اخبار داغ

در گفت‌وگو با رئیس اتاق اصناف گلوگاه عنوان شد؛

کلاف سردرگُم مشکلات بازار گلوگاه/گلایه اصناف از افزایش مالیات و وعده‌های بی‌عمل دولت

کلاف سردرگُم مشکلات بازار گلوگاه/گلایه اصناف از افزایش مالیات و وعده‌های بی‌عمل دولت
قلندری گفت: هیچ یک از وعده‌های دولت در حمایت از اصناف، اجرایی نشده است و در تمام گلوگاه، تنها یک مورد دریافت وام از سوی کسبه داشتیم و ما بقی متقاضیان، هیچ گونه تسهیلاتی دریافت نکرده‌اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ غلام‌رضا قلندری در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ با اشاره به فعالیت دو هزار واحد صنفی در شهرستان گلوگاه، اظهار کرد: این واحدها تحت مدیریت 10 اتحادیه صنفی در این شهرستان، مشغول فعالیت هستند.

وی در خصوص مشکلات عمده کسبه گلوگاهی در این روزهای کرونایی، گفت: متاسفانه در ایام چند ماهه کرونا، انتظار دولت در حالی از کسبه، تعطیلی و محدودیت فعالیت صنوف بوده و هست که هیچ گونه تسهیلات و حمایتی در قبال عملیاتی کردن این مطالبه از سوی بازار،  برای اصناف اجرایی نشده است.

هیچ یک از وعده‌های دولت عملی نشد

رئیس اتاق اصناف گلوگاه، افزود: هیچ یک از وعده‌های دولت در حمایت از اصناف، اجرایی نشده است و در تمام گلوگاه، تنها یک مورد دریافت وام از سوی کسبه داشتیم و ما بقی متقاضیان، هیچ گونه تسهیلاتی دریافت نکرده‌اند.

قلندری خاطرنشان کرد: از سویی دیگر اعلام شده است که باید برای برخورداری از تسهیلات، باید کسبه طرح توجیهی ارائه کنند  که این موضوع هم مشکل عدیده کسبه است، چرا که کسبه‌ای که در این شرایط خسارت دیده است و چندین ماه، واحد صنفی آن تعطیل است، طرح توجیهی معنایی ندارد.

وی بیان کرد: وام 5 تا 10 میلیون تومانی در برابر خسارت‌های هنگفتی که کسبه دیدند مبلغی نیست که نیاز به طرح توجیهی داشته باشد و واقعا این مبلغ، کدام گره کسبه را باز می‌کند.

نبود اداره تعزیرات در گلوگاه و مشکلات عدیده برای کسبه

رئیس اتاق اصناف شهرستان گلوگاه، در ادامه به سایر مشکلات عدیده فعالان صنفی در این شهرستان اشاره کرد و افزود: اداره تعزیرات در شهرستان‌های گلوگاه، بهشهر و نکا، مشترک است و از آن‌جا که این اداره در شهرستان بهشهر استقرار دارد، کسبه جهت رسیدگی به مشکلات و بررسی شکایات، مجبورند به این شهرستان عزیمت کنند که زمان‌بر و هزینه‌بر است و تقاضا داریم در صورت امکان، این اداره در گلوگاه، راه‌اندازی شود.

قلندری یکی دیگر از مشکلات کسبه را اخذ مالیات علی‌الرأس عنوان کرد و گفت: متاسفانه اداره مالیات سالانه 10 تا 15 درصدی را روی مبالغ سال گذشته می‌گذارند و از کسبه دریافت می‌کنند، در صورتی که باید اینگونه باشد که یک بازاری، در هر سال از نظر مالی قوی‌تر شود؛ اما در شرایط فعلی که هر سال، اوضاع اقتصادی و کسب و کار ضعیف‌تر می‌شود، انتظار ما از مسئولان، مساعدت با کسبه استان است.

وی با بیان اینکه یکی از مشکلات اصلی واحدهای صنفی در تمامی شهرهای مازندران و اقصی نقاط استان، حذف دو قانون حدود و سقف فاصله صنفی است؛ تصریح کرد: بارها اعتراض خود را جامعه صنفی استان در جلسات متعدد به مسئولان استانی و کشوری در این باره اعلام کردیم، اما متاسفانه تاکنون ترتیب اثری داده نشده است.

رئیس اتاق اصناف شهرستان گلوگاه، اضافه کرد: متاسفانه چند سالی است قانون حدود و سقف سنی از سوی مسئولان بالادستی حذف شده است و یک معضل بزرگی برای تمامی استان ایجاد شده است؛ سقف و حدود صنفی که بود دیگر بیش از حد مغازه دائر نمی‌شد، اما حالا یک فرد با هرینه‌های فراوانی که انجام می‌دهد به دلیل تعدد واحدهای صنفی و عدم صرفه، مجبور به جمع کردن مغازه خود می‌شود.

قلندری اعلام کرد: حذف حدود فاصله صنفی نیز به ضرر تمامی بازاری‌ها است و جدا از خسارت به کسبه، عملا اختیار را از اتحادیه‌های صنفی گرفته است.

وی با انتقاد از عدم حضور نمایندگانی از اتاق‌های اصناف در ستاد کرونای شهرستانی و استانی، تاکید کرد: متاسفانه در حالی ستاد کرونای شهرستان و استان، اقدام به اخذ تصمیماتی برای بیش از 150 هزار واحد صنفی استان می‌کنند که هیچ نماینده‌ای از اصناف در این جلسات حضور ندارد و کسی از اصناف عضد این کمیسیون نیست و لذا اگر نماینده‌ای وجود داشته باشد، حداقل این است که از بازاری‌ها دفاع می‌کند.

فقدان کشتارگاه در شرق مازندران و دردسرهای ناتمام قصابان

رئیس اتاق اصناف شهرستان گلوگاه، در پاسخ به این سوال که آیا کسبه گلوگاه دسترسی مناسبی به کشتارگاه‌های صنعتی دارند یا خیر، اذعان کرد:  متاسفانه واحدهای صنفی عرضه کننده گوشت نه تنها در گلوگاه بلکه در شرق مازندران به دلیل نبود کشتارگاه، مجبورند برای ذبح دام به شهرستان جویبار و یا آق‌قلا در استان گرگان مراجعه کنند که این امر جدای از صرف زمان، هزینه مضاعف کرایه را در بر دارد که در نهایت از سود قصاب می‌کاهد.

قلندری ادامه داد: بنا بود که از سوی شهرداری، ماشین در اختیار قصابان قرار دهند که این امر نیز محقق نشد و عملا به دلیل عدم به صرفه بودن فعالیت، بسیاری از واحدها، مجبور به تعطیلی واحدهای کسبی خود شدند.

در گلوگاه بازار روز و میدان میوه و تره‌بار نداریم!

وی در خصوص فعالیت بازار روز و میدان میوه و تره‌بار در این شهرستان، پاسخ داد: متاسفانه ما در شهرستان گلوگاه فاقد بازار روز و میدان میوه و تره‌بار هستیم و تنها یک بازار هفتگی داشتیم که پس از شیوع کرونا، تعطیل شده است و این امر منجر به فعالیت گسترده دستفروشان در جای جای شهر شده است.

رئیس اتاق اصناف شهرستان گلوگاه، در پاسخ به سوال پایانی که آیا اتاق اصناف گلوگاه، ساختمان مستقلی دارد یا خیر، مطرح کرد: خیر، ما سال‌ها است که ساختمان مستقلی نداریم و همچنان اجاره نشین هستیم و واقعا با این تعداد کم واحدهای صنفی، درآمدهای حاصله از حق عضویت‌ها کفاف هزینه‌های اتاق را نمی‌دهد.

امید می‌رود با توجه به مشکلات عدیده صنفی موجود در شهرستان گلوگاه، مسئولان دستگاه‌های مرتبط اعم از سازمان صمت، تعزیرات حکومتی، شهرداری، دامپزشکی، مالیات، تامین اجتماعی و خاصه نمایندگان اتاق اصناف ایران در مازندران برای حل‌وفصل مشکلات موجود، قدم موثری بردارند.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
, هیچ یک از وعده‌های دولت عملی نشد, هیچ یک از وعده‌های دولت عملی نشد,
,
,
,
,
,
,
,
, نبود اداره تعزیرات در گلوگاه و مشکلات عدیده برای کسبه, نبود اداره تعزیرات در گلوگاه و مشکلات عدیده برای کسبه,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, فقدان کشتارگاه در شرق مازندران و دردسرهای ناتمام قصابان, فقدان کشتارگاه در شرق مازندران و دردسرهای ناتمام قصابان,
,
,
,
,
,
, در گلوگاه بازار روز و میدان میوه و تره‌بار نداریم!, در گلوگاه بازار روز و میدان میوه و تره‌بار نداریم!,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه