اخبار داغ

بن سلمان به دنبالل ترور یک مقام امنیتی در کانادا

بن سلمان به دنبالل ترور یک مقام امنیتی در کانادا
«محمدبن سلمان»، ولیعهد عربستان گروهی را برای قتل یک عضو سابق امنیتی عربستان به کانادا اعزام کرده، اگرچه این موضوع با واکنش دولت کانادا مواجه شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از سی تی وی، «محمدبن سلمان»، ولیعهد عربستان گروهی را برای قتل یک عضو سابق امنیتی عربستان به کانادا اعزام کرده است.

در دادنامه ۱۰۶ صفحه‌ای که دادگاهی در آمریکا منتشر کرده، گفته شده که «محمدبن سلمان» در تلاش برای ترور «سعدالجبری» ۳۹ ساله، مقیم کانادا و عضو سابق دستگاه امنیتی عربستان است.

از سوی دیگر «بیل بلر» وزیر امنیت عمومی کانادا نیز اگرچه نامی از الجبری نبرده است، اما تاکید کرده که دولت کانادا از اقدام برخی بازیگران خارجی که ساکنان کانادا را تهدید می‌کنند، مطلع است و این اقدام غیرقابل قبول است.

الجبری که شهروند دو تابعیتی عربستان و مالت به شمار می‌رود، در سال ۲۰۱۷ از عربستان خارج شد و ابتدا به ترکیه و در حال حاضر در تورنتو کانادا ساکن است. ولیعهد عربستان تا کنون به صورت غیرمستقیم پیام‌های هشدار آمیزی برای او ارسال کرده و الجبری نیز در ارتباط با این پیام‌ها در دادگاهی در آمریکا شکایت کرده است.

از سوی دیگر، «تام مالینوفسکی» عضو کمیته سیاست خارجی مجلس نمایندگان آمریکا به تازگی اعلام کرد که ادعای تلاش «محمد بن‌سلمان» ولی‌عهد عربستان سعودی برای ترور یکی از مخالفانش در کانادا موثق هستند.

مالینوفسکی در این ارتباط گفت: وقتی کسی که به آدم‌ربایی، اعزام تروریست، قتل و شکنجه معروف است، برایتان پیامی می‌فرستد و تهدید می‌کند که برایتان اتفاق بدی خواهد افتاد، منصفانه است که فرض کنیم چنین قصدی دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/ا


 

,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه