اخبار داغ

بخشدار لاریجان خبر داد؛

ممنوع‌شدن صعود کوهنوردان به قله دماوند/ وضعیت بحرانی کرونا در لاریجان با کمبود امکانات درمانی

ممنوع‌شدن صعود کوهنوردان به قله دماوند/ وضعیت بحرانی کرونا در لاریجان با کمبود امکانات درمانی
بهرام حیدری گفت: متاسفانه بسیاری با این تصور که لاریجان بخاطر اب و هوای خوب شرایط مساعدی دارد تعطیلات به این منطقه می آیند، در حالی که در شرایط بحرانی به سر می بریم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بهرام حیدری در گفت وگو با خبرنگا بلاغ با اشاره به اینکه لاریجان در شرایط بحرانی کرونا قرار دارد، اظهار کرد: متاسفانه بسیاری با این تصور که لاریجان بخاطر اب و هوای خوب شرایط مساعدی دارد تعطیلات به این منطقه می‌آیند، در حالی که در شرایط بحرانی به سر می بریم و اگر این منوال ادامه داشته باشد به مشکل اساسی برمی خوریم.

وی با بیان اینکه هر روستا در لاریجان تقریبا بیمار کرونایی دارد، عنوان کرد: در پیک اول تعداد فوتی از کرونا نداشتیم، در حالی که این دوره فقط در یک مراسم عزاداری در گزنک 30 نفر دچار کرونا شدند که از این بین 4 نفر فوت شدند.

بخشدار لاریجان از ممنوع شدن صعود کوهنوردان به قله دماوند خبر داد و اظهار کرد: بخاطر شرایط بد موجود برای کرونا به فدراسیون کوهنوردی نامه زدیم تا از اعزام کوهنوردان جلوگیری کنند، افرادی که در میانه مسیر هستند، برگشت کنند، یکی از کوهنوردان بیماری کرونا داشت که برگشت، از کوهنوردان می خواهیم تا عادی شدن شرایط برای صعود نیایند.

وی ادامه داد: ایستگاه محیط زیست در پلور، پارکینگ رینه  بسته شده است و نماینده فدراسیون کوهنوردی در پلوراز اعزام شدن کوهنوردان برای صعود جلوگیری می کند.

حیدری یکی از مشکلات لاریجان را نداشتن امکانات خواند و خاطرنشان کرد: یک درمانگاه شبانه روزی در گزنک، در آب اسک، بایجان و رینه نیز درمانگاه تا ساعت اداری باز هستند.

وی با تاکید اینکه متاسفانه رعایت نکردن باعث وخیم شدن شرایط کرونا شده است، بیان کرد: برخی از افراد با وجودی تشخیص کرونا از پزشک درمانگاه برای ادامه درمان به بیمارستان آمل نمی ایند و سهل انگاری می کنند که این باعث تشدید این بیماری می شود.

بخشدار لاریجان تصریح کرد:برخلاف تصور مردم فکر می کنند، مشکل کرونا درلاریجان خیلی بیشتر از آمل است؛ چرا که خدمات رسانی و دسترسی در امل بهتر انجام می شود و اگر مشکلی پیش بیاید زودتر به پزشک، داروخانه و بیمارستان دسترسی دارند، در حالی که در لاریجان شرایط  و دسترسی ها به سختی انجام می شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: همانطور که شمالی ها می گویند چرا با وجود شرایط کرونایی به مسافرت می آیند این را برای لاریجان نیز قابل قیاس است که چرا با وجود این شرایط در تعطیلات به ییلاقات می آیند.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه