اخبار داغ

رئیس اداره جهاد کشاورزی اسدآباد خبر داد؛

«مفت خری» دست رنج کشاورزان توسط سودجویان/ ۶۰ هزار تن گوجه‌فرنگی برداشت خواهیم کرد

«مفت خری» دست رنج کشاورزان توسط سودجویان/ ۶۰ هزار تن گوجه‌فرنگی برداشت خواهیم کرد
سقراط بیرنگ با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود امسال ۶۰ هزار تن گوجه فرهنگی در اسدآباد برداشت شود، گفت: متأسفانه قیمت خرید این محصول برای ما و کشاورز قابل‌قبول نیست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سقراط بیرنگ، رئیس اداره جهاد کشاورزی اسدآباد در گفت‌وگو با خبرنگار عصر همدان؛ با بیان اینکه در اسد آباد 1250 هکتار سطح زیر کشت گوجه‌فرنگی است، اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود بیش از ۶۰ الی ۷۰ هزار تن گوجه‌فرنگی از این مزارع برداشت شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان؛,

وی با بیان اینکه برداشت محصول گوجه‌فرنگی از ۱۵ مرداد آغاز و تا اواسط مهرماه ادامه دارد، گفت: این محصولات به کارخانه‌های رب اصفهان و دهگلان تحویل می‌شود.

,

بیرنگ با بیان اینکه ۸۵۰ نفر گوجه کار در شهرستان فعالیت دارند، افزود: اسدآباد در تولید گوجه‌فرنگی رتبه نخست استان را دارد.

,

وی با بیان اینکه در حال حاضر واسطه‌ها و دلالان، گوجه‌فرنگی را از کشاورزان با قیمت ۶۰۰ تومان خریداری می‌کنند، گفت: این در حالی است که با قیمت ۷۰۰ تا ۷۵۰ تومان به کارخانه‌های رب تحویل می‌دهند.

,

رئیس اداره جهاد کشاورزی اسدآباد با بیان اینکه قیمت خرید گوجه‌فرنگی برای ما و کشاورزان قابل‌قبول نیست و با استان مکاتباتی را داشتیم که برای جلوگیری از متضرر شدن گوجه کاران قیمت تضمینی و حمایتی از این امر داشته باشند، افزود: البته تاکنون اقدامی برای حمایت انجام‌نشده است.

,

بیرنگ با بیان اینکه بنابر شنیده‌ها کارخانه رب اسدآباد به دلیل تعمیرات تعطیل است، گفت: این کارخانه گویا امسال قصد خرید ندارد و اینکه تعمیرات شروع ‌شده یا خیر اطلاع دقیقی ندرم.

,

وی با بیان اینکه ۲۰ درصد از محصول گوجه‌فرنگی اسدآباد به‌صورت رب پزی خانگی در سطح روستاها انجام می‌شود، افزود: مابقی محصول باید به مراکز کارخانه‌های تولید رب ارسال می‌شود.

,

به گزارش عصر همدان، اسدآباد درحالی‌که رتبه نخست استان و به لحاظ کیفیت گوجه فرنگی خوبی دارد اما هرساله گوجه کاران با مشکلاتی ازجمله وجود دلال و قیمت پایین این محصول مواجه هستند.

,

شهرستان اسدآباد علی‌رغم وجود ۸۵۰ بهره‌بردار و برداشت ۶۰ هزار تن گوجه‌فرنگی اما از وجود صنایع تبدیلی بی‌بهره است و البته کارخانه رب این شهرستان بنا به دلایل نامعلومی امسال تعطیل است که در خبرهای دیگر پیگیر آن خواهیم بود، ناگفته نماند که این کارخانه تنها جوابگوی خرید گوجه‌فرنگی و تبدیل آن به رب و یا محصولات دیگر نبوده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه