اخبار داغ

دانا گزارش می‌دهد؛

چرا مسئول مستقیم سیاست «فشار حداکثری» بر ایران کنار رفت؟/ پیام خداحافظی «برایان هوک» از کاخ سفید

چرا مسئول مستقیم سیاست «فشار حداکثری» بر ایران کنار رفت؟/ پیام خداحافظی «برایان هوک» از کاخ سفید
ترامپ این روزها با دست های خالی به دنبال روزنه ای برای رهایی از سیاست خارجی شکست خورده خود است. وی اخیرا در گفتگو با شبکه خبری فاکس نیوز ادعا کرد: «اگر انتخابات ریاست جمهوری در کشورش نزدیک نبود، ایران و چین و همه (کشورها) سر میز مذاکره می‌آمدند.»
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ چندی پیش خبری مبنی بر احتمال استعفای «برایان هوک» نماینده ویژه وزارت خارجه آمریکا در امور ایران در روزنامه نیویورک تایمز منتشر شد. خبری که توسط وزیر خارجه آمریکا تایید شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
«مایک پمپئو» با تأیید خبر کناره گیری «برایان هوک» از سمت نماینده ویژه آمریکا در امور ایران، از انتصاب «الیوت آبرامز» نماینده فعلی آمریکا در امور ونزوئلا به جانشینی هوک خبر داد.
, ,
 
,
وزیر امور خارجه آمریکا در یک بیانیه بدون اشاره به علت استعفای برایان هوک و تاریخ دقیق پایان مأموریت وی، هوک را «مشاوری قابل اعتماد» و «دوست خوب» برشمرد و مدعی شد که این نماینده ویژه آمریکا توانسته است ظرف دو سال گذشته، «به نتایجی تاریخی علیه رژیم ایران دست یابد!»
,
 
,
کارشناسان امور بین الملل این اقدام کاخ سفید قبل از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را پیام صریح شکست سیاست های فشار حداکثری آمریکا در قبال ایران عنوان می کنند.
, کارشناسان امور بین الملل این اقدام کاخ سفید قبل از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را پیام صریح شکست سیاست های فشار حداکثری آمریکا در قبال ایران عنوان می کنند., کارشناسان امور بین الملل این اقدام کاخ سفید قبل از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را پیام صریح شکست سیاست های فشار حداکثری آمریکا در قبال ایران عنوان می کنند.,
 
,
روزنامه واشنگتن پست بامداد جمعه در مورد کناره گیری برایان هوک نماینده ویژه امریکا در امور ایران نوشت: «وی به علت شکست سیاست‌های راهبردی آمریکا در قبال ایران گنار گذاشته شد.»
,
 
,
در همین رابطه، یک مقام سابق آمریکایی اعلام کرد: «از هوک خواستند که استعفا دهد تا مقصر شکست استراتژی علیه ایران شود.»
, در همین رابطه، یک مقام سابق آمریکایی اعلام کرد: «از هوک خواستند که استعفا دهد تا مقصر شکست استراتژی علیه ایران شود.»,
 
,
برایان هوک مدتی پیش در شورای سیاست خارجی سخنرانی کرد. در بخش پاسخ به سوالات خبرنگاران، ظاهرا یک ایرانی از وی سوالاتی کرد و از او پرسید که چقدر مطمئن به موفقیت سیاست های خود هستید و مطرح کرد آیا مقاومت ایران نسبت به تحریم های آمریکا بیشتر نشده است؟ هوک از این سئوال ناراحت شد و در پاسخ به این فرد گفت سئوال خوبی نکرده است! 
, برایان هوک مدتی پیش در شورای سیاست خارجی سخنرانی کرد. در بخش پاسخ به سوالات خبرنگاران، ظاهرا یک ایرانی از وی سوالاتی کرد و از او پرسید که چقدر مطمئن به موفقیت سیاست های خود هستید و مطرح کرد آیا مقاومت ایران نسبت به تحریم های آمریکا بیشتر نشده است؟ هوک از این سئوال ناراحت شد و در پاسخ به این فرد گفت سئوال خوبی نکرده است! , برایان هوک مدتی پیش در شورای سیاست خارجی سخنرانی کرد. در بخش پاسخ به سوالات خبرنگاران، ظاهرا یک ایرانی از وی سوالاتی کرد و از او پرسید که چقدر مطمئن به موفقیت سیاست های خود هستید و مطرح کرد آیا مقاومت ایران نسبت به تحریم های آمریکا بیشتر نشده است؟ هوک از این سئوال ناراحت شد و در پاسخ به این فرد گفت سئوال خوبی نکرده است! ,
 
,
بسیاری این موضوع را یک حرکت انتخاباتی از سوی دو طرف هم هوک و هم کاخ سفید می دانند. از یک سو ترامپ با دست های خالی در حوزه سیاست خارجی به کارزار انتخابات آینده ایالات متحده می رود و بدین جهت بایستی فردی را غیر از خود قربانی سیاست های شکست خورده خود کند و از سوی دیگر ناظران بین المللی عنوان می کنند که هوک خود را از یک مهلکه نجات داده است؛ چراکه به احتمال زیاد نسبت به فروپاشی اداره ترامپ به جمع بندی وبرآورد قطعی رسیده است.
, ,
 
,
ترامپ این روزها با دست های خالی به دنبال روزنه ای برای رهایی از سیاست خارجی شکست خورده خود است. وی اخیرا در گفتگو با شبکه خبری فاکس نیوز ادعا کرد: « اگر ما اکنون انتخابات ریاست جمهوری نداشتیم، دو اتفاق می‌افتاد. یکم اینکه بازار بورس ما بسیار بالاتر از این بود، اگرچه الان هم چندین رکورد را شکسته است. مورد بعدی اینکه ایران، چین و همه [کشورها] همان روز اول سر میز [مذاکره] می‌آمدند، در عرض 24 ساعت، و خواهان توافق بودند.» 
, « اگر ما اکنون انتخابات ریاست جمهوری نداشتیم، دو اتفاق می‌افتاد. یکم اینکه بازار بورس ما بسیار بالاتر از این بود، اگرچه الان هم چندین رکورد را شکسته است. مورد بعدی اینکه ایران، چین و همه [کشورها] همان روز اول سر میز [مذاکره] می‌آمدند، در عرض 24 ساعت، و خواهان توافق بودند.» ,
 
,
با این حال انفعال سیاسی تبلیغاتی در رفتار و عملکرد ترامپ و همراهانش در کاخ سفید به خوبی نمایان است. البته در این میان برخی از افرادی که در کشورمان به جریان تحریف وصل هستند بیان می کردند که در این زمان فرصت خوبی برای مذاکره با آمریکاست اما ترامپ با قربانی کردن هوک به خوبی نشان داد که فقط و فقط به کارزار انتخابات آتی ریاست جمهوری این کشور فکر می کند و آوردن ایران به میز مذاکره را به عنوان یک امتیاز بزرگ برای کمپین تبلیغاتی خود به شمار می آورد که حالا با عدم برآورده شدن این خواسته و شکست فضاحت بارش به هر دری می زند تا این موضوع را پنهان کند.
, با این حال انفعال سیاسی تبلیغاتی در رفتار و عملکرد ترامپ و همراهانش در کاخ سفید به خوبی نمایان است. البته در این میان برخی از افرادی که در کشورمان به جریان تحریف وصل هستند بیان می کردند که در این زمان فرصت خوبی برای مذاکره با آمریکاست اما ترامپ با قربانی کردن هوک به خوبی نشان داد که فقط و فقط به کارزار انتخابات آتی ریاست جمهوری این کشور فکر می کند و آوردن ایران به میز مذاکره را به عنوان یک امتیاز بزرگ برای کمپین تبلیغاتی خود به شمار می آورد که حالا با عدم برآورده شدن این خواسته و شکست فضاحت بارش به هر دری می زند تا این موضوع را پنهان کند., با این حال انفعال سیاسی تبلیغاتی در رفتار و عملکرد ترامپ و همراهانش در کاخ سفید به خوبی نمایان است. البته در این میان برخی از افرادی که در کشورمان به جریان تحریف وصل هستند بیان می کردند که در این زمان فرصت خوبی برای مذاکره با آمریکاست اما ترامپ با قربانی کردن هوک به خوبی نشان داد که فقط و فقط به کارزار انتخابات آتی ریاست جمهوری این کشور فکر می کند و آوردن ایران به میز مذاکره را به عنوان یک امتیاز بزرگ برای کمپین تبلیغاتی خود به شمار می آورد که حالا با عدم برآورده شدن این خواسته و شکست فضاحت بارش به هر دری می زند تا این موضوع را پنهان کند.,
 
,
انتهای پیام/
,
 
,
 
,
 
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه