اخبار داغ

گرامیداشت واقعه غدیر با رعایت پروتکل های بهداشتی؛

اشترانی ها جشن غدیر را زنده در فضای مجازی برگزار می کنند

اشترانی ها جشن غدیر را زنده در فضای مجازی برگزار می کنند
تبیین فلسفه واقعه عظیم غدیر و گرامیداشت این رویداد بزرگ تاریخ اسلام مسئله ای است که تنها با دلی پاک و خلوص نیت محقق شدنی است و این روزها اهالی اشتران با وحدت مثال زدنی به تهیه و توزیع سه هزار ماسک و ۷۵ سبد حمایتی اقدام کرده اند و بنا دارند جشن غدیر را بدون حضور جمعیت و از طریق پخش زنده در فضای مجازی برگزار کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصر همدان؛ این روزها ضعف مدیریتی در تویسرکان به ویژه در حوزه فرهنگ که حتی امام جمعه شهرستان نیز بر آن تأکید دارد، مشهود است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان,

با این وجود هستند افرادی که خود وارد کارزار فرهنگ سازی و تبیین گفتمان اسلام و انقلاب در مناسبت های مختلف می شوند و در این راستا به مناسبت گرامیداشت دهه ولایت و امامت (قربان تا غدیر) برخی اهالی روستاها آتش به اختیار، خود وارد میدان شده اند تا به هر طریقی شده عشق و ارادت خود به اهل بیت عصمت و طهارت(ع) را نشان دهند.

,

در این میان در هفته جاری شاهد بودیم که اهالی روستای اشتران در تویسرکان با تشکیل کمیته ای با عنوان “کمیته گرامیداشت دهه ولایت وامامت”، آستین های همتشان را در روزگار کرونایی بالا زده اند تا با وحدت و انسجام بخشی مثال زدنی خود واقعه عظیم غدیر را گرامی بدارند.

,

آنان برای تبلیغات و اطلاع رسانی برنامه های خود در فضای مجازی از کانال تلگرامی اشتران که به همت صابر سرداری به روز رسانی می شود، استفاده می کنند و برگزاری مسابقه الکترونیکی غدیر با جوایز بین ۱۰ تا ۱۰۰ هزار تومانی نیز با تلاش آقای قادری در دست انجام است که می توان آن را نمونه ای از این فضاسازی برای تبیین واقعه عظیم غدیر دانست.

,

خریداری اقلام و وسایل فضاسازی و تزئین کوچه ها از جمله پرچم و بنر توسط مجتبی میرزایی و همراهی سایر دوستان و نیز پخش کلیپ های سخنرانی و مداحی سه دقیقه که به همت مرتضی اردلان تهیه و تدوین شده و در روزهای ۱۵ تا ۱۸ ذی الحجه در کانال تلگرامی بارگذاری می شود هم جزء برنامه های فرهنگی کمیته گرامیداشت دهه ولایت و امامت در روستای اشتران است.

,

برپایی کارگاه تولید ماسک به کوشش پایگاه بسیج خواهران را هم نباید فراموش کرد که قرار است تا هفدهم ذی الحجه سه هزار ماسک تولید کنند و به تمام خانواده های این روستا اهداء کنند.

,

در این باره مرتضی اردلان عضو کمیته گرامیداشت دهه ولایت و امامت روستای اشتران در گفت و گو با خبرنگار عصر همدان گفت: با توجه به اعلام شماره کارت بانکی به منظور جمع آوری کمک های مردمی، تا این لحظه مبلغ سه میلیون تومان واریز شده که برای خود روستا هزینه می شود.

,

وی اظهار کرد: در دهه پر برکت ولایت و امامت پخش مداحی را در مسجد اشتران بدون جمعیت و پخش از بلندگوی مسجد در پیش دارند و مداحان با‌ همکاری و هماهنگی با حسن قادری این برنامه را اجرایی می کنند.

,

عضو کمیته گرامیداشت دهه ولایت و امامت روستای اشتران افزود: همچنین هماهنگی لازم با دوستانی که در حوزه فضای مجازی فعال هستند شده تا پخش زنده لحظات ناب مراسم روز غدیر از طریق لایواینستاگرام انجام گیرد.

,

اردلان ادامه داد: با رایزنی های انجام شده ۷۵ بسته حمایتی توسط خیرین تهرانی تهیه شده که در ایام خوش غدیر بین نیازمندان روستا توزیع می شود.

,

به گزارش خبرنگار عصر همدان؛ غدیر واقعه ای سرنوشت ساز در تاریخ اسلام است و فلسفه آن برای همه نسل ها نیاز به تبیین دارد.

,

کارشناسان حوزه علوم دینی معتقد هستند فلسفه غدیر آن است که اگر خواستار سعادت دو جهان هستیم توام با عمل به دستورات قرآنی هیچ گاه نباید یک قدم از ولایت عقب بمانیم و یک قدم جلو بزنیم.

,

امید آن که با یا علی گویان فعالان واقعی حوزه فرهنگی، ویژه برنامه های عید بزرگ غدیر که متناسب با روزهای کرونایی است تا حدودی در شناساندن این رویداد عظیم اثربخش باشد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه