اخبار داغ

کارشناس مسائل دینی:

با ظهور مهدی موعود غدیر تکمیل می‌شود/ غدیر مختص شیعه نیست

با ظهور مهدی موعود غدیر تکمیل می‌شود/ غدیر مختص شیعه نیست
استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه غدیر تنها مربوط به یک جمعیت و نسل نیست و در غدیر اصلاً بحث یک بحث مذهبی نیست گفت: ظرفیت بشر هنوز غدیر را درک نکرده است غدیر زمان تکمیل خواهد شد که آخرین فرستاده خدا حضرت مهدی عجل الله ظهور کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسن غفاری فر کارشناس مسائل دینی در گفتگو با خبرنگار قم فردا اظهار داشت: غدیر استمرار ارسال انبیا است بشر با نبوت متولد شد هدایت انسان از طریق انبیا ادامه پیدا کرد و قرآن آخرین پیام هدایت کننده بشر بود.

استاد حوزه و دانشگاه افزود: بحث تربیت و تفسیر اجرا و هدایت بشر با ختم المرسلین به پایان نرسید هم چنانکه پیامبران یکی پس از دیگری به نبوت رسیدند به حضرت محمد صلی الله علیه و آله و سلم ختم شد اما در بحث اجرای کتاب اللهی یعنی قرآن و هدایت و دستگیری هنوز کار به پایان نرسیده است.

استاد حوزه و دانشگاه افزود : غدیر آغاز این حرکت هدایت کننده است این یعنی قرار نیست کتاب دیگری نازل شود یا پیامبر دیگری مبعوث شود و قرار است آخرین کتاب بازخوانی شود و به صورت مرتب تفسیر، اعلام و ابلاغ شود .

غفاری فر تصریح کرد: غدیر تنها مربوط به یک روز یک گروه و یک جمعیت و نسل نیست در غدیر اصلاً بحث یک بحث مذهبی نیست وقتی از شیعه سخن می گوییم به عنوان پیروی یک عده از انسان‌ها از حضرت علی علیه‌السلام سخن گفته می‌شود اما آنچه مهم است آغاز جدیدترین کار خدا یعنی اعلان این مسئله که دیگر رسالتی وجود ندارد و از این به بعد آخرین کتاب خدا توسط امامان و اولیا تفسیر می شود درک این موضوع هنوز به حد اعلا نرسیده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
,

کارشناس مسائل دینی ادامه داد تا وقتی که پیامبر اعظم اسلام مبعوث نشد پرونده نبوت تکمیل نشد غدیر هم هنوز کامل نشده است ظرفیت بشر هنوز غدیر را درک نکرده است غدیر زمان تکمیل خواهد شد که آخرین فرستاده خدا حضرت مهدی عجل الله ظهور کند.

وی ادامه داد: ظهور آخرین فرستاده خداوند زمانی محقق می شود که بشر به حقیقت اصلی غدیر پی ببرد غدیر یک تذکر و هشداری و یک یادآوری است که برای رسیدن با خاتم اوصیا باید ابتدای راه را یادآوری کرد.

غفاری فر عنوان کرد: باور کنیم نقطه آغاز برای رسیدن به پایان نقطه تجلی امامت یعنی غدیر است.

,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه