اخبار داغ

نماینده بزرگترین حوزه انتخابیه در مجلس شورای اسلامی:

تبصره برای مالیات بر خانه‌های خالی، قانون را بی اثر می‌کند

تبصره برای مالیات بر خانه‌های خالی، قانون را بی اثر می‌کند
صباغیان نماینده بزرگترین حوزه انتخابیه در مجلس شورای اسلامی گفت: تبصره برای مالیات بر خانه‌های خالی، قانونی را برای اجرا باقی نمی‌گذارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزدرسا، محمدرضا صباغیان در صحن علنی مجلس پیرامون طرح مالیات بر خانه‌های خالی، گفت: زمانی که ما در مجلس شورای اسلامی قانونی را تصویب می‌کنیم به دنبال هدفی هستیم، هدف از مالیات بر خانه‌های خالی چیست؟ آیا درآمد است یا اینکه می‌خواهیم مردم خانه‌دار شده و صاحب‌خانه شوند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

نماینده مردم بافق، مهریز، خاتم، بهاباد و ابرکوه در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه وقتی طبق تبصره دو اعلام می‌شود که افراد دارای دو خانه نباید شامل این قانون شوند، چه تعداد از 2 و نیم میلیون خانه خالی را شامل می‌شود؟ افزود: در حال حاضر اکثر مردم حتی قادر به تهیه یک‌خانه هم نیستند و برای تهیه آن سالیان سال باید منتظر بمانند، پس مالیات بر خانه‌های خالی طرحی است به‌این‌علت مطرح‌شده که با پرداخت مالیات این خانه‌ها، اجاره مسکن و قیمت آن اثرگذار باشد.

,

وی خاطرنشان کرد: اینکه در تبصره‌های یک تا چهار اعلام می‌شود کسانی که خانه دوم دارند محسوب نشوند، در تبصره دیگر اعلام شود اگر شخصی از این خانواده‌ها در شهر دیگر زندگی می‌کند هم شامل این قانون نشود و در تبصره چهارم مسئله دیگر را اعلام کنیم، دیگر قانونی برای مالیات بر خانه‌های خالی نمی‌ماند که اجرایی کنیم.

,

صباغیان اضافه کرد: تبصره‌هایی که برای این مورد اعلام‌شده، راه برای نظارت و عدم اجرا باز می‌کند پس نشان می‌دهد این مسئله نیاز به قانون شفاف دارد تا به‌درستی اجرا شود.

,

نماینده بزرگترین حوزه انتخابیه در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: اینکه طرح تصویب‌شده که 2 و نیم میلیون خانه خالی در کشور داریم و با رای نمایندگان مواجه شد، سؤال اینجا است که چه تعداد 2 خانه، چند نفر 3 خانه و چند نفر در کشور 4 خانه‌دارند که بتوان روی این مسئله نظارت کرد.

,

نماینده مردم بافق، مهریز، خاتم، بهاباد و ابرکوه در مجلس شورای اسلامی افزود: با توجه به اینکه جامعه ما جامعه اسلامی و شعار آن عدالت است، آیا کسی که دو یا سه خانه ‌دارد با کسی که اصلاً خانه‌ای ندارد و در خانه اجاره‌ای سالیان سال زندگی می‌کند یکسان است؟ در اینجا باید حتی از کسانی که دو خانه هم دارند اجاره یا مالیات گرفته و صرف کسانی شود که اصلاً خانه ندارند و یا صرف مصارف عمومی‌ شود تا مقداری عدالت در این بخش حفظ شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه