اخبار داغ

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع):

تاریخ هر کشوری مدیون زحمات خبرنگاران است/ لزوم تبدیل مشکلات به گفتمان توسط رسانه ها

تاریخ هر کشوری مدیون زحمات خبرنگاران است/ لزوم تبدیل مشکلات به گفتمان توسط رسانه ها
سردار مظاهر مجیدی با بیان اینکه تاریخ هر کشوری مدیون زحمات خبرنگاران است، گفت: رسانه ها اگر مشکلات کشور را همچون فرهنگ سازی های ایام شیوع کرونا عنوان و به گفتمان تبدیل کنند، خیلی از مشکلات حل خواهد شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصر همدان؛ ظهر امروز مراسم گرامیداشت روز خبرنگار در سپاه استان همدان  با حضور مسئولین و جمعی از خبرنگاران همدان با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی و حفظ فاصله گذاری اجتماعی برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان,

سردار مظاهر مجیدی، فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) در این مراسم به بیان نقش مهم ولایت در نزد خداوند پرداخت و گفت: ولایت به حدی اهمیت دارد که خداوند به پیامبر فرمودند که اگر این رسالت را انجام ندهی وظیفه ات را تمام نکرده ای.

,

وی عنوان کرد: معرفی امام علی ع اینقدر اهمیت دارد که وزنه اسلام با ولایت تطبیق دارد و تمام اسلام یک طرف و ولایت علی ابن ابیطاب طرف دیگر است.

,

ملت ایران بعد از انقلاب معنی ولایت را تجربه کرده است

, ملت ایران بعد از انقلاب معنی ولایت را تجربه کرده است, ملت ایران بعد از انقلاب معنی ولایت را تجربه کرده است,

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) بیان اینکه بعد ار انقلاب اسلامی ملت ایران معنی و نقش اصلی ولایت را تجربه کرده است، گفت: اگر در کنار ولایت باشیم کارهایمان معنی و مفهموم پیدا می کند و خدا توفیق دهد که فهم درستی از ولایت داشته باشیم.

,

وی در ادامه به نقش مهم خبرنگاران در برهه های حساس پرداخت و گفت: در دوران سخت دفاع مقدس آنچه به ما آرامش می داد توسل به ائمه اطهار بود و حال اگر خبرنگاران برای ادامه کار رسانه ای توسل به ولایت داشته باشند خیلی از مشکلات رفع  می شود.

,

خبرنگاران نیروهای صف تاریخ نگاری هستند

, خبرنگاران نیروهای صف تاریخ نگاری هستند, خبرنگاران نیروهای صف تاریخ نگاری هستند,

سردار مجیدی با بیان اینکه خبرنگاران نیروهای صف تاریخ نگاری هستند گفت: ماموریت و رسالت خبرنگاری این است که واقعیت های تاریخ را ثبت کند.

,

وی با بیان اینکه خبرنگاران هم همچون رزمندگان باید در صف و جلو باشند گفت: خبرنگاران در دوران دفاع مقدس همان زمانی که راکت دشمن در حال پایین آمدن بود در کنار رزمندگان وقایع را ثبت می کردند.

,

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) با بیان اینکه تاریخ هر کشوری مدیون زحمات خبرنگاران است افزود: خبرنگار فارغ از مشکلات باید حقایق را بگوید ولو اینکه برایش سختی و مشکل ایجاد کند.

,

وی اظهار کرد: امروز در شرایط خاصی هستیم و یک سری تهدیدها و فرصت ها داریم که شناخت اینها از موضوعاتی است که خبرنگاران باید به آن بپردارند.

,

مجیدی عنوان کرد: نقش موثر خبرنگاران در ایام شیوع کرونا در فرهنگ سازی بسیار مهم بود، به طور مثال در بحث استفاده از ماسک توانستند بر درصد زیادی از جمعیت کشور اثرگذار باشند.

,

رسانه ها مشکلات را به گفتمان تبدیل کنند

, رسانه ها مشکلات را به گفتمان تبدیل کنند, رسانه ها مشکلات را به گفتمان تبدیل کنند,

وی با بیان اینکه ایجاد گفتمان در هر موضوعی می تواند اثربخش باشد گفت: اگر مشکلات کشور را بتوانیم همچون فرهنگ سازی های ایام شیوع کرونا عنوان و به گفتمان تبدیل کنیم، خیلی از مشکلات حل خواهد شد.

,

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) اظهار کرد: همیشه در خطوط دفاعی قسمت وسط آسیب پذیر است، ما در دوران دفاع مقدس برای اینکه از وسط آسیب نبینیم یک حاشیه امنیت ایجاد می کردیم و آنجایی که به عنوان نقطه تهدید بود برای ما نقطه عطف بود.

,

وی تصریح کرد: در حل مشکلات باید هم افزایی داشته باشیم و اگر به صورت جبهه ای کار کنیم موفق هستیم و اگر هم افزایی باشد قطعا می توانید تهدید را به فرصت تبدیل کنید.

,

مجیدی با تاکید مجدد بر اینکه اگر می خواهید موفقیت جامعه رسانه بیشتر شود، برای رفع مشکلات باید هم افزایی داشته باشید گفت: نکته مهم این است که امروز بتوانیم در جبهه هم پوشانی بیشتری داشته باشیم.

,

وی در ادامه با اشاره به خلق صحنه های ایثار توسط ملت ایران گفت: زمانی که بحث کمک به جبهه مقاومت مطرح شد ملت ایران همچون دوران دفاع مقدس به یاری رزمندگان شتافتند.

,

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) ادامه داد: هم اکنون هم بعد از فرمایشات رهبری در خصوص کمک های مومنانه مردم به یاری نیازمندان شتافتند و در همین چند مدت اخیر حدود ۱۷۰ هزار بسته معیشتی به مبلغ ۴۰ میلیارد ریال بین آسیب دیدگان توزیع شد.

,

وی ادامه داد: قطعا اگر کمک های مردمی در ایام شیوع کرونا نبود ما مشکل امنیتی پیدا می کردیم.

,

مجیدی با تاکید بر اینکه باید بتوانیم مشکلات مردم را به موقع و به هنگام منعکس کنیم افزود: در خصوص بحث مسکن و اجاره بها که همگی اهالی رسانه پای کار آمده بودند گرچه مشکل همچنان پابرجاست ولی همین که به گوش مسؤلین رسید و به دغدغه آن ها تبدیل شده بسیار کار مفیدی است.

,

وی اظهار کرد: ما الان در دهه ولایت و آینده دهه محرم و صفر را داریم و باید بتوانیم در راستای کمک مومنانه با کمک مردم توجه و حرکت ویژه ای داشته باشیم.

,

لزوم بازگو کردن رشادتهای دوران دفاع مقدس

, لزوم بازگو کردن رشادتهای دوران دفاع مقدس , لزوم بازگو کردن رشادتهای دوران دفاع مقدس,

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) با اشاره به فرارسیدن ۴۰ سالگی دفاع مقدس گفت: شاید امسال نتوانیم اقتدار نیروهای مسلح را بازگو کنیم که لازم است اصحاب رسانه از هم اکنون هفته ای یک موضوع راجع به دفاع مقدس انتشار دهند.

,

آمریکایی ها برای فرار از فشار افکار عمومی برای ایران نقشه ریخته اند

, آمریکایی ها برای فرار از فشار افکار عمومی برای ایران نقشه ریخته اند, آمریکایی ها برای فرار از فشار افکار عمومی برای ایران نقشه ریخته اند,

وی در پایان با اشاره به انتخابات آمریکا گفت: آمریکا تمام تلاشش را دارد می کند که برای کم شدن فشار افکار عمومی بین کشورهای مقاومت و یا ایران تفرقه ایجاد کند که لازم است در این خصوص هوشیار باشیم تا طمع دشمن را از سر کشورمان برداریم.

,

سپاه باید مدافع مطبوعات حق گو باشد

, سپاه باید مدافع مطبوعات حق گو باشد, سپاه باید مدافع مطبوعات حق گو باشد,

در ادامه این مراسم فریدونی، مدیر مسئول روزنامه کیهان همدان و پیشکسوت حوزه رسانه با اشاره به اینکه روز خبرنگار به نام شهید صارمی نامگذاری شده است، اظهار کرد: از نظر رهبر معظم انقلاب نقد و نظارت، اطلاع رسانی شفاف و تبادل اخبار از جمله وظایف رسانه ها است.

,

وی با بیان اینکه داشتن سابقه در مطبوعات خیلی مهم نیست، گفت: کار کردن برای مردم و برای تحکیم مبانی انقلاب اسلامی، حق گویی و حق طلبی و توجه به درد های مردم وظیفه اصحاب رسانه است.

,

, ,

مدیر مسئول روزنامه کیهان همدان با تاکید براینکه انجام وظایف در حوزه رسانه و مطبوعات به تنهایی قابلیت اجرایی شدن و تاثیرگذار بودن ندارد، خاطرنشان کرد: همه ی ما باید با یکدیگر هم افزایی داشته باشیم تا به نتیجه مثبت برسیم .

,

فریدونی با اشاره به اینکه سپاه باید مدافع مطبوعات حق گو باشد، تصریح کرد: ما اصحاب رسانه انتظار داریم سپاه پاسداران اسلامی از حرف حق در این جامعه و رسانه ها دفاع کند.

,

وی در پایان با بیان اینکه در جامعه باید حرف حق را بیان کرد، گفت: البته باید بر اساس نظرات کارشناسی شده سخن گفت و این موضوع نباید در مطبوعات خاموش شود چرا که نقد و نظارت تاکید مقام معظم رهبری است.

,

در ادامه این مراسم عباس محرمی، مسئول بسیج رسانه سپاه انصار الحسین (ع) ضمن تبریک روز خبرنگار یاد و خاطره مرحوم مهدی کاشی از فعالان حوزه رسانه استان که در اثر بیماری کرونا در آستانه روز خبرنگار به دیار باقی شتافت را گرامیداشت و گفت: خبرنگاران طی سال های قبل با حضور در جامعه و امسال در روزهای کرونایی با حضور در بیمارستان ها وظایف خود را به درستی انجام دادند.

,

وی با اشاره به اینکه خبرنگاران از وظایف اجتماعی خود جدای از حوزه خبر غافل نبودند، افزود: یکی از اقدامات اجتماعی برجسته قشر خبری استان کمک به زندانیان بی بضاعت و آزاد کردن آن ها بود.

,

محرمی یکی دیگر از اقدامات اصحاب رسانه استان را مشارکت در کمک مومنانه عنوان کرد و گفت: اصحاب رسانه ۱۰۰ هزار قرص نان و چند صد بسته کمک مومنانه در ایام کرونا به نیازمندان توزیع کردند.

,

 انتهای پیام/

,  انتهای پیام/]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه