اخبار داغ

استاندار قم:

هیئت های مذهبی قم پروتکل های بهداشتی را به صورت کامل رعایت کنند

هیئت های مذهبی قم پروتکل های بهداشتی را به صورت کامل رعایت کنند
استاندار قم با اشاره به اینکه در اعیاد قربان و غدیر هیئت های مذهبی قم پروتکل های بهداشتی را رعایت کردند: برای آن‌هایی که پروتکل های بهداشتی را رعایت نمی کنند یکسری مجازات ها و ضمانت های اجرایی بازدارنده اعمال می شود و از ارائه خدمات به افراد بدون ماسک در ادارات قم خودداری می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از قم فردا بهرام سرمست استاندار قم ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: هیئت های مذهبی در مراسمات اعیاد غدیر و قربان پروتکل های بهداشتی را رعایت کردند که از این بابت از آن‌ها تشکر می کنیم  در جلسه ستاد استانی مبارزه با کردند در چند محور بحث های مفصلی صورت گرفت.

استاندار قم تصریح کرد : در استان قم شاهد افزایش بیماران بستری شده کرونا هستیم و می طلبد که محدودیت‌های بیشتری در قم اعمال شود در اصناف و ادارات هم  قرار شد محدودیت‌های اعمال شود، نهایی شدن پروتکل ها در جلسه آتی بررسی خواهد شد.

سرمست ادامه داد: مردم باید با توجه به شیوع مجدد کرونا بیشترین رعایت را داشته باشند اجتناب از حضور در تجمعات بزرگ، اجتناب از ترددهای غیرضروری و رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک مواردی است که مردم باید رعایت کنند مردم برای حفظ سلامت خود و مراعات حال کادر درمان پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند.

وی افزود: در ستاد ملی مبارزه با کرونا قرار بر این شد که در خصوص افرادی که این پروتکل های بهداشتی را رعایت نمی کنند یکسری مجازات‌ها و ضمانت های اجرایی را تصویب شود.
 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, .,
,
, .,
,
, .,
,
, .,
,

مجازات در انتظار افرادی که پروتکل های بهداشتی را رعایت نمی کنند

, مجازات در انتظار افرادی که پروتکل های بهداشتی را رعایت نمی کنند,


سرمست عنوان کرد: مسئله دیگری که در ستاد استانی مبارزه با کرونا مطرح شد مسئله محرم بود که قبلاً بحث پروتکل های بهداشتی مراسم ها در کمیته امنیتی و اجتماعی به تمام دستگاه های مربوطه ابلاغ شده است دستگاه‌های مربوطه و سازمان تبلیغات محور اجرایی این پروتکل ها با همکاری سازمان علوم پزشکی و سایر اعضا می‌باشند.

استاندار قم تصریح کرد : قرار شد برای آن‌هایی که پروتکل های بهداشتی را  رعایت نمی کنند یکسری مجازات ها و ضمانت های اجرایی بازدارنده در ستاد ملی مطرح و ابلاغ شود تا هم شاهد برگزاری عزاداری محرم باشیم و هم در عین حال سلامت شهروندان و عزاداران را بتوانیم با کمک هیئت های مذهبی و متولیان امر عزاداری ها و با همکاری نظام سلامت تأمین کنیم.

استاندار قم خاطرنشان کرد: یک مشی اعتدالی را ستاد مبارزه با کرونا در خصوص برگزاری مراسم های محرم و صفر در پیش خواهد گرفت زمینه های اجرایی این موضوع ابلاغ شده است و انتظار داریم که رعایت شوند اگر عده قلیلی با هر نیتی پیدا می‌شوند که این پروتکل ها را زیر پا می گذارند برای حفظ سلامتی اکثریت جامعه که پایبند این پروتکل ها هستند مجازاتهای بازدارنده اعمال می شود و انتظار می رود تشکیلات قضایی مثل گذشته پیگیر این موضوع باشد.

وی ادامه داد: محدودیت هایی که مربوط به وضعیت قرمز است توسط ستاد ملی و ستاد استانی به وسیله اعضای ستاد ابلاغ می شود و صدا و سیما و دیگر فعالین رسانه ای درخواست داریم در اطلاع رسانی مانند گذشته تلاش کنند تا این پروتکل های بهداشتی توسط مردم رعایت شود.
 

,
, .,
,
, .,
,
, .,
,
, .,
,

رسانه ها مردم را برای رعایت فاصله اجتماعی اقناع کنند

, رسانه ها مردم را برای رعایت فاصله اجتماعی اقناع کنند,


سرمست تأکید کرد: وضعیت قم مطلوب بود اما به دلیل عادی سازی مسائل و ترددها برای مردم وارد وضعیت قرمز شد انتظار داریم اطلاع رسانی و اقناع افکار عمومی به نحوی پیش رود که مردم حساسیت‌های دوره قبل را داشته باشند.

وی با اشاره به دورکاری کارکنان دولتی گفت: قانون دورکاری کارکنان ابلاغ شده و دستگاه ها می توانند از این ظرفیت استفاده کنند البته تأکید بر این است افرادی که بیماری زمینه‌ای دارند، افراد مسن و مخصوصاً بانوان در اولویت استفاده از این ظرفیت هستند مدیران دستگاه های اجرایی از نظر تأمین فضای اداری هم برای خودشان و هم برای پرسنل و ارباب رجوع یک فضای امن و سالم باید ایجاد کنند و از ارائه خدمت به افرادی که ماسک نمی زنند و پروتکل های بهداشتی را رعایت نمی کنند خودداری کنند.

,
, .,
,
,

 

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه