اخبار داغ

مدیر حوزه علمیه امام خمینی(ره) اراک:

حضور مردم در صحنه کمک‌های مومنانه تجلی همدلی و وحدت ملی است

حضور مردم در صحنه  کمک‌های مومنانه تجلی همدلی و وحدت ملی است
میر مهدی مدیر حوزه علمیه امام خمینی(ره) اراک گفت: ورود مردم به صحنه های کمک رسانی به دیگران و رفع نیازهای آنان سبب ایجاد همدلی، یکپارچگی و عدم بی تفاوتی نسبت به یکدیگر می شود که این برنامه از سوی اسلام به مسلمانان عرضه شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام سید احمد میرمهدی مدیر حوزه علمیه امام خمینی(ره) اراک در گفتگو با دیارآفتاب؛ با بیان این که انفاق، احسان و اطعام یکی از برنامه های تربیتی اسلام است، گفت: این که فردی برای تربیت نفسانی خود مقداری از مال خود را جدا و در راه خداوند انفاق می کند یکی از مباحث مهم تربیتی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیارآفتاب,

میرمهدی اظهار کرد: توجه به دیگران و عدم بی تفاوتی نسبت به هم نوعان، سبب نزدیک شدن و افزایش محبت در بین افراد می شود.

,

وی افزود: اطعام دیگران یکی از سنت های پیامبراکرم(ص) و حتی انبیاء بوده که در احادیث و روایات بسیار بر آن تاکید شده است. اصل این حرکت، حرکتی الهی و خداوند تبارک و تعالی اطعام کننده و احسان کننده است و دوست دارد که بندگانش هم مانند او باشند.

,

مدیر حوزه علمیه امام خمینی(ره) اراک با اشاره به اینکه اطعام دیگران و توجه به حال فقرا از سیره و روش دین اسلام است، ادامه داد: در شرایط فعلی که کرونا، تحریم و برخی از مسائل داخلی بر مشکلات کشور دامن زده است، همه مردم وظیفه دارند که نسبت به اطعام دیگران بی تفاوت نباشند و براساس سنت الهی در مناسبت های مختلف نظیر ماه رمضان، ایام عید غدیر و ایام محرم به اطعام دیگران و به خصوص فقرا اقدام کنند.

,

میرمهدی با تاکید بر اینکه در مسئله کمک مومنانه؛ وظیفه انفاق بر عهده مسلمانان است، یادآور شد: مسلمانان در کنار ایمان به خدا، اقامه نماز، به انفاق هم سفارش شده اند. در شرایط فعلی جامعه که عده ای به دلیل کرونا، در مضیقه هستند و توانایی کسب درآمد کافی جهت تامین نیازهایشان نیستند، مومنین وظیفه دارند که نسبت به آنها بی تفاوت نباشند و از روزی خود به دیگران انفاق کنند.

,

وی حضور مردم در صحنه کمک به دیگران و کمک های مومنانه، از جمله پدیده های بی نظیر عنوان و خاطر نشان کرد: ورود مردم به صحنه های کمک رسانی به دیگران و رفع نیازهای آنان سبب ایجاد همدلی، یکپارچگی و عدم بی تفاوتی نسبت به یکدیگر می شود که این برنامه از سوی اسلام به مسلمانان عرضه شده است.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه