اخبار داغ

یک کارشناس مذهبی:

ولایت مداری شرط ظهور و لازمه جامعه پسا ظهور است

ولایت مداری شرط ظهور و لازمه جامعه پسا ظهور است
حجت الاسلام توسلی، ولایتمداری را مهمترین پیام واقعه غدیر دانست و این مهم را شرط ظهور و لازمه جامعه پسا ظهور برشمرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام توسلی در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی مرصاد ، ضمن بریک عید بزرگ غدیر، این عید را عید ولایت و امامت برشمرد و اظهار داشت: تکمیل دین و تتمیم نعمت در این روز بزرگ و مبارک با تعیین امام علی(ع) به‌عنوان جانشین پیامبراکرم(ص) اتفاق افتاد.

وی افزود: پیام غدیر این است که حکومت، امامت و ولایت از سوی خداست و و حاکمیت الهی با امامت و ولایت محور اصلی وحدت اسلامی است.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه گفت: ولایت از ارکان اصلی و آموزه های اساسی دین اسلام است به گونه ای که محوری‌ترین آموزه‌های دین مبین اسلام ولایت و ولایت مداری است که بر مبنای آیات و روایات می توان مباحث ارزشمندی را درباره ولایتمداری استخراج کرد.

حجت‌الاسلام توسلی افزود: بر اساس حدیث نقل شده از امام باقر(ع) اسلام بر ۵ پایه نماز، زکات، روزه، حج و ولایت استوار است، اما آن گونه که به ولایت فراخوانده شده به چیز دیگری دعوت نشده است که این ارزش ولایت را یادآوری می کند.

این کارشناس مسائل مذهبی گفت: ولایتمداری از زمان پیامبر(ص) تا تاکنون آثار و ثمراتی دارد که از جمله آن می توان به برقراری نظم و اتحاد در جامعه اشاره کرد.

وی بیان کرد: به فرموده حضرت زهرا(س) خداوند اطاعت از اهل‌بیت(ع) را سبب برقراری نظم اجتماعی در امت اسلامی و امامت و رهبری را عامل وحدت و در امان ماندن از تفرقه ها قرار داده است.

حجت الاسلام توسلی با بیان اینکه امروزه جامعه اسلامی دچار تشتت شده اند، عنوان کرد: اگر اهل ولایت بودند و با هم اتحاد داشتند اجازه ظلم به فلسطین را نمی دادند.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: اقدامات ناجوانمردانه سعودی ها علیه مردم مظلوم یمن و فعالیت داعش، القاعده و گروه‌های تکفیری در کشورهای عراق، سوریه، پاکستان و افغانستان به این دلیل است که مسئله ولایت به گونه صحیح اجرا نشده است.

وی افزود: ائمه اطهار بر اساس آیات قرآن عصمت مطلق دارند و ما پیرو افرادی هستیم که در آنها ذره ای شک و شبهه وجود ندارد بنابراین رسیدن به بهشت از آثار ولایت پذیری است.

حجت الاسلام توسلی گفت: بر اساس سخنان شهید بهشتی فرد ولایتمدار انسان کامل قرآن است و مصداق بارز آن ۵ ویژگی محبت آتشین به حضرت حق، تعقل و معرفت برتر، قدرت و توانایی برتر، وحدت در عین کثرت و ستیز با ضد ارزش ها را دارد.

این کارشناس مذهبی ادامه داد: ولایت پذیری از زمان پیامبر(ص )، حضرت علی(ع) و اهل بیت (ع) یک تمرین برای ظهور امام عصر(عج) است تا جامعه آماده ظهور شود.

وی بیان داشت: اگر ولایت را پدیده ای تکاملی در تاریخ بدانیم می‌توانیم آن را حلقه ای از حلقه‌های تکاملی مهدویت بدانیم.

حجت الاسلام توسلی تصریح کرد: طرح ولایت فقیه پس از انقلاب تجربه بزرگ شیعه بود که نشان داد ولایت مداری شرط ظهور و لازمه جامعه پس از ظهور است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه اطلاع رسانی مرصاد,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه