اخبار داغ

رئیس جهاد کشاورزی جلگه رخ عنوان کرد؛

برداشت جو در بیش از 7 هزار هکتار مزارع جلگه رخ تربت حیدریه

برداشت جو در بیش از 7 هزار هکتار مزارع جلگه رخ تربت حیدریه
شیبانی از برداشت جو در سطح 7300 هکتار از زمین‌های کشاورزی زیر کشت این محصول در منطقه رخ خبر داد و پیش بینی کرد که بیش از 22 هزار تن محصول برداشت شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهدی شیبانی، رییس جهاد کشاورزی جلگه رخ تربت حیدریه در گفت و گو با خبرنگار  صبح توس؛ اظهار کرد: کار برادشت جو از اواسط تیر آغاز و تا پایان مرداد ماه ادامه دارد و برآورد می شود 22هزار و 570 تُن محصول از مزارع این منطقه برداشت شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی تصریح کرد: از مجموع 7300 هکتار مزارع جو در بخش رخ ، 3500هکتار آن به صورت دیم و 3800 هکتار آن نیز به صورت کشت آبی است.

,

رئیس جهاد کشاورزی بخش رخ یادآور شد:‌ تعداد 3500 نفر بهره بردار در این بخش مشغول کشت و برداشت جو هستند که به صورت مستقیم و غیر مستقیم برای بیش از4000 نفر نیز شغل ایجاد شده است.

,

وی اضافه کرد: مقدار جو برداشت شده در هر هکتار از زمین آبی بطور میانگین 4.9 تن و در هر هکتار از زمین‌های دیم بطور میانگین 1.2.تن است.

,

شیبانی تاکید کرد: سال قبل 6500 هکتار از زمین های کشاورزی بخش رخ زیر کشت جو رفته بود و در پایان سال شاهد عملکرد 18هزار و 600 تُنی برداشت این محصول در این شهرستان بودیم، اما خوشبختانه امسال نسبت به سال گذشته به لحاظ بارش به موقع نزولات آسمانی 8 ‌درصد افزایش سطح تولید جو را شاهد هستیم.

,

رییس جهاد کشاورزی رخ تصریح کرد: بخش رخ دارای 25000‌ هزار هکتار اراضی زراعی است و مهمترین محصولات تولیدی این بخش جو، گندم، سیب زمینی، چغندر بعنوان قطب تولید این محصولات در شهرستان به شمار می‌رود.

,

شیبانی، شروع کاشت محصول جو در بخش رخ را از نیمه مهرماه هر سال عنوان کرد و در خصوص برداشت جو اظهار کرد: بیش از 42 ‌‌دستگاه کمباین کار برداشت جو در بخش رخ را بر عهده دارند و در این رابطه تیم های برداشت متشکل از کارشناسان مجرب مستقر در جهاد کشاورزی رخ بر کار برداشت و تنظیم کمباین ها نظارت دارند.

,

وی از دیگر اقدامات انجام شده برای حمایت از کشاورزان بخش رخ را توزیع بذر اصلاح شده و توصیه کشت ارقام جدید توزیع به موقع نهاده ها، اطلاع رسانی و پیگیری بیمه محصولات کشاورزی، اطلاع رسانی و ارائه خدمات فنی و کارشناسی بیان کرد.

,

مهدی شیبانی خاطر نشان کرد: در بخش رخ ارقام کشت شده این محصول در منطقه رخ ارقامی همچون واکسیما، بهمن، سهند، آبیدر وجلگه به روش آبیاری تیپ، بارانی و جوی پشته ای صورت می گیرد.

,

وی با اشاره به روند افزایشی کشت جو طی سال های اخیر اظهارامیدواری کرد:
در سال آتی با انجام پروژه های تحقیقی و ترویجی، افزایش ضریب نفوذ بذر گواهی شده و ارقام جدید با شرایط منطقه شاهد جهش در تولید این محصول باشیم.

,
,

محصول گندم و جو درمنطقه رخ از لحاظ عملکرد در هکتار طی چند سال گذشته در استان و کشور مقام برتر را به خود اختصاص داده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه