اخبار داغ

نوحه‌خوان‌های بوشهری مطرح کردند؛

سینه‌زنی بوشهری امسال محرم برگزار نمی‌شود/ مراسم محرم براساس دستورالعمل وزارت بهداشت

سینه‌زنی بوشهری امسال محرم برگزار نمی‌شود/ مراسم محرم براساس دستورالعمل وزارت بهداشت
با توجه به سبک سینه‌زنی سنتی بوشهری که الزاما سینه‌زن‌ها باید در کنار هم باشند و این امر مخاطراتی را به دنبال خواهد داشت نوحه‌خوان‌های بوشهری بر اساس شرایط کرونایی اعلام کردند مراسم سینه‌زنی سنتی بوشهری برگزار نمی‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سپاس؛ امسال به دلیل شرایط خاصی که ویروس کرونا ایجاد کرده مراسم عزاداری امام حسین علیه السلام متفاوت‌تر از سال های گذشته با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سپاس,

رهبر معظم انقلاب اسلامی در سخنرانی روز عید قربان در شبکه ملی فرمودند: معیار در برگزاری عزاداری‌های محرم را ضوابط کارشناسان بهداشتی و ستاد ملی مقابله با کرونا است و  هرچه آنها لازم بدانند، باید مراعات شود.

,

ایشان به مساله عزاداری در محرم اشاره و تصریح کردند: در عزاداری‌ها معیار آن چیزی است که ستاد ملی کرونا اعلام می‌کند. بنده هر چه آن ها لازم بدانند مراعات خواهم کرد. توصیه و تأکید من به همه عزاداران، هیات ها، منبری‌ها و مداحان نیز این است که ضوابط ستاد ملی کرونا باید رعایت شود، چرا که اگر همین مقدار مراقبت و کنترل هم سست شود، فاجعه‌ای بزرگ پدید خواهد آمد.

,

, ,

به همین منظور با برخی از مداحان مطرح استان بوشهر گفت و گو کوتاهی انجام شد که در ادامه با هم می خوانیم:

,

برگزاری محرم و صفر براساس تصمیم ستاد ملی کرونا در بوشهر برگزار می شود

, برگزاری محرم و صفر براساس تصمیم ستاد ملی کرونا در بوشهر برگزار می شود,

مصطفی گراشی از پیشکسوتان نوحه خوانی بوشهری و رییس کانون مداحان استان اظهار کرد: با توجه به سبک سینه زنی سنتی بوشهری که الزاما سینه زن ها باید در کنار هم باشند و این امر مخاطراتی را به دنبال خواهد داشت در شرایط کرونایی مراسم سینه زنی سنتی را برگزار نخواهیم کرد.

,

, ,

رییس اتاق اصناف استان بوشهر گفت: همه رفتار و کردار براساس منویات مقام معظم رهبری، مبتنی بر تصمیم ستاد ملی کرونای کشور و استان بوشهر است.

,

 روضه محرم امسال را با استفاده از ظرفیت شبکه های مجازی، متفاوت برگزار کنیم

,  روضه محرم امسال را با استفاده از ظرفیت شبکه های مجازی، متفاوت برگزار کنیم,

غلام رضا ابراهیمی، مداح و ذاکر اهل بیت ویژه صدا و سیمای مرکز بوشهر در گفت و گو با خبرنگار سپاس، در پاسخ به برگزاری مراسم در ایام محرم و صفر، اظهار کرد: از آنجا که تربت امام حسین شفای همه ی درد های عالم است و اشک بر امام حسین شفای همه ی امراض روحی عالم است، نباید روضه ایشان و عزاداری محرم را تعطیل کرد.

,

, ,

ابراهیمی گفت: فرهنگ عاشورا مختص تجمع نیست. هنر ذاکر امام حسین در نحوه اشاعه تفکر، پیام و فرهنگ عاشورا با استفاده از ابزار و امکانات درست و با رعایت پروتکل های بهداشتی است و باید روضه های خانگی را رواج دهیم تا عطر و برکت امام حسین در زندگی و خانه مان جاری شود.

,

وی افزود: زیارت عاشورا بخوانید، به فقرا کمک کنید، در ایام محرم، نذری امام حسین را به صورت اقلام خشک بین فقرا تقسیم کنید، لباس عزا به تن کنید و به مدافعان سلامت کمک کنید.

,

این مداح بوشهری عنوان کرد: با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری، برای برگزاری مراسم محرم و صفر تابع نظر ستاد ملی کرونا هستیم. ذکر امام حسین، یاد امام حسین، محرم و صفر امام حسین، ضامن اقتدار و عزت نظام جمهوری اسلامی ایران است.

,

برگزاری مراسم محرم و صفر بر مبنای بیانات مقام معظم رهبری است

, برگزاری مراسم محرم و صفر بر مبنای بیانات مقام معظم رهبری است,

حبیب چاهشوری از نوحه خوان هان های بنام استان بوشهر گفت: مبنای اصلی برگزاری مراسم ماه محرم و صفر منویات مقام معظم رهبری است که فرمودند تابع تصمیم و نظر ستاد ملی کرونا هستیم.

,

, ,

چاهشوری افزود: سینه زنی سنتی بوشهری به دلیل شرایط فیزیکی که دارد امسال برگزار نخواهد شد اما مراسم صبحدم، سینه زنی پا منبری با تعداد محدود و رعایت فاصله اجتماعی و پروتکل‌های اجتماعی برگزار خواهد شد.

,

در برگزاری سوگواری سید و سالار شهیدان تابع نظر ستاد ملی کرونا هستیم

, در برگزاری سوگواری سید و سالار شهیدان تابع نظر ستاد ملی کرونا هستیم,

رسول دهقان نوحه خوان و تواشیح خوان استان بوشهر گفت: با توجه به رسم و رسومی که در برگزاری نوحه خوانی و مداحی سنتی بوشهری وجود دارد، در شرایط فعلی نمی توان مراسم سینه زنی برگزار کرد.

,

, ,

دهقان افزود: مراسم مختلف مانند ایام ماه مبارک رمضان با رعایت پروتکل های بهداشتی، زمان مناسب و جمعیت خیلی محدود می توان در شبستان مساجد و حسینیه ها برگزار کرد.

,

وی بیان کرد: با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری برای برگزاری مراسم سوگواری ایام محرم تابع دستور ستاد ملی مبارزه با کرونا هستیم.

,

انتهای پیام//

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه