اخبار داغ

رئیس دانشگاه علوم‌ پزشکی اراک:

کمک صنایع استان برای مقابله با کرونا بسیار کم است/ مخالف مراسم عزاداری نیستیم، پروتکل ها رعایت شود

کمک صنایع استان برای مقابله با کرونا بسیار کم است/ مخالف مراسم عزاداری نیستیم، پروتکل ها رعایت شود
جمالیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: به هیچ عنوان مخالف برگزاری مراسم عزاداری نیستیم ولی با توجه به خطری که جان افراد را تهدید می کند پیشنهاد داریم تا دستورات ستاد ملی مقابله با کرونا در خصوص عزاداری ها رعایت شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیارآفتاب؛ سید محمد جمالیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت روز خبرنگار برگزار شد با اشاره به تاثیر خبرنگاران بر فرهنگ سازی برای ترک عادات اشتباه مردم در دوران کرونا و مقابله با این بیماری، گفت: یکی از مهم ترین رسالت خبرنگاران در این ایام اطلاع رسانی صحیح در مورد این بیماری و راه های مقابله با آن است. همچنین می بایست با ساخت برنامه هایی در راستای ایجاد فرهنگ سازی برای چگونگی مواجهه با این بیماری تلاش شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیارآفتاب,

وی با اشاره به ابتلای بسیاری از افراد به کرونا در مراسم های پر جمعیت، افزود: برگزاری میهمانی ها، عروسی، عزا و عزاداری های احتمالی در ایام محرم که با حضور افراد زیادی صورت می پذیرد، باعث افزایش بسیار زیاد تعداد مبتلایان به کرونا می شود که باید با فرهنگ سازی صحیح، مردم را از عواقب برگزاری چنین مراسماتی مطلع و آنان را به سبک زندگی جدید مبتنی بر مقابله با کرونا سوق داد.

,

جمالیان ادامه داد: در حال حاضر بهترین روش پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا، استفاده صحیح از ماسک است و باید نحوه صحیح آن به مردم آموزش داده شود تا با استفاده چندین بار از یک ماسک یا نحوه اشتباه استفاده، تاثیر ماسک زدن را از بین نبرند.

,

وی با گلایه مندی از برخی رفتار های اشتباه مردم در عدم رعایت پروتکل های بهداشتی مقابله با کرونا، گفت: مشاهده برخی رفتارها از جانب برخی هموطنان بسیار تاسف آور است. به عنوان مثال چرا وقتی اعلام شده مردم از حضور در آرامستان ها اجتناب ورزند و دیواری هم جلوی ورودی آرامستان اراک نصب شده، ولی باز هم افراد از راه های مختلف و به صورت غیرقانونی اصرار به حضور در آرامستان دارند؟ مشاهده چنین رفتار هایی باعث می شود تا کادر درمانی که جان خود برای مقابله با این بیماری خطرناک کف دست گرفته اند، امیدشان را از دست بدهند و بی انگیزه شوند.

,

نظارت ها در خصوص مقابله با قانون شکنان کافی نیست

, نظارت ها در خصوص مقابله با قانون شکنان کافی نیست, نظارت ها در خصوص مقابله با قانون شکنان کافی نیست,

جمالیان با بیان اینکه نظارت ها در خصوص مقابله با قانون شکنان کافی نیست، گفت: نهاد های نظارتی باید با تلاش بیشتر با افراد قانون گریز برخورد جدی تری داشته باشند تا تعداد مبتلایان ناشی از حضور در مراسمات با تجمع زیاد افراد کاسته شود و باری از روی دوش کادر درمان و دانشگاه علوم پزشکی برداشته شود.

,

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک با اشاره به کمک گروه های مردم نهاد، گروه های جهادی و عموم مردم در مقابله با کرونا، گفت: این کمک ها که شامل ضد عفونی اماکن، کمک به کادر درمان و توزیع ماسک و مواد ضد عفونی کننده بود در اوایل شیوع کرونا بسیار گسترده بود ولی امروزه بسیار کاهش داشته و تقریبا به صفر رسیده است.

,

وی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی اراک با برگزاری هرگونه مراسم با حضور افراد زیاد مخالف است، گفت: متاسفانه برخی افراد به این مطالب توجه نمی کنند و به صورت غیرمجاز مراسم عروسی، جشن تولد و یا مراسم های مذهبی برگزار می کنند که برای نمونه می توان به برگزاری مراسم جشن مذهبی در یکی از پارک های اراک به مناسبت عید غدیر اشاره کرد که واقعا جای تاسف دارد.

,

جمالیان با اشاره به وضعیت پروژه بیمارستان ولیعصر(عج) اراک، گفت: در بازدید تقوی نژاد معاون توسعه وزارت بهداشت از این پروژه هم عنوان شد که از روند پیشرفت کار رضایت وجود ندارد و علیرغم دادن فرصت مجدد به پیمانکار، خواسته های دانشگاه علوم پزشکی برآورده نشده است و مقرر شد جلسه ای در تهران با حضور استاندار مرکزی و وزیر بهداشت برگزار شود تا این پروژه تعیین تکلیف شود و در مورد چگونگی ادامه کار با پیمانکار فعلی تصمیم گرفته شود.

,

چگونگی تعیین وضعیت شهرها در خصوص بیماری کرونا

, چگونگی تعیین وضعیت شهرها در خصوص بیماری کرونا, چگونگی تعیین وضعیت شهرها در خصوص بیماری کرونا,

وی با اشاره به چگونگی تعیین وضعیت شهرها در خصوص بیماری کرونا، گفت: ملاک تقسیم بندی میزان بستری قطعی موارد مبتلا به کرونا طی 2هفته گذشته است به این معنی که اگر طی 14 روز گذشته تعداد موارد بستری ناشی از کرونا در هر روز به ازای هر 100هزار نفر بیش از 3 نفر باشد، وضعیت آن شهر قرمز می شود. اگر مساوی با 3 باشد نارنجی، 2 باشد زرد و اگر یک یا صفر باشد وضعیت سفید اعلام می شود. البته ذکر این نکته لازم است که سفید بودن یک شهر به معنای نبودن کرونا در آنجا نیست و افراد باید رعایت های لازم را داشته باشند.

,

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک، تصریح کرد: طبق مصوبه شورای پدافند زیستی استان مرکزی قرار بود 5میلیارد تومان پتروشیمی و 5 میلیارد تومان آلومینیوم سازی به دانشگاه علوم پزشکی کمک کنند که تا کنون 500میلیون تومان پتروشیمی و 2میلیارد آلومینیوم سازی کمک کردند و هیچکدام از صنایع دیگر استان کمکی به دانشگاه نداشته است که بسیار جای گلایه دارد که در استان مرکزی با این صنایع کوچک و بزرگ فقط این دو شرکت ان هم کمتر از میزان مقرر کمک داشته اند و زمانی که این کمک با کمک صنایع دیگر استان ها مقایسه می شود واقعا جای تاسف دارد.

,

وی با اشاره به مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا برای عدم برگزاری نماز جمعه در شهرهایی با وضعیت قرمز، گفت: با توجه به قرارگیری چند شهرستان استان در وضعیت قرمز، لذا از ائمه جمعه خواهشمندیم نماز های جمعه را برگزار نکنند.

,

جمالیان ادامه داد: با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر رعایت شیوه عزاداری با توجه به دستورالعمل ستاد ملی مقابله با کرونا، نیاز است تا هیئت های مذهبی این دستورالعمل ها را رعایت کنند. همچنین ما پیشنهاد ویژه داریم تا از هرگونه پخت و پز در ایام عزاداری جلوگیری شود و به جای آن نذورات در قالب کمک های مومنانه انجام شود که برای این منظور از علماء هم استفتا شده تا نظر خود را درباره شرایط ویژه امسال و اینکه آیا امکان تغییر نذر از غذای گرم به جیره خشک وجود دارد، بگویند که امیدواریم با حسن نظر آنان همراه شود.

,

دانشگاه علوم پزشکی به هیچ عنوان مخالف برگزاری مراسم عزاداری نیست

, دانشگاه علوم پزشکی به هیچ عنوان مخالف برگزاری مراسم عزاداری نیست, دانشگاه علوم پزشکی به هیچ عنوان مخالف برگزاری مراسم عزاداری نیست,

وی تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی به هیچ عنوان مخالف برگزاری مراسم عزاداری نیست ولی با توجه به خطری که جان افراد را تهدید می کند پیشنهاد داریم تا دستورات ستاد ملی مقابله با کرونا در خصوص عزاداری ها رعایت شود.

,

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک خاطرنشان کرد: پروتکل های بهداشتی برای شرایط گوناگون تدوین و اعلام می شود ولی نظارت بر اجرای آن به درستی صورت نمی پذیرد و بسیاری از مواقع این پروتکل ها رعایت نمی شود که اگر اجرا می شد وضعیت شیوع کرونا در تابستان به این صورت نبود.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه