اخبار داغ

سرانه فضای سبز در کرمانشاه بیش از ۸ متر مربع است

سرانه فضای سبز در کرمانشاه بیش از ۸ متر مربع است
فرامرز رحمتی, مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری کرمانشاه گفت: سرانه فضای سبز در این شهر ۸.۴۶ متر مربع است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ فرامرز رحمتی زاده در گفتگو با خبرنگار   شبکه اطلاع رسانی مرصاد ، اظهار داشت:  در راستای احیا و بازسازی فضای سبز شهری پروژه‌هایی در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: با توجه به اینکه بسیاری از فضاهای سبز موجود از نظر کیفیت در سطح پایینی قرار داشته اند کیفی سازی فضاهای شهری جزو اولویت های اصلی شهرداری قرار گرفت.

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری کرمانشاه بیان کرد: در حال حاضر در بلوار طاقبستان، خیابان سی متری اول و دوم و  مناطقی حاشیه‌نشین کرمانشاه کیفی سازی فضای سبز در حال انجام است.

رحمتی زاده تصریح کرد: در بیشتر بلوارها از جمله کمربندی غربی نیز تغییر گونه های کاشت در دستور کار است به گونه‌ای که از درختچه‌ها به جای چمن استفاده می‌شود که نیاز آبی کمتری دارند.

این مسئول عنوان کرد: در تمام نقاط شهر کرمانشاه از ورودی تا خروجی درختچه کاری انجام شده است.

رحمتی زاده گفت: همچنین در راستای توسعه فضای سبز در پارکهای حاشیه ای نیز اقداماتی انجام شده است.

وی افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا اگرچه در صدد کاهش روشنایی در پارکها هستیم تا مردم کمتر از فضای سبز استفاده کنند اما امکان خاموشی مطلق به دلیل ایجاد ناامنی و امکان وارد شدن خسارت وجود نخواهد شد.

رحمتی زاده بیان داشت:  در حال حاضر سرانه فضای سبز در کرمانشاه ۸.۴6 مترمربع است که درصدد رساندن آن به عدد ۹ متر مربع هستیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر متوسط سرانه فضای سبز در کشور ۱۲ مترمربع است، عنوان گفت:  منابع آبی در کرمانشاه  کم است همچنین از نظر آب و هوایی جزو اقلیم نیمه خشک به حساب می‌آید بنابراین سرانه فضای سبز اکنون معقول است.

رحمتی زاده گفت: در نقاطی که سرانه  استاندارد ۱۲ مترمربع را دارند شرایط آب و هوایی مطبوعی داشته و گونه‌های گیاهی آنها نیاز آبی کمتری دارند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,   شبکه اطلاع رسانی مرصاد,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه