اخبار داغ

رئیس کل دادگستری استان همدان خبر داد؛

عفو ۲۳۰ زندانی همدانی به مناسب عید ولایت

عفو ۲۳۰ زندانی همدانی به مناسب عید ولایت
محمد رضا عدالت‌خواه با بیان اینکه از ۲ هزار و ۱۳۵ عفو اعلام شده از سوی رهبر انقلاب به مناسب عید غدیر، ۲۳۰ عفو خورده مربوط به استان همدان است، گفت: پیگیر آن هستیم تا عفوخوردگان در کارگاه های تولیدی مشغول به کار شده و کسب درآمد کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصر همدان؛ محمدرضا عدالتخواه، رئیس کل دادگستری استان همدان شامگاه گذشته در آئین تکریم و معارفه رئیس جدید دادگستری شهرستان نهاوند، با تبریک عید غدیر خم، گفت: این روز، روز بزرگی است و در روایات نقل شده که غدیر در آسمان به روز عهد معهود و در زمین روز میثاق مأخوذ و جمع مشهود شناخته می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان,

وی در ادامه اظهار کرد: جوانگرایی، تکریم ارباب رجوع، حبس زدایی، برنامه محور کردن قضات، کاهش پرونده های ورودی و رسیدگی به برنامه های مرتبط با دستگاه قضایی به صورت الکترونیک از اولویت های مهمی است که در راستای سند تحول قوه قضائیه در دستور کار ما قرار دارد.

,

رئیس کل دادگستری استان همدان تصریح کرد: به منظور کاهش پرونده های قضایی، ستاد تألیف قلوب که ذیل آن دو کمیته مصلحین و معتذرین قرار دارد راه اندازی شده است تا با بهره مندی از بزرگان و سرشناسان هر محله، دعوی طرفین از همان ابتدا به مصالحه ختم شود.

,

عدالتخواه با بیان اینکه با پیگیری ها و رسیدگی های انجام شده ۵۵ درصد از پرونده های معوقه در حوزه های قضایی تعیین تکلیف شده است، افزود: همچنین انجام برنامه های دستگاه قضایی با رسیدگی الکترونیکی این روزها با سرعت و دقت بیشتری پیش می رود.

,

وی در توضیح برنامه حبس زدایی گفت: با مصوب شدن قوانین و بهره مندی از تبصره های متعدد ذیل مواد قانونی سعی بر آن است تا مجازات جایگزین حبس در نظر گرفته شود، چرا که معتقدیم زندان تنها باید جای اراذل و اوباش مرتبط با جرائم خشن باشد.

,

رئیس کل دادگستری استان همدان با اشاره به اینکه همزمان با روزهای آزادسازی خرمشهر و به مناسب عید سعید فطر در سال جاری ۵۴۱ زندانی مشمول عفو رهبری شدند، تصریح کرد: با دقت و موشکافی در پرونده های بسیار از ۲ هزار و ۱۳۵ عفو اعلام شده از سوی رهبر انقلاب به مناسب عید غدیر ۲۳۰ عفو خورده مربوط به استان همدان است.

,

عدالتخواه تصریح کرد:۱۱ ماه اخیر با توجه به عفوهایی دیگر، نزدیک به ۸۰۰ زندانی در استان همدان آزاد شدند و به آغوش خانواده بازگشتند.

, عدالتخواه تصریح کرد:, ۱۱ ماه اخیر با توجه به عفوهایی دیگر، نزدیک به ۸۰۰ زندانی در استان همدان آزاد شدند و به آغوش خانواده بازگشتند.,

وی با تأکید بر اینکه حرکت در مسیر اصلاح و تربیت زندانیان برای حضور در اجتماع یکی از مهمترین برنامه های دستگاه قضا محسوب می شود، اظهار کرد: به دنبال آن هستیم عناوین و برچسب هایی که به زندانیان آزاد شده زده می شود بر پیشانی آنان نباشد و این مهم را با معرفی آنان به کارگاه های مختلف تولیدی انجام می دهیم.

,

رئیس کل دادگستری استان همدان تصریح کرد: بدین ترتیب با اقدامات جانبی و فرهنگی برای زندانیان عفو خورده، شخص اصلاح شده دارای شغل و درآمد می شود.

,

به گزارش عصر همدان؛ در این مراسم با معرفی علی کاظمی به‌عنوان رئیس جدید دادگستری شهرستان نهاوند، از زحمات یونس طرهانی رئیس سابق دادگستری شهرستان نهاوند تجلیل به عمل آمد.

,

ناکفته نماند پیش از برگزاری آئین تکریم و معارفه رئیس دادگستری نهاوند، رئیس کل دادگستری استان همدان و هیئت همراه با حضور در گلزار شهدا، به مقام شامخ آنان ادای احترام کردند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه