اخبار داغ

گزارشی درباره نقش‌آفرینی جدید ایران در عرصه بین‌الملل؛

"هبیتات"؛ برگ برنده‌ای در دست ایران/ ایران می‌تواند قدرت اندیشه اسلامی در حل مشکلات بشریت را به نمایش بگذارد

"هبیتات"؛ برگ برنده‌ای در دست ایران/ ایران می‌تواند قدرت اندیشه اسلامی در حل مشکلات بشریت را به نمایش بگذارد
کارشناسان معتقدند: کسب ریاست شورای اجرایی برنامه اسکان بشر ملل متحد "هبیتات"، توسط ایران فرصتی برای کشورمان است تا بتواند توانمندی، طرح ها و برنامه های خود را به عنوان یک کشور اسلامی به قدرت‌های جهان نشان دهد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان؛ هفته گذشته گزارشی مبنی بر کسب ریاست شورای اجرایی برنامه اسکان بشر ملل متحد توسط جمهوری اسلامی ایران در رسانه ها منتشر شد. بر اساس این گزارش در ادامه تلاش‌های آمریکا در جهت مانع تراشی برای فعالیت‌های جمهوری اسلامی ایران در نهادهای بین‌المللی، جمهوری اسلامی موفق شد جایگاه ریاست شورای اجرایی برنامه اسکان بشر ملل متحد را برای دوره ۲۰۲۱-۲۰۲۰ به دست آورد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, به نقل از راه آرمان؛ هفته گذشته گزارشی مبنی بر کسب ریاست شورای اجرایی برنامه اسکان بشر ملل متحد توسط جمهوری اسلامی ایران در رسانه ها منتشر شد. بر اساس این گزارش در ادامه تلاش‌های آمریکا در جهت مانع تراشی برای فعالیت‌های جمهوری اسلامی ایران در نهادهای بین‌المللی، جمهوری اسلامی موفق شد جایگاه ریاست شورای اجرایی برنامه اسکان بشر ملل متحد را برای دوره ۲۰۲۱-۲۰۲۰ به دست آورد., راه آرمان, راه آرمان,

آمریکا با کارشکنی در روند انتخاب شورای اجرایی برنامه اسکان بشر ملل متحد، با توسل به بهانه های سیاسی تلاش کرد تا ضمن ابراز مخالفت نسبت به ریاست ایران، اجماع موجود میان اعضاء را زیر سوال برده و مانع ریاست ایران بر این شورا شود. ایالات متحده همچنین تهدید کرد که در صورت انتخاب ایران، با خروج از این نهاد سازمان مللی، کمک های مالی و همکاری خود را با این شورا قطع خواهد کرد.

, آمریکا با کارشکنی در روند انتخاب شورای اجرایی برنامه اسکان بشر ملل متحد، با توسل به بهانه های سیاسی تلاش کرد تا ضمن ابراز مخالفت نسبت به ریاست ایران، اجماع موجود میان اعضاء را زیر سوال برده و مانع ریاست ایران بر این شورا شود. ایالات متحده همچنین تهدید کرد که در صورت انتخاب ایران، با خروج از این نهاد سازمان مللی، کمک های مالی و همکاری خود را با این شورا قطع خواهد کرد.,

علیرغم بهره برداری این کشور از همه مکانیسم های مالی، سیاسی و سازمانی موجود از جمله فشار بر دبیرخانه و سایر کشورها، تلاش های دیپلماتیک کشورمان در سفارت جمهوری اسلامی ایران در کنیا، در بکارگیری ابزار دیپلماسی، مذاکرات متعدد با کشورهای مختلف و همچنین ارائه تفسیر حقوقی مستدل در رد نظر و اقدام آمریکا،  نهایتا این تحرکات منجر به اجماع کشورها در حمایت از ایران و محکومیت اقدام یکجانبه گرایانه ایالات متحده شد.

,

وقتی فضای حاکم بر اجلاس سازمان ملل متحد منجر به عقب نشینی آمریکا در برابر ایران می شود

, وقتی فضای حاکم بر اجلاس سازمان ملل متحد منجر به عقب نشینی آمریکا در برابر ایران می شود, وقتی فضای حاکم بر اجلاس سازمان ملل متحد منجر به عقب نشینی آمریکا در برابر ایران می شود,

با توجه به فضای حاکم بر اجلاس، آمریکا از مواضع خود عقب نشینی کرد و در نهایت در نشست آنلاین این شورا،  جمهوری اسلامی ایران با اجماع و بدون هیچ مخالفتی به عنوان رئیس شورای اجرایی برنامه اسکان بشر ملل متحد برای مدت یک سال انتخاب شد

,

برنامه اسکان بشر ملل متحد (هبیتات) برای زندگی شهری بهتر تلاش می‌کند. رسالت هبیتات ترویج و ارتقاء توسعه اجتماعی و زیست محیطی اسکان بشر و دستیابی به هدف مسکن درخور برای عموم است.

,

هبیتات می‌کوشد تا با پیشگامی در فرآیند شهری شدن و ترویج تغییر سیاست‌ها، روش ها و نگرش های مقابله با نیازهای توسعه شهری، رشد شهرها و مناطق روستایی را به فرصتی برای توسعه تبدیل کند و فرصتی فراگیر برای همه شهروندان به وجود آورد.

,

امکان پاسخگویی بهتر به پیشرفت شهری با هبیتات

, امکان پاسخگویی بهتر به پیشرفت شهری با هبیتات, امکان پاسخگویی بهتر به پیشرفت شهری با هبیتات,

دفتر برنامه اسکان بشر ملل متحد در کشورمان در سال ۱۳۸۸با تمرکز بر موضوع کاهش آثار خطرات و بلایای طبیعی و بر اساس موافقتنامه ای بین برنامه اسکان بشر ملل متحد و دولت جمهوری اسلامی ایران تأسیس گردید.

,

چشم انداز برنامه اسکان بشر سازمان ملل متحد ایجاد شهرها و سکونتگاه‌هایی است که از شهرسازی و مدیریت خوب و کارآمد برخوردار بوده و دارای مسکن کافی،زیرساخت مناسب،دسترسی همگانی به اشتغال و ارائه خدمات پایه همچون آب،انرژی و بهداشت باشند.

,

برای رسیدن به این آرمان ها که از دستور کار اسکان بشر سال 1996 اتخاذ شده، برنامه اسکان بشر ملل متحد برنامه‌های راهبردی میان مدت شش ساله برای خود تعیین کرده است. این رویکرد امکان پاسخگویی بهتر به روند روبه رشد شهری مانند تحولات جمعیتی، محیطی، اقتصادی، فضایی و اجتماعی را فراهم می‌کند. این برنامه تعدیلات لازم را برای رسیدگی به تغییرات و تحولات امکانپذیر می‌کند.

,

همکاری نزدیک هبیتات با کمیته ملی اسکان بشر ایران

, همکاری نزدیک هبیتات با کمیته ملی اسکان بشر ایران , همکاری نزدیک هبیتات با کمیته ملی اسکان بشر ایران,

بر اساس حوزه کاری برنامه اسکان بشر ملل متحد، در آذر ماه سال ۱۳۸۵دولت جمهوری اسلامی ایران و برنامه اسکان بشر ملل متحد توافقنامه ای برای تأسیس دفتر کاهش سوانح برنامه اسکان بشر ملل متحد امضاء کردند و این دفتر به طور رسمی در سال ۱۳۸۸افتتاح شد.

,

بر اساس درخواست دولت در سال ۱۳۹۳، برنامه اسکان بشر ملل متحد در ایران فعالیت های خود را به تمامی حوزه‌ کاری برنامه اسکان بشر ملل متحد گسترش داد. از آن زمان این دفتر در زمینه های مختلف از جمله مسکن و ارتقاء سکونتگاه‌های غیررسمی، طراحی و برنامه‌ریزی شهری، فراگیری اجتماعی و زیرساخت شهری فعالیت‌هایی داشته است.

,

برنامه اسکان بشر ملل متحد با کمیته ملی اسکان بشر جمهوری اسلامی ایران همکاری نزدیکی دارد؛ این کمیته تحت حمایت وزارت راه و شهرسازی بوده و سرپرستی آن را معاون وزیر راه و شهرسازی بر عهده دارد و در حال حاضر برنامه اسکان بشر ملل متحد و وزارت راه و شهرسازی در حال نهایی کردن برنامه‌ای برای تعیین اولویت‌های دولت در زمینه توسعه و اسکان بشر هستند.

,

هدف کلی هبیتات ایجاد توسعه پایدار سکونتگاه های انسانی است

, هدف کلی هبیتات ایجاد توسعه پایدار سکونتگاه های انسانی است, هدف کلی هبیتات ایجاد توسعه پایدار سکونتگاه های انسانی است,

هدف کلی برنامه کشوری هبیتات برای سالهای ۲۰۱۸_۲۰۲۱ فراهم کردن توسعه فراگیر و پایدار سکونتگاه‌های انسانی به منظور کاهش اثرات منفی تغییرات اقلیمی، ایجاد شهرهای تاب آور و با محیط زیست پایدار و حصول اطمینان از این است که مزایای توسعه اقتصادی ایران در دسترس همه شهروندان باشد.نکته مهم و قابل اتکا این است که در مقطع کنونی ریاست ایران بر برنامه اسکان بشر ملل متحد با توجه به کارشکنی‌های دنیای غرب و آمریکا هم از لحاظ سیاسی نقطه عطف و امتیاز مثبتی برای کشورمان محسوب می‌شود.

,

با توجه به اقلیم کشورمان و حادثه خیز و زلزله خیز بودن کشورمان می‌تواند دستاوردهای علمی و عملی مفیدی در زمینه شهرسازی و اسکان مناسب بر طبق استانداردهای روز دنیا برای ما به ارمغان آورد و منجر به تمرکز بر فعالیت‌هایی از جمله ظرفیت سازی و استفاده از تمام ظرفیت ملل متحد که عضو این شورا هستند برای بهینه‌سازی و مقاومت و پایداری طولانی‌تر بافت شهرهای ایران، تسهیل استفاده از تجارب بین‌المللی که می‌تواند کارآمدی طولانی مدت داشته باشد، انتقال تجربیات ملی ایران به جامعه بین‌المللی و زمینه سازی و تسهیل عضویت و حضور در سازمان‌های دولتی و غیر دولتی بین‌المللی که در تمام زمینه‌ها از جمله شهرسازی مهارته ای ویژه‌ای دارند و... باشد.

,

سید جعفر قنادباشی در گفتگو با راه آرمان؛ با اشاره به کسب ریاست شورای اجرایی برنامه اسکان بشر ملل متحد توسط جمهوری اسلامی ایران گفت: تمام کشورهای جهان از ابعاد مختلف دارای ویژگی هایی هستند که می توانند بر اساس آن جایگاه برتر را در مجامع بین المللی داشته باشند.

,

سیاست آمریکا و اروپا به انزوا کشاندن ایران است

, سیاست آمریکا و اروپا به انزوا کشاندن ایران است , سیاست آمریکا و اروپا به انزوا کشاندن ایران است,

این کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: مساحت ایران بیشتر از ده کشور اروپایی است، از نظر سوابق تاریخی و تمدنی جزو پنج کشور جهان است و در شرایط کنونی نیز کشورمان دارای قابلیت های بسیار زیادی است و از نظر مردم سالاری و برگزاری انتخابات در مقایسه با اکثریت کشورها در سطح بالایی قرار دارد.

,

وی افزود: ایران طی چهل و یک سال گذشته انتخابات متعددی با حضور عموم مردم برگزار کرده است و این امر سبب شده است که قدرت های بزرگ پیوسته نگران تغییر ایران به یک قدرت بین المللی باشند و در این راستا تلاش می کنند که تمامی مجاری و راه های حضور ما در نقاط بالای جهان مسدود کنند.

,

قنادباشی بیان کرد: اگر نگاهی به سیاست آمریکا، انگلیس و فرانسه داشته باشیم مشاهده می کنیم که آنها یک راهبرد اصلی به منظور جلوگیری از پیشرفت های ما در راستای رسیدن به جایگاه اصلی خودمان با توجه به قابلیت هایی که داریم اتخاذ کرده اند و این دولت ها طی چهل و یک سال گذشته سیاست در انزوا قرار دادن ایران را دنبال کرده اند.

,

تلاش آمریکا و اروپا برای نشان دادن چهره مخدوش از ایران/ سازمان ملل پوششی برای اجرای سیاست غربی ها 

, تلاش آمریکا و اروپا برای نشان دادن چهره مخدوش از ایران/ سازمان ملل پوششی برای اجرای سیاست غربی ها  , تلاش آمریکا و اروپا برای نشان دادن چهره مخدوش از ایران/ سازمان ملل پوششی برای اجرای سیاست غربی ها ,

این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه آمریکا و اروپا در این مسئله نیز تلاش می کنند که چهره مخدوشی از ایران نشان دهند، تصریح کرد: آنان پیوسته سعی کرده اند تا قابلیت های ما را به دست فراموشی بسپارند تا به جایگاه خودمان دست پیدا کنیم.

,

وی ابراز کرد: در سالیان اخیر نیز در جنبش عدم تعهد به ریاست این جریان در بین صد و بیست کشور انتخاب شدیم؛ چرا که در این جنبش که بزرگترین سازمان بین المللی است ابر قدرت ها حضور ندارند.

,

قنادباشی گفت: قدرت های بزرگ از سازمان ملل به عنوان پوششی برای اجرای سیاست های خود استفاده می کنند که در ظاهر یک موضع بی طرفانه داشته باشند اما در عمل این سازمان قدرت آنها را در صحنه جهانی حفظ کند.

,

توانایی غربی ها برای مقابله با ایران ضعیف شده است

, توانایی غربی ها برای مقابله با ایران ضعیف شده است, توانایی غربی ها برای مقابله با ایران ضعیف شده است,

این کارشناس مسائل سیاسی تأکید کرد: اینکه موضوعاتی موجب می شود که ایران در رأس زیر مجموعه سازمان ملل متحد قرار بگیرد، مسئله ای است که آمریکا و اروپا توانایی جلوگیری از آن را نداشتند و نتوانستند در این مسیر راه ما را مسدود کنند.

,

وی ادامه داد: کسب ریاست شورای اجرایی برنامه اسکان بشر ملل متحد توسط جمهوری اسلامی ایران نشان داد که توانایی آمریکا و اروپا به منظور مسدود کردن ایران، ضعیف شده است و این در حالی است که ما توانسته ایم طی چهل و یک سال گذشته در عرصه های مختلف در بین کشورهای جهان به رتبه های برتر دست پیدا کنیم.

,

قنادباشی در پایان خاطر نشان کرد: ایران در هر یک از زیر مجموعه های سازمان ملل قرار بگیرد بسیار بهتر و توانمندتر از سایر کشورها عمل خواهد کرد و می تواند تأثیرات بسیار مثبتی مبتنی بر امکانات موجود به وجود آورد.

,

به رخ کشیدن توانمندی های ایران به جهان با کسب ریاست هبیتات

, به رخ کشیدن توانمندی های ایران به جهان با کسب ریاست هبیتات, به رخ کشیدن توانمندی های ایران به جهان با کسب ریاست هبیتات,

حمیدرضا ترقی در گفتگو با راه آرمان؛ با بیان اینکه ریاست شورای اجرایی برنامه اسکان بشر ملل متحد به صورت نوبه ای به کشورهای مختلف جهان واگذار خواهد شد، گفت: جمهوری اسلامی ایران با توجه به توفیقاتی که در گذشته در این عرصه کسب کرده، صاحب نظر در این حوزه بوده و خواهد بود.

,

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به کسب ریاست شورای اجرایی برنامه اسکان بشر ملل متحد توسط جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: نماینده جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل می تواند نقش مؤثرتر و اثر گذاری بیشتری در حل موضوعات این حوزه در جهان داشته باشد.

,

وی با تأکید بر اینکه در شرایط کنونی خیلی نمی توان بر خاصیت سازمان ملل و نهادهای وابسته به آن به به منظور حل مشکلات ملل حساب باز کرد، عنوان کرد: اما کسب ریاست شورای اجرایی برنامه اسکان بشر ملل متحد توسط جمهوری اسلامی ایران فرصتی برای کشورمان است تا بتواند توانمندی، طرح ها و برنامه های خود را در رابطه با این کمیسیون به قدرت های جهان نشان دهد.

,

حل مشکلات بشر بر اساس معیارهای دینی در مقابل لیبرال دمکراسی شکست خورده

, حل مشکلات بشر بر اساس معیارهای دینی در مقابل لیبرال دمکراسی شکست خورده, حل مشکلات بشر بر اساس معیارهای دینی در مقابل لیبرال دمکراسی شکست خورده,

ترقی بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران می تواند نشان دهد که برای حل مشکلات بشر در تمامی عرصه ها حضور دارد و می تواند بر اساس معیارهای دینی و اعتقادی در راستای حل مشکلات بشر کمک و مساعدت کند و این فرصت ارزشمندی است.

,

این کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: در شرایط کنونی که تمام کشورهایی که از طرح های لیبرال دموکراسی غرب و نظام سلطه بی بهره و ناامید هستند؛ جمهوری اسلامی ایران می تواند امید به تفکر و اندیشه اسلامی در حل مشکلات بشر را فراهم کند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه