اخبار داغ

مدیرکل انتقال خون قم:

تاکنون ۷۵ بهبودیافته کرونا پلاسما اهدا کرده اند/اهتمام بهبودیافتگان کرونا برای اهدا پلاسمای خون

تاکنون ۷۵ بهبودیافته کرونا پلاسما اهدا کرده اند/اهتمام بهبودیافتگان کرونا برای اهدا پلاسمای خون
مدیرکل انتقال خون قم با اشاره به اینکه بهبودیافتگان بیماری کرونا برای اهدا پلاسمای خون خود اهتمام داشته باشند، گفت: تاکنون ۷۵ نفر از بهبودیافتگان کرونا دراین استان پلاسمای خود را اهدا کرده اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ دکتر مرتضی نوریان در گفتگو با خبرنگار قم فردا با اشاره به اینکه سن اهدا خون از 18 تا 60 سال است، اظهار داشت: از جوانانی که به سن 18 سالگی می‌رسند تقاضا می‌کنیم به خانواده سازمان انتقال خون اضافه شوند، به خصوص گروه های خونی که شیوع کمتری دارند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قم فردا , .,

وی افزود:آقایان 4 مرتبه و بانوان 3 مرتبه در طول سال می‌توانند اهدا خون داشته باشند، سلول‌های بدن در عرض نهایت 8 هفته می‌توانند گلبول‌های قرمز خون را تکمیل ‌کنند.

,

مدیرکل انتقال خون قم با اشاره به اینکه اهدا خون باید مستمر باشد چراکه عمر سلول های خونی محدود است، ابراز داشت: پلاکت خون نهایتا تا 5 روز و گلوبول قرمز تا 35 روز قابل استفاده است.

,

وی خاطرنشان کرد: در هیچ جای دنیا برای خون جایگزین مصنوعی وجود ندارد، بنابراین تنها منبع تامین انسان است.

, .,

نوریان در ادامه بیان داشت: از هر واحد خون اهدایی فرآورده‌های گوناگونی همچون پلاکت، پلاسما، گلبول قرمز، گلبول سفید و غیره تهیه و تولید و این فرآورده‌ها در مرکزهای درمانی و بالینی بر مبنای نیاز بیماران توزیع می‌شود.

, .,

وی تاکید کرد: پلاسمای خون بهبودیافتگان کرونا دردرمان بیماران مبتلا به این بیماری بسیار موثر است به همین دلیل درخواست داریم تا بهبودیافتگان کویید ۱۹ برای اهدای پلاسمای خود مراجعه کنند.

,

مدیرکل انتقال خون قم با اشاره به اینکه تاکنون ۷۵ بهبودیافته کرونا دراین استان پلاسمای خود را اهدا کردند، تصریح کرد: از همه بیماران بهبودیافته مبتلا به کویید۱۹ که در بیمارستان بستری بوده و روند درمان آن‌ها پایان یافته‌است، ‌درخواست داریم برای کمک به سایر مبتلایان پلاسمای خود را اهدا کنند.

, .,

وی عنوان داشت: مرکز انتقال خون روح‌الله قم برای دریافت پلاسمای خون بیماران بهبودیافته کرونا درنظر گرفته ‌شده‌ است.

,

 

,

انتهای پیام/

,


 

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه