اخبار داغ

سخنگوی وزارت امور خارجه در جمع خبرنگاران ارومیه:

شکایت ایران از آمریکا در پی اقدام تروریستی علیه هواپیمای مسافربری کشورمان/ همراه مردم لبنان برای بازسازی بیروت خواهیم بود/ بلوکه شدن منابع مالی ایران در کره جنوبی غیرقانونی و مخالف معاهدات بین‌المللی است

شکایت ایران از  آمریکا در پی اقدام تروریستی علیه هواپیمای مسافربری کشورمان/ همراه مردم لبنان برای بازسازی بیروت خواهیم بود/ بلوکه شدن منابع مالی ایران در کره جنوبی غیرقانونی و مخالف معاهدات بین‌المللی است
سید عباس موسوی، با تاکید بر اینکه اقدام تروریستی آمریکا علیه هواپیمای مسافربری کشورمان به شدت محکوم است، گفت: در این خصوص شکایت‌نامه تنظیم شده و به مراجع مربوطه ارسال می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از اروم‌نیوز، سید عباس موسوی عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در ارومیه، با اشاره به حادثه تلخ و ناگوار انفجار بندر بیروت، اظهار داشت: هماهنگی‌های لازم در خصوص کمک رسانی به لبنان انجام شده و با دستور رییس جمهور و هماهنگی های انجام شده، ۲ محموله کمک از سوی جمهوری اسلامی ایران به لبنان اعزام شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم‌نیوز,

وی افزود: برخی کشورهای غربی و اروپایی با وجود تحریم کشور و ملت لبنان اقدام به ارسال تسلیت کردند که نشانه حرکت چندپهلو از سوی این دولت‌ها هست.

,

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان، ضمن اعلام آمادگی کامل جمهوری اسلامی ایران برای همکاری با لبنان در بازسازی مناطق حادثه دیده، عنوان کرد: ما همانند گذشته در کنار دولت و ملت لبنان هستیم و تمام مردم ایران از این حادثه تلخ و ناگوار غمناک هستند.

,

وی، همچنین در خصوص اقدام تروریستی آمریکا علیه هواپیمای ایرانی در آسمان لبنان، ابراز داشت: پس از تهدید تروریستی هواپیمایی ایران در آسمان لبنان، تمام اقدامات برای شکایت و اعتراض انجام شده است. همچنین با مشارکت نهادهای مختلف نظامی و امنیتی و‌ اجرایی اخطارهای لازم را ارائه کردیم.

,

موسوی، خاطرنشان کرد: قطعا این اقدام تروریستی خلاف تمام مقررات و حقوق بین‌المللی است. شکایت و پیگیری موضوع حق جمهوری اسلامی ایران است و قطعا پیگیر آن هستیم.

,

وی، در مورد مشکلاتی که کرونا برای برخی تاجران و صادرکنندگان ایجاد کرده نیز گفت: طبیعی است که پس از ماجرای کرونا برخی کشورها چنین اقداماتی را داشته باشند. با پیگیری‌هایی که انجام دادیم، در مقاطع مختلف مرزها باز بوده و هم اکنون نیز مرزها باز است و کارهای واردات و صادرات انجام می‌شود.

,

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، در بخشی از سخنان خود با اشاره به بلوکه شدن منابع مالی کشورمان در کره جنوبی، تاکید کرد: کره جنوبی با بهانه‌های واهی منابع مالی ایران را ضبط کرده است، نباید روابط با دیگر کشورها موجب ضبط اموال ملت ایران شود. امیدوارم در این زمینه پیگیری‌ها به نتیجه برسد و بزودی منابع مالی ایران در کره آزاد شود.

,

وی، در پاسخ به سوالی در خصوص تاثیرات تحریم در صنعت پزشکی کشورمان، گفت: با استعدادهای فوق‌العاده داخلی در زمینه پزشکی پیشرفت‌های خوبی داریم، به عنوان مثال تحریم‌ها هیچ تاثیری در ساخت واکسن کرونا ندارد و هم‌اکنون متخصصان داخلی در حال ساخت واکسن کرونا هستند و همانند دیگر کشورها در حال طی مراحل بالینی هستند.

, خوبی داریم، به عنوان مثال ,

موسوی، اضافه کرد: اگر کشورهای دوست قبل از متخصصان داخلی موفق به تولید واکسن شوند قطعا برای خرید آن اقدام می‌کنیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه