اخبار داغ

رئیس جهاد کشاورزی کهگیلویه خبر داد؛

آغاز برداشت محصول صادراتی به لیمو از مزارع کهگیلویه

آغاز برداشت محصول صادراتی به لیمو از مزارع کهگیلویه
رئیس جهاد کشاورزی شهرستان کهگیلویه از برداشت به لیمو در این شهرستان خبر داد و گفت: محصول به لیموی تولیدی کشاورزان در داخل کشور و کشور‌های آلمان و ترکیه به فروش میرسد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  صبح زاگرس به‌لیمو نام یک گیاه دارویی معطر است که بوی خوشایند لیمو را دارد. برگ‌های به لیمو در موقع تماس خشن می‌باشد و اگر مالش داده شوند بوی عطر دلپذیری مانند بوی لیمو از آن می‌آید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,

 

,

دم‌نوش به‌لیمو فوق‌العاده آرام بخش و تسکین دهنده اعصاب است. اسانس این گیاه در صنایع غذایی و در تهیهٔ انواع عطر و ادکلن بسیار کاربرد دارد. برای تقویت حافظه می‌توان از عرق به‌لیمو استفاده کرد.

,

به‌لیمو برای تقویت معده در ردیف بهترین داروها قرار می‌گیرد که برای این منظور بهتر است همیشه به صورت دم کرده مانند چای مصرف شود. این دمنوش به رفع تپش قلب کمک می‌کند. این دمنوش آرام بخش است، استرس و خستگی‌های روحی را کاهش داده و برای درمان بی خوابی مناسب است.

,

 

,

علی رضا نیکویی زاده رئیس جهاد کشاورزی شهرستان کهگیلویه گفت: کشت گیاه دارویی به لیمو یکی از رایج‌ترین کشت‌ها در سطح کشور است که در شهرستان کهگیلویه هم کشاورزان پیشرو از کشت این محصول استقبال خوبی داشتند.

,


نیکویی زاده گفت: در سال جاری بیش از ۱۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان زیر کشت این محصول رفته است.

,
,


وی به نحوه برداشت این محصول اشاره کرد و گفت: گیاه به لیمو در طول سال، سه چین برداشت دارد که کشاورزان در هر چین یک و نیم تا دو تن در هکتار محصول برداشت می‌کنند.

,
,


نیکویی زاده ادامه داد: محصول به لیموی تولیدی کشاورزان در داخل کشور و کشور‌های آلمان و ترکیه به فروش میرسد.

,
,


گفتنی است کار برداشت گیاه دارویی به لیمو تا اوایل شهریور ماه در شهرستان کهگیلویه ادامه دارد.

,
,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه