اخبار داغ

وزیر راه:

اطلاعات همه صاحبان مسکن را در اختیار سازمان مالیات قرار داده ایم/ تلاش برای اجرای طرح ملی اقدام مسکن با مصالح کنترل شده

اطلاعات همه صاحبان مسکن را در اختیار سازمان مالیات قرار داده ایم/ تلاش برای اجرای طرح ملی اقدام مسکن با مصالح کنترل شده
وزیر راه و شهرسازی گفت: ما سامانه جامع املاک و اسکان را طراحی کردیم و در اختیار سازمان مالیت قرار دادیم؛ اطلاعات تمام کسانی که صاحب ملک هستند در این سامانه مشخص شده و سازمان مالیاتی باید برای این افراد مالیات حساب کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از صاحب نیوز؛ محمد اسلامی در آیین اجرای عملیات طرح ملی اقدام در شهر تودشک اصفهان با تبریک دهه ولایت و عید غدیر اظهار کرد: طرح ملی اقدام مسکن را با برنامه ریزی 400 هزار واحد در سطح کشور آغاز کردیم؛ با توجه به شرایطی که در حوزه مسکن به وجود آمداه است و التهاباتی که رخ داد تصمیم دولت و تأکید رهبر انقلاب، ما را بنا به آن داشت که از این ظرفیت را و با توجه به میزان تقاضایی که در جامع وجود دارد افزایش دهیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

وزیر راه و شهرسازی با توضیح اینکه همه مردم فرصت ثبت نام در این طرح را داشتند، گفت: یک میلیون و 600 هزار نفر در این طرح ثبت نام کردند که 930 هزار نفر واجد شرایط اولیه بودند.

,

وی افزود: این باید پرونده تشکیل دهند و اثبات کنند که جز گروه هایی هستند که تاکنون زمین، خانه و تسهیلات مسکونی از دولت دریافت نکردند و در حقیقت مسکن اولیه آن ها باشد.

,

اسلامی با توضیح اینکه تا امروز 430 هزار نفر در این پالایش قرار دارند، بیان کرد: تا 25 مرداد فرصت دارند که هزینه اولیه را به حساب بریزند تا وضعیت پرونده ها مشخص شود؛ با توجه به شرایط موجود جامعه همه این فرآیندها به صورت الکترونیکی انجام می شود.

,

وی اضافه کرد: 75 هزار هدف گزاری و برنامه ریزی در استان اصفهان برای طرح اقدام ملی هدف داریم که به همین تعداد ثبت نام کننده داشتیم و حدود 50 درصد ریزش داریم.

,

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه عملیات اجرایی این طرح در شهرهای اصفهان در حال آغاز است، تصریح کرد: در تعداد زیادی از شهرهای کشور این طرح به صورت گروهی به مردم با محوریت بنیاد مسکن واگذار می کنیم؛ بنیاد مسکن با تمام تجاربی که در این 40 سال داشته است و نقشی مهمی که ایفا کرده است.

,

وی با اشاره به فعالیت بنیاد مسکن گفت: بنیاد مسکن همراه مردم توانسته است به صورت یک کار مدیریت مشترک، توانمندسازی مردم را به لحاظ فنی، نقشه ای، نظارت و تدارکات و اختصاص وام می تواند مردم را پشتیبانی کنند تا بتوانند مسکن بسازند، ما از این تجربه مجدد تکرار کردیم و بنیاد مسکن در شهرهایی که برای آن ها زمین تعریف شده، کار را مدیریت خواهد کرد.

,

وزارت راه به دنبال مهار مصالح ساختمانی

, وزارت راه به دنبال مهار مصالح ساختمانی, وزارت راه به دنبال مهار مصالح ساختمانی,

وی با توضیح اینکه این طرح و خانه ها با قیمت تمام شده محاسبه می شود، اظهار کرد: ما به دنبال این هستیم که بتوانیم مصالح را کنترل کنیم و قرارداد را کاهش دهیم؛ همچنین بحث فولاد را آقای رئیس جمهور دستور موکد دهند، بتوانیم راهی باز کنیم تا فولاد، سیمان و اقلام اصلی را بتوانیم با قیمت مهار شده را در این پروژه ها به کار بگیریم تا قیمت تمام شده این خانه ها بالا نرود.

,

وزیر راه در خصوص مالیات بر خانه های خالی خاطر نشان کرد: قانون مالیات بر خانه های خالی در قانون مالیات های مستقیم آمده بود و در آن قانون به وزارت راه و شهرسازی مأموریت داده شده بود که سامانه جامع املاک و اسکان را تهیه کند؛ وزارت راه اعلام کرده بود که در این قانون به وزارتخانه ای دستور دادید که هیچ یک از ابزار و اطلاعات آن را در اختیار ندارد.

,

وزارت راه اطلاعات همه صاحبان مسکن را در اختیار سازمان مالیت قرار داده است

, وزارت راه اطلاعات همه صاحبان مسکن را در اختیار سازمان مالیت قرار داده است, وزارت راه اطلاعات همه صاحبان مسکن را در اختیار سازمان مالیت قرار داده است,

وی ادامه داد: وزیر سابق راه و شهرسازی هم با این موضوع با مشکل مواجهه شده بود؛ ما این سامانه را طراحی کردیم و در اختیار سازمان مالیت قرار دادیم؛ اطلاعات تمام کسانی که صاحب ملک هستند در این سامانه مشخص شده است و سازمان مالیاتی باید برای این افراد مالیات حساب کند.

,

اسلامی با بیان اینکه مجلس عنوان کرد که این مالیات بر خانه های خالی عدد آن آنفدر نیست که به تعیین و تکلیف آن کمک کند، گفت: ما اعلام کردیم هر کسی که خانه ساخته شده و به طرح ملی اقدام مسکن بیاورد تا ما به مردم واگذار کنیم، ما زمین مرغوب می دهیم تا ساخت و ساز جدید کند.

,

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه هدف ما این است که سالی حدود 500 هزار ازدواج پایدار شکل میگیرد، زوج های جوان در یک مدت مشخص صاحب خانه شوند، افزود: این جریان تولید و عرضه مسکن برای ما مهم است که در کشور پا بگیرد و در قانون هم وظیفه ما زمینه فراهم کردن است.

,

وی بیان کرد: واگذاری زمین به مردم یکی از برنامه ها است؛ نقشه و مشخصات آن هم با بنیاد مسکن است و تسهیلاتی که در بانک با حضور خود مردم تأمین می شود؛ زمین و نقشه، مهندسی و تسهیلات بانکی می تواند مدام به تولید خانه هدایت شود.

,

اسلامی با اشاره به خانه دار شدن فرهنگیان گفت: ما با وزارت آموزش و پرورش برای خانه دار شدن فرهنگیان بازنشسته و شاغل تفاهم نامه ای امضا کردیم؛ 170 هزار نفر به ما معرفی شدند که پالایش کردیم 75 هزار نفر واجد شرایط هستند که 20 هزار مسکن شروع شده و بقیه را هم به ترتیب زمین های آن فراهم و پروژه ها شروع می شود.

,

اصحاب رسانه صاحب خانه می شوند

, اصحاب رسانه صاحب خانه می شوند, اصحاب رسانه صاحب خانه می شوند,

وی با بیان اینکه برای خانه دار شدن جامعه کارگری و بازنشستگان برای 200 هزار واحد با وزارت رفاه برنامه ریزی کردیم، گفت: با وزیر ارشاد برای خانه دار شدن اصاحب فرهنگ، هنر و رسانه وارد گفت و گو شدیم که اصحاب رسانه هم از طریق این تفاهم نامه خانه دار می شوند.

,

وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: این کار همراه با طرح اقدام ملی مسکن انجام می شود، زمین، نقشه و تسهیلات را با همین الکو در اختیار واجدان شرایط قرار می دهیم؛ هر چقدر مردم در شهرهای کوچک و متوسط باشند ، زودتر صاحب خانه می شوند.

,

وی با بیان اینکه زمین در شهرهای بزرگ گران تر است و زمین دولتی هم وجود ندارد که در اختیار مردم قرار دهیم، اظهار کرد: باید کاری کنیم که همانگونه این کرونا سبک زندگی ما را تغییر داده است، برای مسکن هم برنامه ای داشته باشیم که جاهایی را انتخاب کنیم که بتوانی زندگی سالمی تری از لحاظ شرایط محیط زیستی داشته باشیم.

,

اسلامی افزود: در شهرهای بزرگ هم شهرک هسازی را مد نظر داریم، از ظرفیت های همه دستگاه ها در حال استفاده هستیم؛ قشر محروم جامعه که تحت پوشش سازمان های حمایتی هستند با کمک این سازمان ها تحت پوشش طرح 200 هزار واحد مسکن قرار می گیرند.

,

وی در پایان گفت: با کمک کمیته امداد، بهزیستی، آستان قدس رضوی، ستاد اجرایی حضرت امام (ره)، خیران مسکن ساز، بسیج سازندگی، سازمان اوقاف و سازمان هایی که در کار خیر نقش دارند برای اقشار ضعیف جامعه مسکن تهیه خواهیم کرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه