اخبار داغ

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه:

کرمانشاه در بخش کشاورزی ظرفیت تامین نیازهای استان‌های همجوار را دارد

کرمانشاه در بخش کشاورزی ظرفیت تامین نیازهای استان‌های همجوار را دارد
نوربخش حاتمی , رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: در حوزه کشاورزی استان کرمانشاه این ظرفیت را دارد که علاوه بر تامین نیازهای استان، نیازهای استانهای همجوار را نیز تامین کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شبکه اطلاع رسانی مرصادنیوز , نوربخش حاتمی ظهر امروز پنج شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه، خبرنگاران را بازوی توانمند مدیران دانست و گفت: اگر خبرنگاران نباشند به طور قطع مسیر ترقی، تعالی، رشد و بالندگی با مشکلات جدی مواجه خواهد شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه اطلاع رسانی مرصادنیوز,

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه افزود: کسب موفقیت ها در بخش های مختلف از جمله کشاورزی مدیون نظارت ها، دلسوزی ها و نقدهای دلسوزانه خبرنگاران است.

,

وی خاطرنشان کرد: امروز یکی از مشکلات بزرگ در استان ما مشکل اشتغال و اقتصاد است که به تبع آن برخی مشکلات فرهنگی و اجتماعی نیز رخ می دهد.

,

حاتمی بیان داشت: بخش کشاورزی در استان کرمانشاه پتانسیل و شرایط لازم را جهت حل و فصل مشکلات اقتصادی و بیکاری و حتی بخش عمده ای از مشکلات فرهنگی و اجتماعی را دارد.

,

این مسئول ادامه داد: استان کرمانشاه یکی از استان های مستعد و دارای ذخایر خوب استراتژیک در بخش کشاورزی است که پتانسیل نه تنها ایجاد اشتغال و تامین معیشت و اقتصاد استان خود را داریم بلکه ظرفیت بخش کشاورزی ما به گونه ای است که سایر استان های دیگر را نیز می توانیم یاری کنیم.

,

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه اذعان داشت: محصولات باکیفیت زراعی، دامی و باغی علاوه بر تامین نیاز داخلی به خارج از استان و حتی خارج از کشور نیز صادر می شود.

,

وی بر معرفی درست پتانسیل های بخش کشاورزی استان کرمانشاه تاکید داشت و گفت: شاید تا امروز به خوبی این رسالت انجام نشده است و بار سنگینی از این مسئولیت بر دوش خبرنگاران قرار دارد.

,

حاتمی اظهار داشت: استان کرمانشاه حدود ۲۵۰۰ هکتار وسعت دارد که بیش از ۹۴۰ هزار هکتار آن اراضی کشاورزی است و همچنین ۱۱ اقلیم آب و هوایی با دو برابر متوسط بارندگی کشور را داراست.

,

وی ادامه داد: استان کرمانشاه در یک زمان چهار فصل را داراست و بیش از ۹۸ درصد کل محصولات زراعی و باغی موجود قابلیت کاشت، داشت و برداشت در استان را دارد بنابراین کسب رتبه اول بیکاری در شان استان نیست.

,

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه اذعان داشت: درآمد سرانه کمتر از ۷۰ درصدی درآمد سرانه بهره برداران کشوری در شان بهره برداران این استان نیست.

,

حاتمی افزود: اگر بتوانیم چندین مزیت و شاخص نسبی استان را به درستی احیا و بهره‌برداری کنیم بدون شک مشکل اشتغال و اقتصاد  حل و فصل خواهد شد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه