: برخی می گویند چرا همیشه مردم باید کمک کنند پس نقش مسئولین چیست؟ مسئولین یا نمی توانند یا می توانند و مغرض هستند، بالاخره یکی باید به فکر باشد افرادی که می توانند و توان مالی و حمایتی دارند نباید منتظر قدم های مسئولین باشند.

,

وی ادامه داد: این کشور باید سرپا بایستد تا مردم نیز بتوانند ادامه مسیر دهند، همه باید دست به دست هم داده تا این روزهای سخت را پشت سر بگذرانیم و روزهای خوب و ایرانی بهتر و زیباتر بسازیم، زمانی که برای نسل پس از خود روزهای سخت کرونایی را تعریف می کنیم در کنار سختی ها ،از همدلی و کمک کردن ها نیز بگوییم و شرمنده آن ها نباشیم.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه