اخبار داغ

گزارش تصویری؛

برگزاری مراسم تکریم رئیس دادگستری گچساران/غریب پور به پایتخت می رود

برگزاری مراسم تکریم رئیس دادگستری گچساران/غریب پور به پایتخت می رود
آیین تکریم رضا غریب پور رئیس دادگستری شهرستان گچساران با حضور مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد و به زودی رئیس جدید دادگساری این شهرستان معرفی خواهد شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  صبح زاگرس صبح امروز آیین تکریم رئیس دادگستری شهرستان گچساران با حضور مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,

فرماندار گچساران در این آیین گفت: در نظام جمهوری اسلامی بر اساس قانون سه قوه وجود دارد هرکدام مستقل اما در تعامل با هم هستند و وظایفی بر عهده دارند.
 

,
,

علی خوانپایه بیان کرد: مهمترین وظیفه قوه قضاییه همان بحث اجرای عدالت و اعاده دادرسی است و امنیت قضایی در سایه استقلال قوه قضاییه است که به حمایت از مظلومین منجر خواهد شد.

,


وی افزود: مهمترین موضوعی که در حوزه اجرایی است صیانت از حقوق بیت المال است که در حوزه دولت بسیار حائز اهمیت است که نیازمند تعامل و همکاری با قوه قضاییه است.

,
,


فرماندار گچساران تصریح کرد: بحث پیشگیری از وقوع جرم در این شهرستان با جدیت پیگیری می شد و جلسات متعدد و راهگشایی نیز برگزار شد و همکاری های خوبی دادگستری گچساران با حوزه دولت داشته و دارند.

,
,


خوانپایه تصریح کرد: قطعا مردم درباره عملکرد هر یک از مسئولین نظام قضاوت خواهند کرد و قطعا مردم گچساران خاطره خوبی از عملکرد و رفتارهای دکتر غریب پور خواهند داشت.

,
,

 

,

معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان در ادامه این نشست گفت: بخشی از نارضایتی مردم از اطاله دادرسی است و رئیس محترم قوه قضایبه به طور جد و تمام قد وارد شدند و استان ها را مامور کردند که پرونده های معوق تعیین تکلیف شود.

,


وی افزود: قریب ۷۸درصد پرونده های معوق قبل از یکم دی ماه ۹۷ تعبین تکلیف شد و در دادگاه های تجدید نظر استان پرونده معوق نداریم.

,
,


فاتحی گفت: یکی از مشکلات دادگستری همین مقوله ابلاغ بود که به هردلیلی اشکالاتی داشت و بحث ابلاغ الکترونیک ابزاری برای مبارزه با اطاله دادرسی شد و ۹۷درصد ابلاغ ها به صورت ابلاغ الکترونیک است .

,
,


وی افزود: در سطح استان از ۸۹درصد به ۹۴درصد رسیده است و رتبه سوم کشور را در این خصوص  داریم.

,
,


فاتحی ادامه داد: استان ما در بحث امتیاز عملکرد قضایی در کشور اول است در حالی که زیر ساخت های لازم و مخابراتی که در برخی استان ها است را نداریم اما تلاش و همت همکاران اداری و قضایی استان در بحث استفاده از طرفیت الکترونیک قضایی اول کشور هستیم.

,
,


وی ادامه داد: در موضوع خروجی پرونده ها دادسرای مرکز استان رتبه اول تا سوم کشور است و این عوامل حاصل تلاش و مجاهدت شبانه روزی همکاران است با توجه به زیرساخت ها البته  آنکسی که بحث محرومیت را از استان برداشت خداوند خفه اش کند.

,
,


فاتحی گفت: در بحث اقدامات اجرایی که در انتخابات مجلس یازدهم  صورت گرفت استان ما ساختار عشایری و ایلی و قبیله ای دارد  و دارای روحیات و رسوم روستایی و عشایری داریم، اینکه انتخابات به خوبی برگزار شد و کمترین تنش را داشتیم حاصل زحمات همه دستگاه ها بوده است و در دادگستری استان در بحث انتخابات تشکیل ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرائم اختصاص داده شد.

,
,

گفتنی است رضا غریب پور به یکی از محاکم قضایی استان تهران خواهد رفت و جایگزین وی در شهرستان گچساران به زودی معرفی خواهد شد.

,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه