اخبار داغ

استاندار کهگیلویه و بویراحمد مطرح کرد

ضرورت راه اندازی پویش «نذر ماسک در محرم» توسط هیئت های مذهبی/ بیماریابی کرونا در کهگیلویه و بویراحمد فعال تر شد

ضرورت راه اندازی پویش «نذر ماسک در محرم» توسط هیئت های مذهبی/ بیماریابی کرونا در کهگیلویه و بویراحمد فعال تر شد
کلانتری گفت:برگزاری عزاداری محرم در هیچ هیئتی تعطیل نیست و تنها باید این آئین ها با رعایت پروتکل های بهداشتی یعنی استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی و کاهش ساعات برگزاری مراسم انجام شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح زاگرس؛استاندار کهگیلویه و بویراحمد عصر امروز از تشویق دستگاه های اجرایی که بیش ترین خدمات غیرحضوری را به مردم ارائه می دهند، خبر داد و گفت: دستگاه های اجرایی استان در توسعه دولت الکترونیک ارزیابی می شوند و این ایام کرونا بهترین فرصت ارائه خدمات الکترونیکی به شهروندان است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, , صبح زاگرس,


حسین کلانتری در نشست ستاد پیشگیری و مبارزه با کرونای استان ضمن گرامیداشت روز خبرنگار از پلمب باغ های میزبان تجمع با وجود شرایط کرونایی در استان خبر داد و گفت: اکیپ های نظارتی در راستای مقابله با شیوع بیماری کرونا روند نظارت بر این مراکز را همچنان ادامه می دهند.

,
,


استاندار کهگیلویه و بویراحمد، تاکید کرد: لیست قانون شکنان به مراجع قضایی تحویل داده می شود.

,
,


وی تصریح کرد: برگزاری هرگونه جشن عروسی ممنوع است و با افرادی که در باغ‌ ها اقدام به برگزاری عروسی، دورهمی و در مجموع سبب ایجاد تجمع ‌شوند، برخورد می ‌شود.

,
,


کلانتری با اشاره به تعطیلات عید سعید غدیر خم، عنوان کرد: در این روزها شاهد ازدحام پلاک خودروهای استان های جنوبی کشور در استان بودیم که انتظار می رود  نظارت ‌ها در مبادی ورودی شهرهای استان افزایش یابد‌.

,
,


نماینده ارشد اجرایی استان با اشاره به اینکه در ۷۲ ساعت گذشته ۶۹ جشن عروسی در استان برگزار شد، گفت: نسبت به این موضوع هشدار می دهم چرا که برگزاری این جشن ها در این شرایط کرونایی به قیمت جان عزیزانمان تمام می شود.

,
,


کلانتری افزود: باتوجه به برگزاری این جشن ها امید است شاهد افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در استان نباشیم.

,
,


وی تاکید کرد: هنگام برگزاری جشن عروسی برخورد با این افراد به صلاح نیست و پس از اتمام مراسم تعدادی از برگزار کنندگان به مراجع قضایی معرفی و با آنها برخورد شود تا عبرتی برای سایرین باشد.

,
,


کلانتری با اشاره به جمعیت شهری یاسوج، گفت: عدم رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی ۷۰ نفر جان هزاران نفر دیگر را به خطر می اندازد و تمام تلاش های دستگاه های اجرایی و سایر مردمی که رعایت کردند را به هدر می دهد.

,
,


وی با اشاره به اینکه در آستانه ماه محرم قرار داریم، اظهار داشت: برگزاری آئین های عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در هیچ هیئتی تعطیل نیست و تنها باید این آئین ها با رعایت پروتکل های بهداشتی یعنی استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی و کاهش ساعات برگزاری مراسم انجام شود.

,
,



کلانتری بر ضرورت راه اندازی پویش «نذر ماسک در محرم» توسط هیئت های مذهبی استان تاکید کرد و افزود: در هوشمندی و تعهد کاری مدیرکل سازمان تبلیغات استان شکی نیست و می طلبد این موضوع به خوبی در مناطق شهری و روستایی استان تبیین شود.

,
,
,


وی با بیان اینکه دستگاه های اجرایی موفق در رعایت پروتکل های بهداشتی در جشنواره شهید رجایی دیده می شوند، گفت: انتظار می رود صدا  وسیما و اصحاب رسانه و قلم ضمن تشویق اصناف برتر در این حوزه خانواده های که به دلیل خطرناک و ناقل بودن این ویروس کشنده به اجبار و در تنهایی در  فراق عزیز از دست رفته خود به سوگ نشسته اند را نیز به مردم معرفی کنند.

,
,


وی تاکید کرد: زمانی می توانیم امیدوار باشیم که شیب کرونا کاهش یافته است که حداقل ۹۰ درصد مردم استان از ماسک استفاده کنند.

,
,


مقام عالی دولت در استان با بیان اینکه نزدیک به ۶ ماه است که جامعه پزشکی و پرستاران با این بیماری مبارزه می کنند، تاکید کرد: اگر آمار مبتلایان افزایش یابد وضعیت این قشر نگران کننده تر خواهد شد و باید به فکر سلامت و استراحت آنها باشیم.

,
,


وی با تاکید بر اینکه دستگاه های اجرایی استان در توسعه دولت الکترونیک ارزیابی می شوند، تصریح کرد: دستگاه هایی که بخش اعظمی از خدمات خود را به صورت غیر حضوری ارائه می دهند؛ تشویق می شوند.

,
,


کلانتری با تاکید بر اینکه تاکنون دارو و واکسنی برای درمان کرونا کشف نشده است، گفت: تنها واکسن این بیماری استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی، رعایت نظافت فردی، عدم حضور در اجتماعات و سفر نرفتن است.

,
,



وی با اشاره به اینکه تعداد ۵۸ نفر از مجموع ۶۱ نفر فوت شده کرونایی استان دارای بیماری زمینه ای بودند، عنوان کرد: در روند مقابله با بیماری کرونا، باید مراقب سلامت  سالمندان خانواده  و افراد دارای بیمار زمینه ای باشیم.

,
,
,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه