اخبار داغ

علی‌نژاد: اولویت استخدام دولتی با مدال‌آوران صاحب‌نام است/ روی افتخارآفرینی تکواندو در المپیک حساب کرده‌ایم

علی‌نژاد: اولویت استخدام دولتی با مدال‌آوران صاحب‌نام است/ روی افتخارآفرینی تکواندو در المپیک حساب کرده‌ایم
معاون ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان در حاشیه مراسم رونمایی از اپلیکیشن تخصصی فدراسیون تکواندو گفت:مصوبه هیات وزیران است که مدال‌آوران بازی‌های المپیک، آسیایی و جهانی در صورتی که مدرک دانشگاهی داشته باشند می‌توانند بدون آزمون در مرکز دولتی استخدام شوند. چند قهرمان در وزارت ورزش استخدام شده‌اند و اولویت برای ورزشکاران صاحب‌نام است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهدی علی‌نژاد در مراسم رونمایی از اپلیکیشن تخصصی تکواندو اظهار داشت: خوشحالم در روز رونمایی از اپلیکیشن تکواندو در جمع قهرمانان، پیشکسوتان و خانواده این رشته حضور دارم. تکواندو یکی از موفق‌ترین فدراسیون‌های ایران بوده است و در سال 98 یکی از سه فدراسیون برتر کشور بود. اگر می‌خواهیم در مسیر پیشرفت باشیم، باید از ابزارهای دیگر استفاده کنیم و ویروس کرونا ما را مجبور به استفاده از ابزارهای دیگر کرد. تدبیر مناسب و خوبی بود و جا دارد همه فدراسیون‌ها از این ابزارها استفاده کنند. واقعا ارزشمند است که فدراسیون تکواندو بیش از 60 دوره هم افزایی داشته است و نشان داده کار متوقف نشده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

معاون توسعه ورزش قهرمانی وزارت ورزش گفت: چشم برهم بزنیم، المپیک است. در بخش مردان دو سهمیه توسط تکواندو کسب شده است و امیدواریم در بخش بانوان نیز دو سهمیه کسب کنیم، چرا که ما روی افتخارآفرینی تکواندو حساب کردیم. در تلاش هستیم هر چه زودتر مجوز آغاز فعالیت‌ها و شروع فعالیت‌ها دریافت کنیم و در اولین فرصت تمرینات متمرکز را با رعایت پروتکل‌هل آغاز کنیم. البته ویروس کرونا نشان داد در موج دوم رفتارهای متفاوتی دارد و برای ما نیز سلامت ورزشکاران در اولویت است.

,

وی درباره شروع اردوها و تمرینات رشته‌های ورزشی، عنوان کرد: ستاد کمیته تخصصی در فدراسیون پزشکی شکل می‌گیرد، منتظر دیدگاه‌های آنها هستیم و بعد با وزارت بهداشت رایزنی کنیم که در ادامه بتوان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی اردوها را آغاز کرد. 
معاون وزیر ورزش ادامه داد: فعلا هیچ مجوزی داده نشده و ما هم محل صدور مجوز نیستیم. پیش از این فدراسیون کشتی درخواستی برای شروع تمرینات داشت که هنوز جوابی به این درخواست داده نشده، این جواب بیاید شاید به رشته‌های دیگر هم کمک کند.

,
,

علی‌نژاد در پاسخ به سوال خبرنگاری که پرسید تاریخ بازی‌های المپیک در رشته تکواندو مشخص است و فدراسیون جهانی هم مهرماه را زمان یکی از مسابقات خود اعلام کرده، ورزشکاران این رشته چه زمانی می‌توانند تمرینات خود را آغاز کنند، گفت: مطمئن هستید که تاریخ اعلام شده مهرماه است؟ بعید می‌دانم مهرماه مسابقه‌ای برگزار شود. معمولا 2 تا 2.5 ماه قبل لغو مسابقات را اعلام می‌کنند اما اگر به صورت قطعی و اعلام جدید مسابقات برگزار شود متناسب با آن مجوز لازم را کسب می‌کنیم.

,

وی درباره استخدام قهرمانان ورزشی، یادآور شد: مصوبه هیات وزیران است که مدال‌آوران بازی‌های المپیک، آسیایی و جهانی در صورتی که مدرک دانشگاهی داشته باشند می‌توانند بدون آزمون در مرکز دولتی استخدام شوند. چند قهرمان در وزارت ورزش استخدام شده‌اند و اولویت برای ورزشکاران صاحب‌نام است. دستگاه‌های دیگر با ما همکاری نکرده‌اند و فقط وزارت ورزش همکاری کرده است. امیدواریم سایر دستگاه‌ها هم در حمایت از قهرمانان همکاری کنند تا آنها دغدغه‌ای نداشته باشند.

,

معاون حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش در پاسخ به سوال خبرنگاری که درباره کمک مالی به فدراسیون‌ها پرسید، عنوان کرد: وزارت ورزش از ابتدای سال هر ماه به فدراسیون‌ها کمک کرده که بیشتر جنبه حقوق و دستمزد داشته است. اردوها که شروع شود با رایزنی با سازمان برنامه و بودجه و حمایت آنها می‌توانیم به فدراسیون‌ها کمک کنیم. کمیته ملی المپیک بودجه خود را تخصیص داده اما فدراسیون‌ها به خاطر بحران کرونا فعالیتی در حوزه ورزش نداشته‌اند.

,

وی با توصیه به قهرمانان تکواندو عنوان کرد: ورزشکاران عزیز دوران قهرمانی دوران کوتاهی از زندگی است و اگر زندگی 100 سانتی‌متر باشد، دوران قهرمانی تنها 15 سانتی‌متر است. کسانی که به حاشیه رفتند، دوران قهرمانی کوتاهی داشتند و خواهش می‌کنم بحث اخلاق و فروتی سرلوحه ورزشکاران باشد و شرایط الگو بودن را داشته باشد. امثال شهید زمانی‌پور حجت‌های تکواندو هستند که در خطیرترین موقعیت‌ها از آب و خاک دفاع کردند و جلوی قوم خطرناک داعش ایستادگی کردند و در نهایت به فیض شهادت رسیدند. امیدوارم این شهدا الگوی قهرمانان باشند و قهرمانان نیز الگوی جوانان باشند. خانواده تکواندو خانواده باشخصیتی و با شماسنامه‌ای است و به عنوان کسی که در نوجوانانی تکواندو کار کردم از حضور در این خانواده به خود می‌بالم.

,

 

,

 

,

انتهای پیام

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه