اخبار داغ

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو:

ضرورت تبدیل منطقه آزاد ماکو به منطقه پیشرو در کشور/ بیش از ۵۰ درصد منابع برای رفع محرومیت و زیرساخت‌های منطقه هزینه می‌شود

ضرورت تبدیل منطقه آزاد ماکو به منطقه پیشرو در کشور/ بیش از ۵۰ درصد منابع برای رفع محرومیت و زیرساخت‌های منطقه هزینه می‌شود
عبدالرحیمی، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: هدف اول ما تکمیل پروژه های نیمه تمام است، تا اتمام پروژه های نیمه تمام نمی توانیم طرح های جدیدی راه اندازی کنیم مگر اینکه از اولویت ویژه برخوردار باشند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  آراز سسی، محمدرضا عبدالرحیمی شامگاه یکشنبه در نشست خبری با رسانه های منطقه آزاد ماکو، ضمن اشاره به اهمیت نقش رسانه ها اظهار داشت: رسانه ها چشم بینا جامعه بوده و این وظیفه خطیر بر عهده خبرنگاران است که به دور از هرگونه گرایش و دسته بندی فعالیت می کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آراز سسی،,

وی افزود: رسانه ها از افراد فعال در ایام کرونایی بوده که پا به پای افراد دخیل در امر مبارزه با کرونا فعالیت می کنند تا آخرین اخبار را در اختیار مردم قرار دهند و به لطف این تلاش ها آمار کرونا در این منطقه کاهش یافته است.

,

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو با اشاره به وضعیت کلی منطقه آزاد ماکو، عنوان کرد: چشم انداز ما تبدیل این منطقه به منطقه پیشرو در کشور است زیرا این منطقه پتانسیل های فراوانی دارد.

,

وی در خصوص بخش کشاورزی منطقه نیز گفت: در منطقه آزاد ماکو ۱۰۰ هزار هکتار به بخش کشاورزی تعلق دارد که از گذشته بصورت سنتی و با درآمد کم کشت می شوند و باید تمام تلاش خود را بکار گیریم تا این روش سنتی تبدیل به روش صنعتی، در سطحی گسترده و با تکنولوژی روز شود.

,

عبدالرحیمی ادامه داد: محور دیگر کسب و کار در این منطقه شیلات و صنایع غذایی است که محدودیت های تحریمی آن کم بوده و می توان از شرکت ها و سرمایه گذاران خارجی در این زمینه بهره گرفت.

,

وی با اشاره به بخش معادن، ابراز داشت: منطقه آزاد ماکو به لحاظ موقعیت جغرافیایی دارای انواع معادن است و ایجاد مشاغل در زمینه فراوری مواد استخراجی از معادن می تواند نقش بسیار بالایی در توسعه منطقه ایفا کند.

,

وی در خصوص فعالیت صنایع و واحدهای تولیدی، اظهار کرد: ۱۱۰ واحد صنعتی و ۱۵ معدن به همراه واحد های تولیدی مواد غذایی و بهداشتی در این منطقه فعالیت می کنند که باید بصورت مدرن به فعالیت ادامه دهند.

,

به گفته مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو، تمام تلاش ها در راستای تحقق شعار جهش تولید صورت می پذیرد تا واحدها و صنایع تولیدی با حداکثر توان فعالیت کنند و در صورت نیاز نیز نسبت به توسعه واحدها و صنایع اقدام شود.

,

وی افزود: ۵۰ الی ۶۰ درصد منابع سازمان به رفع محرومیت و زیرساخت های منطقه هزینه می شود.

,

عبدالرحیمی با اشاره به موضوع گردشگری در منطقه آزاد ماکو، گفت: بخش گردشگری، تفریحی و ورزشی از محورهای دیگر تاثیر گذار در منطقه است.

,

وی در خصوص ایجاد راه ریلی در منطقه تصریح کرد: سعی داریم حمل و نقل چند وجهی که شامل راه آهن، فرودگاه و راه زمینی است در این منطقه ایجاد شود که تاثیر بسزایی در رسیدن به اهداف دارد.

,

وی با تاکید بر اتمام پروزه ها اظهار کرد: هدف اول ما تکمیل و افتتاح پروژه های نیمه تمام است، تا اتمام پروژه های نیمه تمام هیچ طرح جدیدی راه اندازی نمی شود مگر اینکه از اولویت ویژه برخوردار باشند.

,

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو افزود: دانایی، پاک دستی و تلاش های شبانه روزی با تدبیر از محورهای اصلی در این سازمان است و باید از این افراد در میزهای تصمیمی گیری استفاده کرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه