اخبار داغ

معاون محیط زیست لرستان:

۱۵۰ هزار هکتار به عرصه‌های حفاظت شده لرستان اضافه می‌شود

۱۵۰ هزار هکتار به عرصه‌های حفاظت شده لرستان اضافه می‌شود
قائد رحمت، معاون محیط زیست لرستان با بیان اینکه 7 منطقه شکار ممنوع در لرستان وجود دارد گفت: 3 منطقه به وسعت 150 هزار هکتار به مناطق حفاظت شده لرستان اضافه می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ نبی اله قائد رحمت در گفت‌وگو با خبرنگار سفیرافلاک اظهار داشت: ارتقای مناطق شکار ممنوع استان به منطقه حفاظت شده و افزایش سطح بخشی از مناطق تحت مدیریت و ارتقای سطح حفاظتی آنها از اولویت‎های مهم محیط زیست در سال جاری است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیرافلاک,

وی افزود: مناطق شکار ممنوع استان شامل زیستگاه های غنی و ارزشمندی است، این زیستگاه ها از تنوع زیستی بالایی برخوردار بوده که به منظور افزایش ضریب حفاظتی با اولویت منطقه شکار ممنوع قالیکوه الیگودرز، تالابهای پلدختر و بیشه دالان بروجرد، زیستگاه های سمندر لرستانی در منطقه شادابکوه و هشتادپهلو خرم آباد جهت ارتقاء سطح حفاظتی به یکی از مناطق چهارگانه تحت مدیریت از برنامه های امسال است.

,

معاون فنی محیط زیست لرستان تصریح کرد: اکثر مناطق شکار ممنوع استان سالهاست که به عنوان منطقه شکارممنوع تحت مدیریت و حفاظت سازمان حفاظت محیط زیست قرار دارند که به منظور حراست و حفاظت موثر از اکوسیستم ها، اقدامات حفاظتی ازجمله پاسگاه محیط بانی در تعدادی از آنها احداث شده است.

,

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر هر گونه شکار و صید در این مناطق ممنوع بوده و درتعدادی از آنها ازجمله تالابهای پلدختر، بیشه دالان بروجرد و سمندر لرستانی پاسگاه محیط بانی احداث شده و در بقیه نقاط هم جانمایی پاسگاه صورت گرفته و پاسگاه در حال ساخت است.

,

قائد رحمت عنوان کرد: در حال حاضر پنج منطقه حفاظت شده به وسعت صدو هفتاد و هفت هزار و ۶۴۵ هکتار تحت مدیریت محیط زیست در استان بوده که هفت منطقه شکار ممنوع به وسعت دویست و چهل و هفت هزار و ۳۸۹ هکتار وجود دارد که سه منطقه به وسعت ۱۵۰ هزار هکتار جزء اولویت های محیط زیست برای ارتقا به مناطق تحت مدیریت است.

,

وی با اشاره به این که افزایش سطح حفاظت این مناطق با رعایت کلیه حق و حقوق بهره برداران است گفت: هیچ مشکلی برای آنها ایجاد نخواهد شد بلکه همه اقدام‌های حفاظتی با رعایت حقوق بهره برداران و با مشارکت جوامع بومی و محلی صورت خواهد گرفت.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه