اخبار داغ

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان:

صمیمیت خطرآفرین در کردستان/ تنها 10 درصد سقزی ها ماسک می زنند

صمیمیت خطرآفرین در کردستان/ تنها 10 درصد سقزی ها ماسک می زنند
ابراهیم قادری معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: متاسفانه شهروندان سقزی بیماری کرونا را جدی نگرفته اند و این مسله نگران کننده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کردتودی، این روزها با گذشت بیشتر از ابتدای زمان شیوع کرونا و با نزدیکتر شدن به فصل گرم سال رعایت اصول بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی و کمتر خارج شدن از منزل برای مردم دشوارتر شده و شاهد عادی‌تر شدن امور و حضور پر شمار در خیابان‌های شهرها هستیم که می‌تواند خطرآفرین باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کردتودی,

استان کردستان بویژه شهرستان سقز هر روز بیشتر از روز قبل بی تفاوتی مردم نسبت به وجود ویروس کرونا در جامعه بیشتر می‌شود، خیابان‌ها شلوغتر و استفاده از ماسک هم کمتر شده البته وقتی بیشتر دقیق شویم، می‌بینیم استفاده از ژل ضدعفونی کننده دست و شست و شوی مدام دست‌ها هم کمتر شده که ناشی از بروز یک بیخیالی در عموم مردم است.

,

بسیاری از مردم از تکرار امور و مقررات بهداشتی که توصیه شده بود خسته شده‌اند و آن نگرانی که پیشتر وجود داشت و آنها را وادار به رعایت این امور می‌کرد اکنون کمتر دیده می‌شود بطوریکه گمان می‌برید چنین ویروسی در جامعه اصلا وجود نداشته است ...

,

تنها 10 درصد سقزی ها ماسک می زنند

, تنها 10 درصد سقزی ها ماسک می زنند, تنها 10 درصد سقزی ها ماسک می زنند,

ابراهیم قادری در گفت‌وگو با کُردتودی، اظهار کرد: درحالی که شهرستان سقز جزء اولین شهرستان‌های درگیر بیماری کووید-۱۹ در کشور و استان کردستان بود، هنوز تعداد بستری بیماران در بیمارستان ‌متغیر بوده و در برخی از هفته ها افزایش دارد و به کرات موج‌هایی از بیماری ایجاد می‌شود.

,

وی افزود: این افزایش و کاهش مبتلایان به کرونا می‌تواند ناشی از عدم رعایت استفاده از ماسک و عدم رعایت فاصله فیزیکی و برگزاری مهمانی ها و دورهمی ها در این شهرستان باشد.

,

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان بیان کرد: با توجه با اینکه در مشاهدات میدانی میزان استفاده از ماسک توسط مردم بسیار پایین و در حد ۱۰ درصد است، احتمال افزایش بیماری و همچنین وقوع اپیدمی همزمان آنفلوانزا و کووید-۱۹ در پاییز و زمستان در شهرستان سقز بالا است.

,

 قادری خاطرنشان کرد: متاسفانه مردم شهرستان سقز بیماری را جدی نگرفته اند و این مسله نگران کننده است.

,

 وی یادآور شد: بیماری کووید-۱۹ غیر از مرگ و میر، عوارضی هم دارد که در آینده این شهرستان را با مشکلات مرتبط با سلامت درگیر خواهد کرد، لذا در شرایط موجود رعایت پروتکل‌های بهداشتی خصوصا استفاده از ماسک ضرورتی انکار ناپذیر است.

,

هوای خوش، محرک خروج از منزل

, هوای خوش، محرک خروج از منزل, هوای خوش، محرک خروج از منزل,

یک روانشناس هم در این زمینه گفت: رفتار انسان تابع دو دسته متغییر است یکی محرک‌های بیرونی و یکی برانگیزاننده‌ها و محرک‌های درونی است.

,

دکتر هادی نقدی با بیان اینکه محرک‌های بیرونی شامل تهدیدکننده‌ها و مشوق‌ها می‌شود افزود: در این فصل  افراد از سوی طبیعت به شدت تحریک می‌شوند که از خانه خارج شوند چون که یکی از بهترین فصل سال است و مردم بشدت تحت فشار هستند تا از فضای باز و بیرون منزل و هوای آن لذت ببرند.

,

وی اضافه کرد: از لحاظ محرک بیرونی و محرکی منفی که بازدارنده است می‌توان کرونا را همچون تهدیدی دید اما آن دید منفی، نگرانی و احساس خطری که در اوایل وجود داشت امروزه کم کم با یک چالش مواجه می‌شود و مردم فکر می‌کنند آن خطر که در ابتدا وجود داشت نمانده است.

,

استاد دانشگاه فرهنگیان کردستان یادآور شد: خطر بیرونی در حال کاسته شدن است و کمرنگ‌تر به چشم می‌آید و بعد اینکه در فصل تابستان قرار داریم و یک منبع تحریک کننده بیرونی که هوای خوب است مردم را به بیرون آمدن، تشویق می‌کند.

,

وی گفت: از سوی دیگر چون مردم در داخل منزل تحت فشارهای حضور مداوم در منزل و ارتباط مستمر با اعضای خانه قرار دارند میلی وجود دارد که مقداری از فشارهای داخل محیط خانه کم کند و عاملی است که فرد را سوق می‌دهد که از منزل خارج شود و آرامشی و تفریحی را داشته باشد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه