اخبار داغ

امام جمعه تویسرکان:

همه پیامبران الهی حرمت غدیر را دانسته اند

همه پیامبران الهی حرمت غدیر را دانسته اند
حجت الاسلام مرتضی موحدی با بیان اینکه خداوند متعال هیچ پیغمبرى را مبعوث نکرده مگر آنکه غدیر را عید گرفته و حرمت آن را دانسته است، گفت: در روایات برای روزه و اطعام این روز بزرگ، ثواب های بیشماری برشمردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصرهمدان؛ بعدازظهر امروز همایش مبلغین شهرستان تویسرکان به مناسبت عیدالله الاکبر عید بی نظیر غدیر در دفتر امام جمعه برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهمدان,

در این مراسم «حجت الاسلام مرتضی موحدی» امام جمعه تویسرکان درباره فضائل عید سعید غدیر گفت: در روایت آمده که روزه در این روز بزرگ معادل روزه تمام عمر دنیاست، اگر کسی به اندازه تمام عمر دنیا زنده بماند و تمام آن را روزه بگیرد ثواب آن به اندازه ثواب روزه در روز غدیر است.

,

وی با بیان اینکه روزه روز غدیر نزد خداوند عزوجّل معادل صد حج و صد عمره مقبول محسوب می شود، اظهار کرد: روز غدیر عید بزرگ الهی است و خداوند عزوجل هیچ پیغمبرى را مبعوث نکرده مگر آنکه این روز را عید گرفته، حرمت آن را دانسته است.

,

امام جمعه تویسرکان با اشاره به نام های ذکر شده در جلد سوم کتاب تهذیب الاحکام برای عید غدیر، عنوان کرد: نامش این روز بزرگ در آسمان روز عهد معهود و در زمین روز میثاق مأخوذ و جمع مشهود است.

,

حجت الاسلام موحدی در ادامه به مسئله مهم و ارزشمند ثواب اطعام غدیر پرداخت و تصریح کرد: در روایتی از امام صادق(ع) نقل شده که “غذا دادن به یک مومن در روز عید غدیر ثواب اطعام یک میلیون پیامبر و صدیق و یک میلیون شهید  و یک میلیون فرد صالح در حرم خداوند را دارد.”

,

حجت الاسلام سیدرضا میرمعینی، یکی از مبلغان تویسرکانی نیز در این مراسم به تبیین اهمیت و جایگاه عید غدیر اشاره کرد و از لزوم اهتمام روحانیون و مسئولان به بزرگداشت و احیای بیش از پیش سخن گفت.

,

وی همچنین مطالعه عمیق و گسترده پیرامون آیات و روایات غدیر را به همه توصیه کرد‌.

,

انتهای پیام؛ 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه