اخبار داغ

مدیر کل نوسازی مدارس استان کرمان:

هدف طرح آجر به آجر، جذب مشارکت های خرد جامعه است/ نیاز مدارس جنوب استان کرمان سیستم های سرمایشی است

هدف طرح آجر به آجر، جذب مشارکت های خرد جامعه است/ نیاز مدارس جنوب استان کرمان سیستم های سرمایشی است
سید محمد واعظی نژاد گفت: طرح آجر به آجر با هدف جذب مشارکت سرمایه های خرد جامعه در خصوص مدرسه سازی برنامه ریزی شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  به نقل از  راه آرمان، سید محمد  واعظی نژاد مدیر کل نوسازی مدارس استان کرمان صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در خصوص پویش ملی  آجر به آجر گفت: با توجه به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش وزیر آموزش و پرورش در ابتدای  امسال بسته های تحولی زیادی ابلاغ کردند که دو بسته تحولی آجر به آجر و مکان یابی مدارس مربوط به ادارات نوسازی مدارس کشور  است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

وی ادامه داد: طرح آجر به آجر با هدف جذب مشارکت سرمایه های خرد جامعه در خصوص مدرسه سازی برنامه ریزی شده است.

,

واعظی نژاد توضیح داد: از آنجا که ممکن است تعداد زیادی از مردم خواهان بودند در مدرسه سازی سهیم شوند اما به دلیل قوانین موجود نمی توانستند مشارکت داشته باشند از این رو با طرح آجر به آجر شرایطی فراهم شد تا هر کس به هر میزان که در توانش است حتی به اندازه یک آجر در ساخت و ساز مدرسه مشارکت کند.

,

وی عنوان کرد: برای مشارکت مردم در طرح آجر به آجر، سامانه “مهر مدرسه” طراحی و ایجاد شده است که  به زودی وارد فاز عملیاتی شده تا هر کس به هر میزانی که‌ می خواهد در امر مدرسه سازی شرکت شرکت کند.

,

مدیر کل نوسازی مدارس استان کرمان با بیان این که در سامانه “مهر مدرسه” فرد خیر می تواند میزان هزینه ای که داده است را میتواند رد یابی کند، عنوان کرد: فرد می تواند پس از واریز میزان هزینه در سامانه “مهر مدرسه” رد یابی کند که هزینه داده شده در کدام مدرسه اختصاص یافته و یا چند آجر در ساخت این مدرسه سهیم بوده است.

,

واعظی نژاد افزود: استان کرمان در طرح آجر به آجر جزو ۷ استان پایلوت است و سایر استانها با الگو برداری از این ۷ استان کار را ادامه می دهند.

,

وی اظهار کرد: در سه ماهه اول سال، استان کرمان  ۵۵ میلیارد  جذب کمک خیری داشته  و سیل عظیم خیرین را در استان شاهد بودیم از این رو تا کنون ۷۵ میلیارد جذب خیرین داشتیم البته این میزان کمک بدون در نظر گرفتن تفاهم نامه اتاق بازرگانی و موسسه مهر گیتی است.

,

مدیر کل نوسازی مدارس استان کرمان در خصوص اولویت ساخت مدارس آجر به آجر افزود: سرانه فضای آموزشی میانگین ۴ و ۹‌دهم است و تقریبا ۳ و ۱ دهم از سرانه کشور پایین تر است، ضمن این که  ۱۱ نقطه از استان کرمان سرانه آموزشی شان پایین تر از کشور است از این رو اولویت ساخت مدارس بیشتر  به این ۱۱ مناطقه اختصاص می یابد.

,

واعظی نژاد در خصوص مکان یابی مدارس در استان کرمان گفت: برای مکان یابی مدارس هنوز عزم جدی ایجاد نشده است و در استان در بحث مکان یابی عقب هستیم چرا که موضوع کرونا را استان جدی تر  گرفته شده است.

,

وی در خصوص استاندارد سازی مدارس جنوب استان گفت: در جنوب استان کرمان بیشتر نیاز به سیستم های سرمایشی است و از آنجا که در زمان کوتاهی نیاز به سیستم های گرمایشی داریم مسلما سمت شوفاژ نخواهیم رفت از این رو به دنبال سیستم هایی هستیم که گرمایش و سرمایش را با هم تامین شود.

,

مدیر کل نوسازی مدارس استان کرمان با اشاره به این که از سال گذشته رویکردمان در طراحی مدارس به سمت مدرسه سبز بوده است، عنوان کرد: طراحی مدرسه سبز آیتم های بسیار زیادی دارد و شاید در بسیاری مناطق نشود تمام آیتم ها را رعایت کرد اما تا آن جایی که امکان دارد در طراحی مدارس جدید از آیتم های مدرسه سبز استفاده می کنیم.

,

واعظی نژاد عنوان کرد: در سال۸۷ مدرسه پروین اعتصامی با رعایت تمام آینم های مدرسه سبز ساخته شده شات ضمن این که اکنون در شهر کرمان چندین پروژه آموزشی از جمله پروژه الغدیر با رعایتکامل  آیتم های مدرسه سبز در حال اجرا است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه