اخبار داغ

با گذشت چندین ماه از پایان مهلت مقرر؛

بیمه کارگران زغالسنگ کرمان همچنان محقق نشده است

بیمه کارگران زغالسنگ کرمان همچنان محقق نشده است
علی ضمیری گفت: در حال حاضر بیشترین اعتراض کارگران مربوط به اجرایی نشدن وقفه های بیمه ای کارگران زغالسنگ کرمان است، در حالیکه مدیر عامل صندوق بازنشستگی فولاد پرداخت هزینه بیمه های معوق را برعهده گرفت اما همچنان اجرای این بند از تفاهم نامه بلاتکلیف است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان، ابتدای اردیبهشت ماه بود که کارگران معادن زغالسنگ استان کرمان در اعتراض به واگذاری زغالسنگ کرمان به شرکت دالاهو، وضعیت نامناسب قراردادها و پرداخت های خود در مقابل دفتر این شرکت در شهر کرمان تجمع کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

این تجمع های ادامه دار حدود ۲ هفته به طول انجامید و نهایتا با حضور مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد در کرمان و برگزاری جلسه ای با حضور نمایندگان کارگری، نمایندگان استان کرمان در مجلس شورای اسلامی، مدیرعامل شرکت زغالسنگ و مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی، شرکت زغالسنگ متعهد به انجام مطالبات کارگری شد.

,

در این بین برخی از مفاد تفاهم نامه امضا شده مربوط اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی است و پس از گذشت مدت زمان تعیین شده هنوز برخی از مفاد این تفاهم نامه اجرایی نشده و در هاله ای از ابهام قرار دارد.

,

علی ضمیری عضو شورای معدن همکار در گفتگویی به خبرنگار ما گفت: یکی از مطالبات کارگران اجرای کامل طرح طبقه بندی بود، بر این اساس شرکت زغالسنگ متعهد شد که مبلغ بیشتری به حقوق کارگران افزوده شود که از حالت ابتدایی آن بهتر است.

,

وقفه های بیمه ای کارگران زغالسنگ، سرگردان در راهروی ادارات مختلف

, وقفه های بیمه ای کارگران زغالسنگ، سرگردان در راهروی ادارات مختلف, وقفه های بیمه ای کارگران زغالسنگ، سرگردان در راهروی ادارات مختلف,

وی افزود: یکی از مواردی که قرار بود شرکت زغالسنگ پیگیری کند، اصلاح وقفه های بیمه ای کارگران بود، شرکت قول داده بود مدارک مربوط به آن را تهیه و در اختیار تامین اجتماعی استان قرار دهد.

,

این عضو شورای معدن همکار عنوان کرد: متاسفانه پس از پایان اعتراضات مسئولان شرکت اعلام کردند چنین مدارکی وجود ندارد، سال های گذشته قراردادها به صورت پیمانکاری بود و بیمه ها پرداخت نمی شد و هیچ مدرکی از آن زمان وجود ندارد.

,

ضمیری اظهار کرد: در حال حاضر بیشترین اعتراض کارگران مربوط به اجرایی نشدن این بند از توافق نامه است، در حالیکه مدیر عامل صندوق بازنشستگی فولاد پرداخت هزینه بیمه های معوق را برعهده گرفت و از مسئولان شرکت خواست پیگیری این مسئله را انجام دهند.

,

وی یادآور شد: وظیفه شرکت زغالسنگ است که مدارک مربوط به شاغل بودن کارگران را تهیه کرده و در اختیار تامین اجتماعی قرار دهد تا با پرداخت هزینه سنوات کارگران اصلاح شده و عده ای نیز بازنشسته شوند.

,

وعده اجرای طرح طبقه بندی کارگران زغالسنگ عملی شد

, وعده اجرای طرح طبقه بندی کارگران زغالسنگ عملی شد, وعده اجرای طرح طبقه بندی کارگران زغالسنگ عملی شد,

رضا اسماعیلی پور مدیر کل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این خصوص به خبرنگار راه آرمان توضیح داد: در تفاهم نامه ای که به امضا نمایندگان کارگری و سایر حاضران جلسه رسیدگی به مطالبات کارگری امضا شد، مهم ترین خواسته کارگران اجرای طرح طبقه بندی مشاغل بود.

,

وی افزود: بر این اساس افزایش حقوق چشمگیری شامل حال همه کارگران می شود، با پیگیری های انجام شده این طرح از ابتدای خرداد ماه انجام شده، حقوق و مزایای کارگران پرداخت شده است.

,

مدیر کل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: طبیعتا در اجرای هر طرحی نواقصی وجود دارد و در این میان برخی معترض هستند، کارگرانی که به نحوه اجرای طرح طبقه بندی معترض بوده، اعتراض خود را مکتوب اعلام کرده و در حال رسیدگی به این اعتراضات هستیم.

,

ساماندهی قراردادهای متناقض و اجرای طرحی یکسان برای کارگران زغالسنگ

, ساماندهی قراردادهای متناقض و اجرای طرحی یکسان برای کارگران زغالسنگ, ساماندهی قراردادهای متناقض و اجرای طرحی یکسان برای کارگران زغالسنگ,

اسماعیلی پور ابراز کرد: مشکل دیگر کارگران شرکت زغالسنگ خلا بیمه ای و عدم پرداخت حق بیمه آن ها در بازه های زمانی مختلف است، از این رو جلسه ای با یدالله موحد رئیس کل دادگستری کرمان، مدیرکل تامین اجتماعی استان و مدیرعامل شرکت زغالسنگ کرمان برگزار شد و در حال بررسی چگونگی رفع این مشکل هستیم.

,

وی ادامه داد: از دیگر تعهدات کارگری راه اندازی تعاونی مسکن آن ها است، پیگیری های لازم انجام شده و خوشبختانه شرکت زغالسنگ تمایل زیادی برای انجام این کار دارد.

,

مدیر کل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: بستن قرارداد بر اساس قانون اداره کار یکی دیگر از خواسته های کارگران در جلسه ۶ ساعته با مسئولان بود، با رایزنی های انجام شده قرارداد کارگران تنظیم و امضا شده است.

,

اسماعیلی پور در پایان خاطرنشان کرد: پیش از این تناقض هایی وجود داشت و با کارگران چند نوع قرارداد متفاوت بسته می شد، اما اکنون با کارگران شرکت زغالسنگ یک نوع قرارداد منعقد شده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه