اخبار داغ

یک کارشناس مسائل بین‌الملل:

اقدام آمریکا علیه هواپیمای ماهان قابل پیگیری در مجامع بین المللی است

اقدام آمریکا علیه هواپیمای ماهان قابل پیگیری در مجامع بین المللی است
یک کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: اقدام آمریکا علیه هواپیمای مسافربری ایران اقدام غیر معمولی از لحاظ منطق آمریکایی‌ها نیست، اما قابل پیگیری و شکایت در مجامع بین المللی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛محمدعلی بصیری کارشناس روابط بین‌الملل در گفتگویی با اشاره به اقدام جنگنده‌های متجاوز آمریکایی در تعرض به یک فروند هواپیمای مسافربری ایرانی در حریم هوایی سوریه اظهار کرد: این اقدام آمریکا برخلاف حقوق بین‌الملل است.

وی با اشاره به اقدامات دیگر دولت آمریکا و نقض مکرر حقوق بین‌الملل از سوی این کشور گفت: هدف قراردادن هواپیمای مسافربری ایران بر فراز خلیج فارس و شهادت تعدادی از هموطنان عزیزمان نمونه دیگری از اقدامات دولت آمریکا است.

این کارشناس روابط بین‌الملل با اشاره به اقدامات رژیم صهیونیستی که برخلاف حقوق بین‌الملل بر فراز آسمان سوریه انجام می‌دهد، گفت: اسرائیلی‌ها هم بارها از این دست اقدامات در سوریه و لبنان داشته‌اند و اقدام امروز ارتش آمریکا علیه هواپیمای مسافربری ایران را می‌توان ادامه فشار حد اکثری آنها علیه ایران دانست.

بصیری خاطرنشان کرد: این احتمال وجود دارد که آمریکایی‌ها با اقدام خود علیه هواپیمای مسافربری ایران بخواهند این پیام را به ایرانی‌ها بدهند که ما مسیرهای منتهی به ایران را نا امن می‌کنیم. اقدام آنها علیه هواپیمای مسافربری ایران اقدام غیر معمولی از لحاظ منطق آمریکایی‌ها نیست، اما قابل پیگیری و شکایت در مجامع بین‌المللی است؛ البته به سرانجام رسیدن این شکایت موضوع دیگری است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/ا
 

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه